روتر گیمینگ جدید Netgear Nighthawk با پشتیبانی از وای فای 6E معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نت‌گیر (NetGear) روتر گیمینگ جدید خود با نام Nighthawk RAXE300 را رونمایی کرد. مهم‌ترین قابلیت این روتر پشتیبانی از شبکه‌های وای‌فای 6E است.
تبلیغات

اگر طراحی و عملکرد روترهای Nighthawk نت‌گیر شما را مجذوب کرده است، جدیدترین مدل این سری از روترهای شرکت مذکور موسوم به Nighthawk RAXE300 نیز قطعاً نظر شما را به‌ خود جلب خواهد کرد. این روتر از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند و پیش از شروع CES امسال معرفی شده است. این مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر از RAXE500 است. درحال‌حاضر، روتر RAXE500 یکی از روترهای محبوب‌ گیمرها به‌حساب می‌آید.

به‌گزارش دیجیتال ترندز، نت‌گیر اعلام کرده است استفاده از وای‌فای 6E در روتر RAXE300 مثل مدل RAXE500 باعث ارائه‌ی عملکرد بهتر خواهد شد. این روتر از پهنای باند بیشتری پشتیبانی می‌کند و نرخ تأخیرش نیز کمتر است. استاندارد وای‌فای 6E از نسخه‌ی استاندارد وای‌فای ۶ پیروی می‌کند. RAXE300 برای اجرای اپلیکیشن‌های نظیر اپلیکیشن‌های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که به پهنای باند بالا نیاز دارند، بسیار مناسب است. علاوه‌براین، پخش فایل‌های ویدئویی سنگین مثل ویدئوهای 8K با این روتر آسان‌تر خواهد بود.

RAXE300 از طراحی منحصر‌به‌فرد بال‌شکل نت‌گیر بهره می‌برد و به ۶ آنتن داخلی مجهز شده است که اتصال قوی‌تر و مطمئن‌تری در سراسر محیط خانه ارائه می‌کند. این محصول برخلاف بسیاری از روترهای رقیب، با آنتن‌های بیرون‌زده از دستگاه عرضه نمی‌شود؛ به‌همین‌دلیل، ظاهر بهتری از سایر روترها دارد. در بخش پشتی این روتر، چند درگاه اترنت با جک ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه تعبیه شده است.

بین RAXE300 و مدل رده‌بالای سری Nighthawk تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث شده است قیمت مدل جدید ارزان‌تر باشد. جدیدترین مدل روتر نت‌گیر به‌جای پردازنده‌ی چهارهسته‌ای ۱٫۸ گیگاهرتزی از تراشه‌ی چهارهسته‌ای ۱٫۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد. هر دو مدل Nighthawk از سیگنال‌های سه‌باند پشتیبانی می‌کنند؛ البته مدل RAXE300 از هشت جریان پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که RAXE500 از ۱۲ جریان پشتیبانی می‌کند.

RAXE300 برای خانه‌هایی با سرعت یک گیگابیت‌برثانیه یا بیشتر طراحی شده و عملکرد آن در خانه‌هایی با ابعاد متوسط و بزرگ بهتر است. این ویژگی باعث شده است که روتر مذکور به راهکار مناسبی برای روترهای وای‌فای دوربرد تبدیل شود. RAXE300 هنگام عرضه با قیمت ۳۹۹ دلار دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت که از این نظر ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل RAXE500 است. امکان پیکربندی و مدیریت همه‌ی مدل‌های روترهای سری Nighthawk با اپلیکیشن رایگان مخصوص گوشی‌های هوشمند نیز دردسترس کاربران است.

نت‌گیر اعلام کرده است که اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند خود را برای روترهای شبکه‌ی مش با برند Orbi به‌روزرسانی کرده است. روترهای Orbi اکنون با گزینه‌ی اشتراک Game Booster نت‌گیر ارائه می‌شوند که درحال‌حاضر در سری Game Booster موجود است. این ویژگی روترهای مذکور را برای اولویت‌بندی جریان‌های بازی، کاهش نرخ‌ تأخیر و مسدودکردن تبلیغات بهینه می‌کند. Game Booster مخصوص مدل‌های Orbi 750 و 850 خواهد بود و نسخه‌ی آزمایشی ۳۰ روزه‌ی آن در زمان عرضه، دردسترس کاربران خواهد بود. هزینه‌ی تمدید این اشتراک برای هر سال ۴۹ دلار است.

نت‌گیر برای علاقه‌مندان به عکس دیجیتال قاب هوشمند Meural را نیز به‌روزرسانی کرده است. این قاب به شما اجازه می‌دهد که از دوستان و خانواده‌ی خود دعوت کنید تا عکس‌ها را مستقیما در قاب شما به‌اشتراک بگذارند. برنامه‌ی Meural برای مجموعه‌داران آثار هنری این امکان را فراهم‌ کرده است تا NFT خود را اسکن کنند و آثار هنری NFT را از کیف‌پول مخصوص خود به‌نمایش بگذارند.

orbi pro

Orbi همچنین Orbi Pro AX5400 را برای مصارف تجاری معرفی کرده است. این محصول از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و سرعت ۵٫۴ گیگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. با‌‌‌توجه‌‌به تمرکز این محصول بر کاربران تجاری، شبکه‌ی مش Orbi Pro از هفت درگاه اترنت در هر گره بهره می‌برد. این محصول برای امنیت بیشتر از تقسیم‌بندی شبکه‌ی بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد چهار شبکه‌ی مجهز ایجاد و ترافیک را در هر گره جدا کنید. Orbi Pro AX5400 مجهز به وای‌فای ۶ با قیمت ۴۹۹ دلار فروخته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات