سامسونگ برای اضافه‌کردن قلم لمسی به گلکسی فولد ۳ فناوری آن را تغییر می‌دهد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اطلاعات منتشرشده از USB Research، سامسونگ احتمالا برای اینکه بتواند از قلم لمسی در گلکسی فولد استفاده کند، فناوری آن را تغییر خواهد داد.
تبلیغات

مدتی پیش، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد گلکسی فولد ۲ با قلم S Pen همراه خواهد بود؛ اما زمان گذشت و متوجه شدیم این شایعه صحت ندارد. به‌تازگی، یکی از خبرگزاری‌های فناوری به‌نقل از USB Research، اطلاعات جدیدی درباره‌ی استفاده از قلم لمسی در نسل بعدی گوشی‌های منعطف سامسونگ منتشر کرده است. براساس این اطلاعات، سامسونگ باردیگر سعی می‌کند در گلکسی فولد ۳ از S Pen استفاده کند؛ ولی این‌بار باید فناوری متفاوتی به‌کار گیرد.

سری گلکسی نوت از فناوری رزونانس الکترومغناطیسی (EMR) برای قلم S Pen استفاده می‌کند که به‌طورکلی ارزان‌تر از گزینه‌های دیگر است. البته قلم‌هایی که با استفاده از این روش در گوشی‌های هوشمند به‌کار گرفته می‌شوند، درمقایسه‌با قلم‌هایی که از الکتروستاتیکی اکتیو (AES) استفاده می‌کنند، دقت بیشتر و تأخیر کمتری دارند.

مقایسه قلم های لمسی

دلیل اصلی استفاده‌نکردن از قلم S Pen در گلکسی فولد 2 چه بود؟ براساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ برای یکپارچه‌سازی دیجیتایزر EMR با شیشه‌ی فوق‌العاده باریک (UTG) دچار مشکل شده است. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که گلکسی فولد دستگاهی منعطف است و طراحی آن با سری نوت تفاوت دارد. این مشکلات باعث شده که سامسونگ فعلا برای استفاده از قلم S Pen در گلکسی فولد ۲ دست نگه دارد. یکی از حدس‌هایی که USB Research درباره‌ی آینده‌ی S Pen می‌زند، این است که سامسونگ تا وقتی به فناوری جدیدی برای استفاده‌ی قلم لمسی در گوشی منعطف خود دست پیدا کند، استایلوس‌ الکتروستاتیکی اکتیو (AES) را در گلکسی فولد ۳ قرار می‌دهد.

فناوری AES برتری‌هایی درمقایسه‌با EMR دارد؛ ازجمله دقت بسیار زیاد. بر‌اساس محاسبات انجام‌شده، قلم‌های هوشمندی که از فناوری AES استفاده می‌کنند، دقتی در ابعاد پیکسل دارند و می‌توانند شیب را نیز تشخیص دهند.

پیش‌تر از این فناوری در تبلت‌های مایکروسافت سرفیس و آیپد اپل استفاده شده است. اکنون مدتی است که قلم S Pen از قابلیت تشخیص شیب پشتیبانی می‌کند؛ اما به‌دلیل شیوه‌ی عملکرد فناوری EMR نمی‌تواند کاملا دقیق عمل کند.

قلم لمسی نوت ۲۰

به‌هر‌حال، ادغام حسگرهای موردنیاز AES در سخت‌افزار Y-OCTA موجود در نمایشگرهای امولد سامسونگ طراحی IC را پیچیده می‌کند. درضمن، شرکت‌های LG Display و BOE در حال ساخت صفحه‌نمایش‌های تاشو مبتنی‌بر AES هستند؛ بنابراین، اگر گلکسی فولد ۳ از قلم لمسی پشتیبانی کند، احتمالا رقبایی نیز خواهد داشت. بعضی از تحلیلگران معتقدند سامسونگ ضخامت UTG را دوبرابر می‌کند و آن را از ۳۰ میکرومتر به ۶۰ میکرومتر می‌رساند تا بتواند دربرابر فشار نوک قلم لمسی مقاومت کند. این نگرانی‌ها درباره‌ی میزان مقاومت نمایشگر یکی دیگر از دلایل لغو عملیات اضافه‌کردن قلم S Pen به گلکسی فولد ۲ است. 

از دیدگاه شما کاربران زومیت، آیا سامسونگ از این فناوری در نسل بعدی گلکسی فولد استفاده خواهد کرد یا روش جدیدی برای اضافه‌کردن قلم لمسی به دستگاه‌های منعطف خود پیدا می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات