پهپاد DJI Air 2S با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و قیمت ۹۹۹ دلار معرفی شد

جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Air 2S جدیدترین پهپاد سایز متوسط DJI است که امکان فیلم‌برداری 5.4K را ارائه می‌دهد، تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی می‌گیرد و در بخش جلویی دارای دو دوربین تشخیص مانع اضافی است.
تبلیغات

تقریبا یک ماه از زمانی‌که DJI پهپاد جدیدی را رونمایی کرد زمان می‌گذرد و این شرکت اخیرا پهپاد دیگری را به نمایش گذاشته است. جدیدترین مدل از پهپادهای DJI که در دسته‌ی پهپادهای دوربین‌دار سایز متوسط قرار می‌گیرد، دی جی آی ایر ۲ اس (DJI Air 2S) نام دارد.

نکته‌ی جالب توجه، نبود عبارت Mavic در نام پهپاد جدید DJI است. این اقدام احتمالا به‌صورت گسترده‌تر در سراسر محصولاتی که DJI تولید می‌کند انجام می‌شود. اپل هر گاه از پسوند S استفاده کند، محصول جدیدی را به نمایش می‌گذارد که نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی محصول پیشین است؛ نمی‌دانیم DJI نیز با همین هدف از پسوند S در نام پهپاد جدید استفاده کرده است یا خیر.

از روی ظاهر محصول می‌توانیم این نتیجه‌گیری را انجام دهیم که DJI تغییری به‌نسبت اندک در طراحی ظاهری مدل پیشین اعمال کرده و آن را در قالب محصولی جدید در دسترس قرار داده است. طراحی ظاهری دو پهپاد مورد اشاره تقریبا کاملا مشابه هم است، بااین‌حال مدل Air 2S برخی تغییرات نظیر اضافه شدن یک‌ جفت دوربین (برای جلوگیری از برخورد به مانع) در بخش جلویی تجربه کرده است. 

نمای سه رخ پهپاد DJI Air 2S / دی جی آی ایر 2 اس در حالت بسته

به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین نکته‌ دررابطه‌با DJI Air 2S، دوربینی است که در این پهپاد به کار رفته. پهپاد Air 2S حسگر بزرگ‌تری با ابعاد یک اینچ دارد که می‌تواند تصاویر حداکثر ۲۰ مگاپیکسلی یا ویدئوهای 5.4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. دوربین پهپاد همچنین ویدئوی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و نرخ انتقال داده‌ی ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه ضبط می‌کند. تمامی این مشخصه‌ها بهبودهای مناسبی درمقایسه‌با نسل قبل محسوب می‌شوند؛ جایی که امکان ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی وجود داشت و بهترین حالت فیلم‌برداری پهپاد، ویدئوی 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و نرخ انتقال داده‌ی ۱۲۰ مگابیت‌برثانیه ضبط می‌کرد.

دیگر مشخصه‌های مهم دوربین پهپاد DJI Air 2S شامل بزرگ‌نمایی چهار برابری دیجیتالی در حالت 4K/30fps می‌شود، یعنی دو برابر بیشتر از بزرگ‌نمایی پهپاد Mavic Air 2 به‌هنگام ضبط ویدئوی 4K/30fps. پهپاد جدید در حالت 2.7K یا 1080p/60fps می‌تواند به بزرگ‌نمایی ۶ برابری دست یابد. اگر به فیلم‌برداری با وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه تمایل دارید،‌ می‌توانید از قابلیت بزرگ‌نمایی هشت برابری بهره بگیرید. برای ویدئوگرافرها، پهپاد Air 2S از سه پروفایل رنگی شامل Normal (هشت بیت)، D-Log (ده بیت) و HLG (ده بیت) پشتیبانی می‌کند. 

پهپاد DJI Air 2S در فیلم‌برداری 4K/30fps بزرگ‌نمایی چهار برابری دیجیتالی ارائه می‌دهد

پهپاد DJI Air 2S با وزن ۵۹۵ گرم اندکی سنگین‌تر از پهپاد ۵۷۰ گرمی Mavic Air 2 است و احتمالا همین موضوع باعث شده که حداکثر زمان پرواز پهپاد جدید DJI از ۳۳ دقیقه در نسل قبل به ۳۱ دقیقه کاهش پیدا کند. پهپاد DJI Air 2S یک‌سری ارتقاء دیگر نیز تجربه کرده است که بالاتر به یکی از آن‌ها اشاره کردیم: یک‌ جفت دوربین اضافی برای تشخیص موانع. 

پهپاد DJI Air 2S / دی جی آی ایر 2 اس از نمای بالا

DJI ادعا می‌کند هر چهار حسگر تشخیص مانع در Air 2S به‌روزرسانی شده‌اند و دو دوربین جدید دستیابی به آنچه را که این شرکت «بزرگ‌نمایی دوچشمی» می‌خواند ممکن می‌کنند. DJI می‌گوید به‌لطف دوربین‌های جدید، پهپاد می‌تواند موانع دورتر را شناسایی کند و به‌طور کلی این فرایند را با سرعت بالاتری انجام دهد.

DJI از OcuSync (فناوری انتقال ویدئوی اختصاصی خودش) در پهپاد Air 2S با عبارت O3 یاد می‌کند. به‌لطف سیستم O3 می‌توانید پهپاد جدید DJI را از لحاظ تئوری تا حداکثر ۱۲ کیلومتر به پرواز دربیاورید (حدودا ۱٫۵ کیلومتر بیشتر از نسل قبل). در عمل، سیستم جدید باعث می‌شود اتصال ویدئویی در دامنه‌ی مورد اشاره، باثبات‌تر باشد.

همان‌طور که انتظار داشتیم، DJI برخی تغییرات روی حالت‌های هوشمند پرواز اعمال کرده است که شامل Spotlight 2.0 و ActiveTrack 4.0 و Point of Interest 3.0 می‌شوند و تمامی آن‌ها در تلاشند به تصاویری که ثبت می‌کنید حالت سینمایی‌تری بدهند.

نکته‌ی جالب‌تر، بهره‌مندی DJI Air 2S از قابلیت جدید MasterShot است که پیش‌تر تصور می‌شد دروغ سیزده است، اما در نهایت به واقعیت تبدیل شد. MasterShot مسیرهای ازپیش‌تعیین‌شده‌ی پروازی را با ویرایش خودکار هوشمند ترکیب می‌کند. در واقع MasterShot نوعی حالت Fire and Forget برای ایجاد ویرایش خودکار از مسیر پرواز است. 

پهپاد Air 2S از روز گذشته با قیمت ۹۹۹ دلار در دسترس قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند باندل ویژه‌ی Fly More را که شامل سه باتری، داک شارژ، فیلتر ND و کیف رودوشی می‌شود نیز با قیمت ۱۲۹۹ دلار خریداری کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات