ویدئو جدید جان پراسر طراحی نهایی ایرتگ را نشان می‌دهد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
ویدئویی جدید طراحی ردیاب هوشمند اپل را هنگام جفت‌سازی با سایر دستگاه‌ها نشان می‌دهد.
تبلیغات

مدتی است که اخبار زیادی درباره‌ی ردیاب هوشمند اپل موسوم به ایرتگ منتشر می‌شود. گفته می‌شود ایرتگ شیوه‌ی مطمئنی از ردیابی مکان‌ را تا جایی ارائه می‌دهد که می‌تواند به واقعیت نزدیک و قطعی باشد. تاکنون، جزئیات بی‌شماری از زنجیره‌ی تأمین و تصاویر و حتی اطلاعاتی در کد منبع iOS فاش ‌شده که همگی نشان‌دهنده‌ی عرضه‌ی ایرتگ (AirTags) در آینده‌ای نزدیک است. حال وب‌سات اپل‌اینسایدر با استناد به ویدئو منتشرشده در کانال یوتیوب جان پراسر، گزارشی تدوین کرده است که طراحی واقعی ردیاب مذکور را هنگام جفت‌سازی با سایر دستگاه‌ها نشان می‌دهد.

جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، ویدئویی جدیدی با محوریت ردیاب موردانتظار ایرتگ به‌اشتراک گذاشته است. از زمان معرفی آیفون ۱۱ مجهز به تراشه‌ی U1 مبتنی‌بر باند فوق‌عریض (UWB) شایعاتی درباره‌ی این ردیاب منتشر می‌شود و هر بار با تأخیر مواجه و عرضه‌‌اش به زمان دیگری موکول می‌شود. ایرتگ قرار است با ظاهری دایره‌ای‌شکل طراحی و تولید شود و کاربران می‌توانند با قراردادن آن‌ در گجت‌هایشان از موقعیت مکانی آن‌ها باخبر شوند

ویدئو یادشده ایرتگ را به‌صورت ۳۶۰ درجه نشان می‌دهد و دقیقا مشابه انیمیشنی است که هنگام جفت‌شدن ایرپاد با گوشی‌های آیفون دیده می‌شود. پیش‌ازاین، پراسر تصاویر ویدئویی مشابهی براساس اطلاعات افشاشده ارائه داده بود؛ اما این اولین‌بار است که طراحی نهایی آن هنگام جفت‌سازی نمایان می‌شود. از قرار معلوم، غول دنیای فناوری ایرتگ را با بدنه‌ای سفید و دایره‌ای‌شکل و آراسته‌شده با آرم اپل به‌شکل باتری‌های ساعت طراحی کرده است.

افزون‌براین، گفته می‌شود ایرتگ از سایر دستگاه‌های اپل در شبکه‌ای خصوصی برای ردیابی دستگاه گم‌شده استفاده خواهد کرد و به‌تبع آن، از حریم خصوصی و داده‌های کاربر محافظت می‌شود. انتظار می‌رود در بطن ردیاب مذکور پردازنده‌ی U1 اپل جای گیرد که در دقت موقعیت‌یابی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. دراین‌میان، ویژگی‌های مکان‌یابی مبتنی‌بر واقعیت افزوده (AR) نیز در نسخه‌های قبلی iOS کشف شده است و انتظار می‌رود یکی از وجه‌تمایزهای این ردیاب با سایر دستگاه‌های مشابه باشد.

براساس شایعات، ردیاب‌ ایرتگ قابلیت‌های بیشتری درمقایسه‌با نمونه‌های کنونی ارائه می‌دهد و گفته می‌شود برنامه‌ی بازنویسی‌شده Find My برای ایرتگ با استفاده از نمای واقعیت افزوده می‌تواند موقعیت تقریبی ردیاب را در نمای دوربین آیفون ارائه دهد و به‌جای تعیین موقعیت خود و هدردادن باتری با استفاده از GPS، پینگ‌های متعددی ارسال می‌کند که می‌تواند در گوشی آیفون متعلق به افراد دیگری دریافت شود که از آنجا عبور می‌کنند. این پینگ‌ها همراه ‌با موقعیت مکانی ضبط و رمزگذاری می‌شوند و سپس، به‌صورت ایمن به صاحب ایرتگ گزارش می‌شوند.

به‌گفته‌ی پراسر، ردیاب جدید کوپرتینویی‌ها مدتی آماده‌ی عرضه بوده؛ اما به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، عرضه‌اش به زمان دیگری موکول شده است. شواهد نشان می‌دهد این غول دنیای فناوری منتظر زمانی مناسب برای ارائه‌ی ردیاب ایرتگ است؛ زیرا همان‌طورکه از نام دستگاه مشخص است، اهداف اصلی آن پیداکردن اشیای گم‌شده خواهد بود و در اوضاع‌واحوال کنونی باتوجه‌به محدودیت‌های ایجاده‌شده از ویروس کرونا و به‌تبع آن، تغییر شیوه‌ی زندگی و خانه‌نشینی مردم باعث می‌شود دستگاه‌های کمتری گم شود و این می‌تواند بر بازاریابی محصول جدید تأثیر بسیار منفی بگذارد.

تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات