احتمالا به‌روزرسانی بعدی اپل واچ باتری آن خواهد بود

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اپل در نسل‌های بعدی ساعت‌های هوشمند خود از باتری قوی‌تری استفاده می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته، انتظارات زیادی از اپل واچ سری ۷ می‌رفت. شایعات حاکی از آن بود که اپل مشغول کار روی طراحی جدید و ویژگی‌هایی مانند نظارت بر فشارخون است. درحالی‌که هیچ‌یک از آن‌ها اتفاق نیفتاد و احتمالاً برای اپل واچ بعدی نیز داستان همین‌گونه پیش می‌رود، اپل باید روی قابلیتی کار کند که برای همه‌ی کاربران مهم است: بهبود عمر باتری.

به‌گزارش 9to5mac، با وجود همه‌ی شایعات، اپل واچ سری ۷ به‌عنوان نسخه‌ی کمی به‌روزشده‌ی اپل واچ سری ۶ عرضه شد. به‌غیر از نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های نازک‌تر و صفحه‌کلید روی صفحه، هیچ‌چیز جدیدی در مدل‌های سری ۷ وجود ندارد. اگر از اپل واچ سری ۸ نیز انتظار زیادی دارید، باید به شما بگوییم که به‌نظر نمی‌رسد ارتقای بزرگی در کار باشد!

مارک گرمن از بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که کاربران نباید به این زودی‌ها انتظار حسگرهای سلامت جدید در اپل واچ را داشته باشند؛ زیرا ممکن است سال‌ها طول بکشد تا این شرکت فناوری‌های جدید مرتبط را توسعه دهد. گرمن افزود که سنسور دمای بدن در نقشه‌ی راه اپل واچ امسال قرار دارد؛ اما برنامه‌های مرتبط با آن اخیراً کند شده‌اند.

برای برخی از کاربران، به‌خصوص کسانی که هر سال دستگاه‌های خود را ارتقا می‌دهند، ممکن است آخرین مدل‌های اپل واچ خسته‌کننده به‌نظر برسند. مسئله این است که اکثر کاربران هر سال اپل واچ خود را ارتقا نمی‌دهند؛ بنابراین، حتی کوچک‌ترین به‌روزرسانی نیز برای برخی افراد مهم خواهد بود. به‌نظر می‌رسد اگر اپل روی عمر باتری ساعت‌ هوشمند بعدی خود کار کند، نبود طراحی یا حسگرهای سلامت جدید در نسل بعدی کمتر به‌چشم می‌آید.

نمای روبه روی اپل واچ سری ۷

باتری برای برخی از کاربران اپل واچ مشکل بزرگی است

از همان نسل‌های ابتدایی اپل واچ، این شرکت عمر باتری ۱۸ ساعته را وعده داده است. درحالی‌که این تضمین می‌کند دستگاه می‌تواند در تمام طول روز روشن بماند، بعید است باتری بیشتر از آن دوام بیاورد و چنین مسئله‌ای با‌‌توجه‌‌به وضعیت فعلی اپل واچ بد است.

اپل واچ اکنون می‌تواند درون خود سیم‌کارت جای دهد و درصورت نیاز به‌طور خودکار با خدمات اضطراری تماس بگیرد. همچنین، این گجت پوشیدنی به شما امکان می‌دهد روی آن تایپ و حتی وضعیت خوابتان را با آن پیگیری کنید. بااین‌همه، اگر تمام این کارها را با ساعت هوشمند خود انجام دهید، احتمالاً باید بیش از یک بار در روز آن را شارژ کنید.

اگر از اپل واچ سری ۷ سیم‌کارت‌خور استفاده کنید، معمولاً در پایان روز کمتر از ۴۰ درصد باتری خواهد داشت. درصورت فعال‌کردن قابلیت ردیابی خواب، صبح‌ها کمتر از ۳۰ درصد باتری باقی می‌ماند؛ بنابراین، باید قبل از خواب یا بلافاصله بعد از بیدارشدن آن را شارژ کنید. سری ۷ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و این عالی است؛ اما داشتن باتری بزرگ‌تر برای اینکه نگران شارژ دستگاه نباشیم، گزینه‌ی جذاب‌تری به‌نظر می‌رسد. در دوران کرونا، اغلب در خانه هستیم؛ ولی زمانی که این مشکل رفع شود، مشکل کمبود باتری اپل وا‌چ‌ها برجسته‌تر از همیشه خواهد بود.

همان‌طورکه خود اپل می‌گوید، به‌سختی می‌توان بیش از ۴ ساعت از اپل واچی استفاده کرد که اتصال LTE آن فعال است و آیفونی در نزدیکش قرار ندارد. اگر حسگرهای دیگر آن را نیز فعال کنید، میزان دوام باتری کمتروکمتر می‌شود. این در‌ حالی است که برخی از رقبای اپل واچ در‌حال‌حاضر دو یا حتی چند روز عمر باتری ارائه می‌دهند.

اپل واچ واقعاً سزاوار باتری بهتری است تا کاربران بتوانند بدون نگرانی درباره‌ی اینکه آیا باتری کافی برای ردیابی خواب یا ورزش یا تماس با کسی دارند، از تمام ویژگی‌هایش لذت ببرند. حتی اگر باتری بهتر تنها ویژگی جدید اپل واچ سری ۸ باشد، به‌روزرسانی مناسب و معقولی به‌نظر می‌رسد.

شما کاربران زومیت از عمر باتری اپل واچ خود راضی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات