مشخصات ردیاب هوشمند سامسونگ فاش شد

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات منتشرشده، سامسونگ به‌زودی ردیاب گلسی اسمارت تگ را با پشتیبانی از بلوتوث 5.1 و قیمت ۱۵ تا ۲۰ یورو عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی است که اپل مشغول ساخت ردیاب هوشمندی با نام احتمالی ایرتگ (AirTag) است و شایعات و اطلاعات افشاشده در کد منبع iOS این موضوع را تأیید می‌کند. حال گفته می‌شود که سامسونگ نیز مدتی است که کار روی ردیاب هوشمندش را آغاز کرده است و احتمالا آن را با نام گلکسی اسمارت تگ (Galaxy Smart Tag) راهی بازار خواهد کرد.

هفته‌ی گذشته، اطلاعاتی از تگ هوشمند سامسونگ با شماره‌مدل EI-T5300 در فضای مجازی منتشر شد؛ اما باتوجه‌به طیف گسترده‌ای از اخبار و حواشی پرچم‌دار جدید کهکشانی‌ها (گلکسی اس ۲۱)، اخبار مرتبط با ردیاب یادشده به‌نوعی آن‌چنان که باید و شاید دیده نشد. اکنون اطلاعات جدیدی از مرجع صدور گواهینامه‌ی دیجیتال کره‌جنوبی منتشر شده است که شماتیک کلی EI-T5300 و اطلاعات جامعی از آن را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد گلکسی اسمارت تگ دستگاهی نازک است که با باتری دکمه‌ای تعویض‌پذیر سه وات‌ساعتی تغذیه می‌شود.

تگ هوشمند سامسونگ / Galaxy Smart Tag
تگ هوشمند سامسونگ / Galaxy Smart Tag
تگ هوشمند سامسونگ / Galaxy Smart Tag
تگ هوشمند سامسونگ / Galaxy Smart Tag
تگ هوشمند سامسونگ / Galaxy Smart Tag

براساس اخبار منتشرشده، ردیاب یادشده که سامسونگ آن را «برچسب هوشمند دارای دکمه‌ای برای پیداکردن تلفن و بلندگو» توصیف می‌کند، با ویژگی جدید SmartThings Find، سازگار خواهد بود. از قرار معلوم EI-T5300 دستگاهی مبتنی‌بر بلوتوث LE است؛ بنابراین، برخی از ویژگی‌های پیشرفته، ازجمله اتصال LTE و باند فوق‌پهن (به‌اختصار UWB) و GPS را پشتیبانی نخواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که اسمارت تگ از استاندارد بلوتوث 5.1  پشتیبانی می‌کند و به‌طورخاص قابلیت جهت‌یابی سیگنال با هدف تأمین ناوبری و ردیابی داخلی را ارائه می‌دهد.

باتوجه‌به قابلیت یادشده، گفته می‌شود ردیاب هوشمند سامسونگ با مصرف حداقل انرژی، تجربه‌ی موقعیت‌یابی نسل بعدی را حداکثر ۴۰۰ متر در داخل و ۱،۰۰۰ متر در خارج از خانه ارائه می‌دهد. براساس اطلاعات منتشرشده، انتظار می‌رود گلکسی اسمارت تگ ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) در دو گزینه‌ی رنگی مشکی و گندومی با برچست قیمتی ۱۵ تا ۲۰ یورو درکنار خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات