مایکروسافت برای توسعه HoloLens 3 با سامسونگ همکاری می‌کند

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید از همکاری مایکروسافت و سامسونگ برای ساخت هولولنز ۳ خبر می‌دهد.
تبلیغات

ظاهرا تابستان امسال، سامسونگ برای پروژه واقعیت افزوده HoloLens با مایکروسافت وارد همکاری شده است. انتظار می‌رود این دو شرکت حداقل دو سال روی نسل بعدی هدست واقعیت مجازی زمان بگذارند.

به گزارش فون‌آرنا و به نقل از منابع The Elec، مایکروسافت در حال حاضر به دلیل آفیس موبایل و سایر اپ‌های از پیش نصب شده روی گوشی‌های بزرگ‌ترین سازنده تلفن اندرویدی در جهان، شراکت بسیار قوی با سامسونگ دارد. بنابراین استفاده از تخصص سخت‌افزاری آن نیز می‌تواند مفید باشد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ در ماه مارس گروه کاری برای مشارکت در ساخت هولولنز تشکیل داد که شامل بخش‌های مختلفی می‌شد. همچنین این شرکت قبول کرد در چالش ساخت تجهیزات واقعیت مجازی و افزوده به مایکروسافت کمک کند.

گفته می‌شود هولولنز مایکروسافت که با مهارت مهندسی سامسونگ ساخته می‌شود، پس از پایان قرارداد توسعه در سال ۲۰۲۴ تجاری‌سازی خواهد شد. می‌توان از دلایل احتمالی شراکت مایکروسافت با سامسونگ برای ساخت هولولنز، به خرید شرکت مذکور از AR DigiLens و تخصص آن در تولید صفحه‌نمایش اشاره کرد. DigiLens به دلیل فناوری موجبر (waveguide technology) خود معروف شد. از این فناوری برای ارائه تصاویر بهتر روی نمایشگر شفاف عینک واقعیت افزوده استفاده می‌شود. در گجت مذکور تصاویر باید به شیوه‌ای نشان داده شوند که کاربر به‌طور همزان بتواند هم آیتم‌های مجازی را مشاهده کند و هم محیط اطراف را ببیند.

تلاش سامسونگ و مایکروسافت برای تولید هولولنز ۳ نشان‌دهنده این است که به احتمال زیاد گجت مذکور جوابی مستقیم به عینک هوشمند اپل است که انتظار می‌رود سال آینده وارد بازار شود. درست است که هنوز اطلاعات زیادی از آن در دست نداریم، اما افراد زیادی در سراسر جهان انتظار آن را می‌کشند. مایکروسافت موفق به فروش حدود ۲۰۰ هزار دستگاه هولولنز ۲ شد. اما باید این نکته را به یاد داشت که سال آینده شاید چنین شانسی نداشته باشد زیرا نه‌تنها اپل قصد دارد وارد این حوزه شود، بلکه فیسبوک سابق نیز می‌خواهد متاورس را به‌زودی معرفی کند. در نتیجه تنها شانس باقی ماندن نسل هولولنز این است که در نسل سوم شاهد قابلیت‌های جذاب و غیرمنتظره‌ای باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات