کمک Mi Band 6 به شیائومی برای پیشی‌گرفتن از اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
آمار منتشرشده نشان می‌دهد که می بند ۶ به شیائومی برای پیشی‌گرفتن از رقبایش در بازار مچ‌بندهای هوشمند کمک زیادی کرده است.
تبلیغات

شیائومی در ماه ژوئن برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته شد. در ماه یادشده، این شرکت ۱۷٫۱ درصد از سهم بازار جهانی را ازآنِ خود کرد و پس از آن، سامسونگ با ۱۵٫۷ درصد و اپل با ۱۴٫۳ درصد از سهم بازار جهانی، به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

می بند ۶ شیائومی را در صدر بازار گجت‌های پوشیدنی قرار می‌دهد

در رقابت میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، چگونه شیائومی در صدر جدول تکیه زد؟ جنگ ایالات متحده آمریکا علیه هواوی یکی از عوامل مهم این موفقیت است. اگر این تولیدکننده چینی به‌عنوان تهدید امنیت ملی در ایالات متحده آمریکا شناخته نمی‌شد، هواوی می‌توانست در‌حال‌حاضر برترین فروشنده تلفن هوشمند در جهان باشد. گفتنی است فروش شیائومی در اروپا نیز با موفقیت روبه‌رو شده است و این شرکت از استراتژی «فروش محصولات مقرون‌به‌صرفه» خود برای تصاحب بازار هندوستان استفاده می‌کند.

جدول فروش

به‌گزارش فون‌آرنا، به‌لطف عرضه می بند ۶ شیائومی نه‌تنها در صدر بازار گوشی‌های هوشمند قرار دارد؛ بلکه در‌حال‌حاضر، در مقام اول فهرست گجت‌های پوشیدنی نیز دیده می‌شود. طبق گزارش Canalys، در سه‌ماهه دوم سال جاری با ۲٫۶ درصد افزایش درمقایسه‌با سال گذشته، شیائومی هشت‌میلیون دستگاه مچ‌بند هوشمند عرضه کرده است که از ۷٫۹ میلیون دستگاه فروخته‌شده اپل بیشتر است. همچنین، نبرد سهام بازار بین این دو شرکت نیز بسیار نفس‌گیر بود و در‌نهایت، شیائومی با ۱۹٫۶ درصد از ۱۹٫۳ درصد اپل پیشی گرفت و توانست اول باشد.

در‌این‌میان، هواوی موفق شد مقام سوم را از‌آنِ خود کند. در بازه آوریل تا ژوئن، این شرکت ۳٫۷ میلیون دستگاه مچ‌بند هوشمند فروخت که درمقایسه‌با سه‌ماهه دوم سال قبل، کاهش ۵۳٫۹ درصدی را نشان می‌داد. بدین‌ترتیب، هواوی ۹٫۲ درصد سهام بازار را دست آورد که از سهام ۲۱ درصدی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ کمتر بود. Fitbit که اکنون متعلق به گوگل آلفابت است، پس از فروش ۳ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم، ۷٫۳ درصد از سهام بازار را در دست گرفت و در جایگاه چهارم ایستاد که در‌مقایسه‌با ۲۰٫۶ درصد سال گذشته، کمتر بود.

سامسونگ با وجود افزایش ارزش ۱۱۴٫۱ درصدی سالانه و فروش ۲٫۵ میلیون دستگاه و به‌دست‌آوردن ۶٫۱ درصد سهم بازار، اکنون در رده پنجم قرار دارد. به‌طور‌کلی در این سه‌ماهه، ۴۰٫۹ میلیون دستگاه مچ‌بند هوشمند فروخته شده است که در‌مقایسه‌با تعداد فروخته‌شده در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزایش ۵٫۶ درصدی را نشان می‌دهد. سینتیا چن، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Canalys می‌گوید:

شیائومی با تعجیل در عرضه می بند ۶ که دستگاه مناسب‌تری از نسخه قبلی‌اش است، کار عاقلانه‌ای انجام داد.

با نگاه‌کردن به جدول میزان فروش ساعت‌های هوشمند، متوجه می‌شویم اپل به‌لطف داشتن محبوب‌ترین ساعت در جهان، یعنی اپل واچ (Apple Watch)، موفق شده است در صدر جدول باقی بماند. ۷٫۹ میلیون دستگاه از گجت پوشیدنی اپل که در سه‌ماهه گذشته فروخته شد، سهم ۳۱٫۱ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند را ازآنِ این غول فناوری کرد.

هواوی نیز پس از فروش ۲٫۳ میلیون ساعت هوشمند در سه‌ماهه دوم در جایگاه بعدی قرار گرفت که برای ۹ درصد بازار به‌اندازه کافی مطلوب بود. هواوی بیش از نیمی از سهام بازار خود در فصل دوم ۲۰۲۰، یعنی ۱۸٫۹ درصد را از دست داده؛ درحالی‌که میزان محموله‌های آن ۳۳٫۹ درصد کاهش یافته است.

در‌این‌میان، گارمین (Garmin) با فروش ۱٫۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند از آوریل تا ژوئن، موفق شده است ۷٫۶ درصد از سهام بازار را در دست بگیرد و در جایگاه سوم بایستد. سامسونگ هم پس از فروش ۱٫۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند، در رتبه بعدی جای گرفت که درمقایسه‌با سال قبل افزایش ۸۴٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. ناگفته نماند سامسونگ ۷ درصد از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را ازآنِ خود کرده است.

اپل واچ همچنان برترین ساعت هوشمند جهان است

در حوزه ساعت‌های هوشمند، شیائومی افزایش ۲۷۲٫۶ درصدی را شاهد بوده است و بدین‌ترتیب با فروش ۱٫۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در‌مقایسه‌با تنها ۴۰۰ هزار دستگاه فروخته‌شده در سه‌ماهه مشابه سال گذشته، در رتبه پنجم جدول حمل‌و‌نقل جهانی ساعت‌های هوشمند قرار گرفت. بدین‌ترتیب، این شرکت ۵٫۷ درصد از کل بازار ساعت‌های هوشمند جهانی را به‌دست آورد.

جدول فروش ساعت های هوشمند

به‌طورکلی، در سه‌ماهه دوم امسال ۲۵٫۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند عرضه شده که ۳۷٫۹ درصد بیشتر از ۱۸٫۴ میلیون دستگاهی است که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ فروخته شده است. جیسون لو، مدیر تحقیقات Canalys می‌گوید:

فروشندگان در حال تلاش برای رسیدن به جهش نسلی بزرگ در فناوری ساعت‌های هوشمند هستند. آن‌ها مسائلی مانند تجربه کاربری و عمر باتری را بهبود می‌بخشند و رابط کاربری متمایزشان را توسعه می‌دهند و از اکوسیستم‌هایشان برای استفاده در محصولات جدید و منحصر‌به‌فرد استفاده می‌کنند.

لو خاطرنشان می‌کند که ردیابی سلامت و تناسب‌اندام، ویژگی‌های مهمی برای کاربران ساعت‌های هوشمند تلقی می‌شوند. او در‌این‌باره توضیح می‌دهد:

توانایی ارائه ویژگی‌های پیشرفته ردیابی سلامتی و ارائه داده‌های مفید به کاربران، برندگان و بازندگان دنیای ساعت‌های هوشمند را از هم متمایز می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات