جدیدترین ساعت‌های هوشمند گارمین تنها برای علاقه‌مندان به تناسب اندام نیستند

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
Venu 2 Plus و Vivomove Sport برای افرادی طراحی شده‌اند که چیزی بیش از یک ساعت هوشمند تناسب اندام می‌خواهند.
تبلیغات

بسیاری از افراد هنگامی که به گجت‌های پوشیدنی گارمین فکر می‌کنند، احتمالا ساعت‌های هوشمند مخصوص دویدن آن را تجسم می‌کنند؛ محصولی بادوام و کمی حجیم، با GPS عالی، معیارهای دقیق و عمرباتری طولانی که می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند. شرکت سازنده در سال‌های اخیر گام‌هایی برداشته تا فراتر از حوزه‌ی تناسب اندام رفته و توانایی خود را افزایش دهد. در نهایت نیز با Venu 2 Plus و Vivomove Sport به CES ۲۰۲۲ آمده تا باری دیگر طرفداران خود را راضی کند.

به گزارش ورج، با توجه به اینکه Venu 2 به‌تازگی در آوریل گذشته عرضه شد، ممکن است معرفی Venu 2 Plus کمی زود به نظر برسد. بااین‌حال، دستگاه مذکور ضعف‌ آشکار Venu 2 در حوزه قابلیت‌های صوتی را برطرف می‌کند. به Venu 2 Plus بلندگو و میکروفون اضافه شده، این بدان معنا است که اکنون می‌توان با ساعت هوشمند مذکور مستقیما از مچ دست تماس گرفت و همچنین با دستیار صوتی صحبت کرد. این ساعت با هر دستیار صوتی که روی گوشی هوشمند خود دارید ازطریق بلوتوث ارتباط برقرار می‌کند و روی خود دستیار انحصاری ندارد. به گفته فیل مک‌لندون، سرپرست پروژه Venu 2 Plus گارمین، این تصمیمی آگاهانه بود زیرا «بهترین دستیار همان دستیاری است که از قبل روی گوشی شما وجود دارد».

Venu 2 Plus

از نظر اندازه، Venu 2 Plus دارای قابی ۴۳ میلی‌متری است که بین Venu 2 با اندازه ۴۵ میلی‌متر و Venu 2S با اندازه ۴۰ میلی‌متری قرار می‌گیرد. همچنین عمر باتری آن کمی کمتر است و تخمین زده می‌شود ۹ روز در حالت ساعت هوشمند و تا هشت ساعت در حالت GPS + موسیقی دوام بیاورد؛ البته ۹ روز برای ساعت هوشمند زمان بسیار چشمگیری است. همچنین گجت پوشیدنی جدید گارمین دارای صفحه‌نمایش لمسی رنگی و گزینه‌ای برای نمایشگر همیشه روشن (always-on display) است.

از سوی دیگر، Vivomove Sport گجت آنالوگ هیبریدی جدیدی محسوب می‌شود که در واقع ساعتی هوشمند با قیمت ۷۹٫۹۹ دلار است. درحالی‌که خط تولید Vivomove گارمین همیشه شیک بوده، اما همیشه محصولات گران‌ را در خود جای داده است. به‌عنوان مثال، Luxe ساعت هوشمندی بی‌نظیر با برچسب قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار است. Style کمی ارزان‌تر بوده و ۲۹۹٫۹۹ دلار قیمت دارد.

Vivomove Sport

نسخه Sport صفحه‌نمایش لمسی مخفی در نیمه پایینی خود داشته و بندهای سیلیکونی وظیفه نگه داشتن آن به مچ دست شما را دارند. گجت مذکور از GPS متصل به گوشی هوشمند کاربر استفاده می‌کند. البته نباید فراموش کرد که Vivomove Sport می‌تواند گزینه‌های مربوط به سلامت از جمله سطح اکسیژن خون، میزان خواب، تمرینات ثبت شده و ... را بررسی کرده و در این بخش بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین از ویژگی «باتری بدن» گارمین، که توانایی بررسی وضعیت ریکاوری، ضربان قلب غیرعادی و سلامت زنان را دارد، پشتیبانی می‌کند. در شرایط خاص، ساعت هوشمند مذکور می‌تواند پیامی با موقعیت مکانی شما به مخاطبان اضطراری تعیین‌شده ارسال کند.

یکی از خبرنگاران ورج که چند هفته از Venu 2 Plus و Vivomove Sport استفاده کرده، می‌گوید هر دوی آن‌ها قدرتمند و کارآمد هستند. او درباره ساعت‌های هوشمند جدید گارمن گفت:

Venu 2 Plus برای مچ دست من کمی بزرگ به‌نظر می‌رسید؛ اما خوانش محتوا روی آن راحت‌تر بود. با اینکه چند ساعت از GPS استفاده کردم، حداقل یک هفته عمر باتری داشتم. صدای تماس‌ها واضح بودند و دستیار صوتی به اندازه کافی خوب کار می‌کرد. سیری چند دستور را نمی‌فهمید، اما به نظرم این مشکل دستیار صوتی اپل بود نه Venu 2 Plus. با وجود اینکه ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام (مانند Garmin Coach) چند باگ داشت، استفاده از آن راحت بود. بااین‌حال، نمی‌توانم نظر نهایی خود را در مورد عملکرد آن‌ها ارائه کنم زیرا از نسخه بتای نرم‌افزار استفاده ‌کردم. به‌طور کلی، به نظرم Venu 2 Plus انتخاب خوبی برای کسانی است که می‌خواهند از ویژگی ردیابی تناسب اندام عمیق معروف گارمن استفاده کنند.Vivomove Sport نیز عملکرد چشمگیری داشت. این ساعت هوشمند مچ دستم را اذیت نکرد. حتی یکی از دوستانم که از ساعت‌های هوشمند متنفر است نیز از آن خوشش آمد. به جرئت می‌توانم بگویم که رنگ سبز نعنایی آن جذاب است و هنگام دویدن و تمرینات قدرتی دوام خوبی دارد. پیمایش منوها و خواندن اعلان‌ها همیشه کار ساده‌ای نیست، اما چنین مشکلی تنها در Vivomove Sport وجود ندارد و تقریبا در ساعت آنالوگ هیبریدی موجود در بازار با آن مواجه خواهید شد. همچنین متوجه شدم که دوام باتری آن نیز کمتر است زیرا یک بار تنها توانست چهار روز روشن بماند. درست است که این مدت زمان نیز طولانی درمقابل اپل واچ یا سامسونگ گلکسی واچ ۴ به نظر می‌رسد اما به اندازه برخی از فیت‌بیت‌ها نیست.

هر دو ساعت در حال حاضر در وب‌سایت گارمین دردسترس هستند. Venu 2 Plus دارای قیمت خرده‌فروشی ۴۴۹٫۹۹ دلاری است و در سه نسخه «تمام مشکی»، «سفید و طلایی» و «خاکستری و نقره‌ای» عرضه می‌شود. Vivomove Sport 1 نیز دارای برچسب قیمت ۱۷۹٫۹۹ دلار است و در رنگ‌های مشکی، سفید، قهوه‌ای و سبز نعنایی به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات