Pebble Feel؛ تهویه هوای شخصی برای حس کردن دمای دنیای مجازی متاورس

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
Pebble Feel تهویه‌ی هوای شخصی است که با هدف ارائه‌ی تجربه‌ای بی‌نظیر در متاورس ساخته و در CES ۲۰۲۲ به‌نمایش گذاشته شده است.
تبلیغات

Pebble Feel دستگاه جدیدی است که احساسات منحصر‌به‌فردی به فضای دیجیتال می‌آورد. این فناوری پوشیدنی می‌تواند کاربران را گرم یا خنک کند و به آن‌ها اجازه دهد حین کاوش در فضاهای دیجیتالی متاورس، تغییرات دما را احساس کنند.

به‌گزارش دیجیتال ترندز، این فناوری را شیفتال (Shiftall) توسعه داده است؛ شرکتی که رؤیای تسریع تجارت متاورس خود ازطریق همکاری با پاناسونیک را در سر می‌پروراند. این شرکت فناوری مجموعه‌ای از محصولات جدید VR را در CES ۲۰۲۲ معرفی کرد که از آن‌ها می‌توان به هدست بسیار سبک MeganeX اشاره کرد. Pebble Feel با آوردن کنترل دما به فضای دیجیتال، دنیای مجازی متاورس را به سطح بعدی می‌برد.

این «تهویه‌ی هوای شخصی» دستگاهی ۶۰ گرمی به‌اندازه‌ی کف دست است و می‌تواند دمای بدن را تنظیم کند. باید آن را با نوعی بند یا پیراهنی خاص به کاربر متصل کرد که به‌نظر نمی‌رسد همراه محصول ارائه شود. می‌توان از دستگاه مذکور همراه با اپ‌های SteamVR، ازجمله VRChat استفاده کرد. هدف کلی گجت مذکور این است که به کاربران اجازه دهد تغییرات دما را تجربه کنند.

حداقل سرمایش Pebble Feel به ۴۸ درجه‌ی فارنهایت (۸٫۸ درجه‌ی سانتی‌گراد) و حداکثر گرمای آن به ۱۰۷ درجه‌ی فارنهایت (۴۱٫۶ درجه‌ی سانتی‌گراد) می‌رسد. افزون‌براین، باتری آن با یک بار شارژ می‌تواند در حالت خنک‌کننده‌ی متوسط ۱۵ ساعت و در حالت گرمایش متوسط ۲۵ ساعت دوام بیاورد. شیفتال استفاده از Pebble Feel را در محیط‌های بین ۴۱ تا ۱۰۴ درجه‌ی فارنهایت توصیه می‌کند.

هنگام صحبت درباره‌ی دستگاه، شیفتال تأکید زیادی بر متاورس می‌کند؛ اما اگر کسی صرفاً تهویه‌ی هوای مطبوع شخصی بخواهد، می‌توان از آن خارج از فضای دیجیتال نیز استفاده کرد. درحالی‌که Pebble Feel با SteamVR سازگار است، می‌توان از آن همراه با دستگاه‌های iOS و اندروید نیز استفاده کرد؛ زیرا برای این کار فقط به اتصال بلوتوث نسخه‌ی ۵ نیاز دارید.

انتظار می‌رود Pebble Feel در بهار امسال با قیمت حدود ۲۰۰ دلار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات