مشکل کاربران اپل برای شارژ سریع Apple Watch Series 7

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
کاربران اپل به‌دلیل کمبود پدهای شارژ سریع Apple Watch Series 7 با جدیدترین نسل ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها به مشکل برخورده‌اند.
تبلیغات

یکی از معدود ویژگی‌های جدیدی که با اپل واچ سری ۷ ارائه شد، توانایی شارژ سریع‌تر بود. چند ماه پس از عرضه، مشخص شده است که اپل واچ سری ۷ به‌طور چشمگیری سریع‌تر شارژ می‌شود؛ اما متأسفانه مشکلی پیش آمده که ممکن است روی نظر دارندگان این گجت پوشیدنی تأثیر بگذارد.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، اپل واچ سری ۷ فقط با چند قابلیت مهم عرضه شد. اندازه صفحه‌نمایش از ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر به ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر افزایش یافت و اکنون می‌تواند سریع‌تر شارژ شود؛ وگرنه تا حد زیادی مشابه نسل قبل است. قدرت پردازنده و توانایی‌های ردیابی سلامت و حتی نرم‌افزار داخلی آن نیز با اپل واچ سری ۶ شباهت زیادی دارد. شارژ سریع یکی از ویژگی‌های جذابی بود که طرفداران زیادی پیدا کرد؛ اما ناتوانی اپل در عرضه‌ی شارژرهای سریع بیشتر باعث ناامیدی بسیاری شد.

شارژ سریع اپل واقعاً چقدر سریع‌تر است؟

اپل واچ سری ۷ درصورت ترکیب با لوازم جانبی موردنیاز می‌تواند از شارژ سریع‌ پشتیبانی کند. اگر پد شارژ سریع با اپل واچ سری ۶ استفاده شود، نمی‌تواند سرعت زیادی داشته باشد و باتری دستگاه‌ به‌صورت استاندارد پر می‌شود. برای اینکه مشخص شود سیستم جدید استفاده شده در نسل ۷ اپل واچ چقدر سریع‌تر است، گروهی آزمایشی انجام دادند که در‌ادامه به‌صورت خلاصه روش انجام و نتیجه‌ی آن را بررسی می‌کنیم.

گروه مذکور باتری اپل واچ ۴۵ میلی‌متری سری ۷ را خالی کردند و ابتدا آن را روی پد شارژ استاندارد قرار دادند. سپس، این آزمایش را با دستگاهی تکرار کردند که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کرد. آن‌ها هر ۳۰ دقیقه بررسی می‌کردند تا تغییرات باتری را مشاهده کنند. در همان مدت زمان، در حالت استاندارد فقط افزایش ۲۰ درصدی شارژ مشاهده شد؛ اما پد شارژ سریع توانست ساعت هوشمند را ۶۱ درصد (۳ برابر) شارژ کند. پس از ۶۰ دقیقه، پد استاندارد شارژ را به ۳۴ درصد رساند؛ ولی در بازه‌ی زمانی مشابه (۵۸ دقیقه) اپل واچ دیگر کاملاً شاژ شد.

شارژر اپل واچ

اپل می‌گوید سری ۷ می‌تواند با استفاده از پد شارژ سریع، ۳۰ درصد سریع‌تر باتری خود را پر کند؛ اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد که تخمین کوپرتینویی‌ها محافظه‌کارانه و توانایی آن بیشتر است. واضح است که شارژ سریع اپل واچ سری ۷ بسیار سریع‌تر از شارژرهای استاندارد است. ازآن‌جاکه باتری ساعت هوشمند این شرکت فقط یک روز دوام می‌آورد، این ویژگی بسیار جذاب و کاربردی به‌نظر می‌رسد.

گزینه‌های شارژ سریع موجود

متأسفانه سردرگمی کاربران در استفاده از ویژگی شارژ سریع از همان جعبه محصول شروع می‌شود. پد جدید اپل تقریباً مشابه برادران کم‌قدرتش است و نیز هیچ تفاوت بصری واقعی بین این دو وجود ندارد و مشتریان در خریدش دچار مشکل می‌شوند.

درحال‌‌حاضر، کاربران فقط سه شارژر سریع دردسترس دارند: اولی پدی است که در جعبه قرار دارد و دومی شارژر سریع قابل‌حمل Belkin و سومی پد شارژ سه‌کاره Belkin است که با مگ‌سیف همراهی می‌شود. به‌غیر از سه شارژر یادشده گزینه‌‌ی دیگری وجود ندارد.

پد شارژ Belkin

اپل از شارژ سریع‌تر استقبال نمی‌کند

این فقط شرکت‌های شخص ثالث نیستند که شارژرهای سریع اپل واچ را تولید نمی‌کنند؛ بلکه اپل نیز دو شارژر اپل واچ اصلی ساخته است که قابلیت شارژ سریع ندارند. متأسفانه مدل گران‌قیمت MagSafe Duo و پایه‌ی شارژ مغناطیسی اپل به‌روز نشده‌اند.

اپل ازقبل به‌خوبی می‌دانست قرار است شارژر سریع‌تری با اپل واچ سری ۷ ارائه کند؛ به‌همین‌دلیل، زمان کافی برای آماده‌سازی اصلاحات جزئی در محصولات موجود خود داشت؛ اما چنین کاری نکرد. بسیاری لوازم جانبی رسمی اپل را می‌خرند؛ زیرا معتقدند بهترین سازگاری را با دستگاه‌های این شرکت دارند. سیاستی که اپل در عرضه‌ی پدهای شارژ سریع اپل واچ در پیش گرفته است، مسئولانه به‌نظر نمی‌رسد.

کاری که اپل می‌تواند انجام دهد

اپل می‌تواند دو کار را برای رفع مشکل مذکور انجام دهد: ۱. تولید محصولات موجود خود را متوقف و پس از به‌روزرسانی، آن‌ها را به بازار عرضه کند؛ ۲. می‌تواند سیستم شارژ سریع رسمی خود را دردسترس سازندگان لوازم جانبی شخص ثالث قرار دهد.

هنوز مشخص نیست که دلیل اپل برای انجام‌ندادن چنین کارهایی به‌منظور رفع نیاز کاربران خود چیست. به‌هر‌حال، امیداریم در آینده آن را رفع کند تا صاحبان اپل واچ سری ۷ و نسل‌های آینده راحت‌تر باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات