بلکین از اسپیکر هوشمند مجهز به شارژر بی‌سیم پرده‌برداری کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
ساندفورم الیت اسپیکر هوشمند جدید بلکین و دیویلت است که از شارژری بی‌سیم با استاندارد Qi بهره می‌گیرد و از دستیار صوتی گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

بلکین (Belkin) شرکتی شناخته‌شده است که در زمینه‌ی ساخت شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و تاکنون محصولاتی باکیفیت به بازار عرضه کرده است. دیویلت (Devialet) نیز از سال‌ها پیش اسپیکرهای باکیفیت، رده‌بالا و پرقدرت را تولید می‌کند و کاربران زیادی به محصولات این شرکت علاقه نشان می‌دهند. به‌تازگی در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2020 دو شرکت یادشده با همکاری یکدیگر از محصولی جدید پرده‌برداری کرده‌اند که ۲۹۹ دلار قیمت دارد و از آن با نام کامل Soundform Elite Hi-Fi Smart Speaker + Wireless Charger یاد می‌شود. همان‌طور که از نامش پیدا است، این محصول هم شارژری بی‌سیم محسوب می‌شود و هم از اسپیکری باکیفیت بهره می‌گیرد. اسپیکر هوشمند به‌کاررفته در محصول موردبحث با دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assisstant) سازگاری کاملی دارد.

محصول جدید بلکین و دیویلت یعنی ساندفورم الیت نخستین محصولی نیست که دیویلت برای ساختن آن به همکاری تجاری با برخی شرکت‌ها روی می‌آورد؛ سال گذشته هواوی از اسپیکری هوشمند با نام Sound X پرده‌برداری کرد که با دستیار صوتی Xiaoyi همگام‌سازی شده بود. اسپیکر موردبحث هواوی از برخی فناوری‌هایی بهره می‌گیرد که دیویلت موفق به ساخت آن‌ها شده است. البته برخلاف اسپیکر هواوی، اسپیکر جدید بلکین قرار است در بازارهای خارج از چین نیز در دسترس قرار گیرد. درواقع ساندفورم الیت نخستین اسپیکر هوشمند ساخته‌شده توسط دیویلت است که به‌‌صورت گسترده در سراسر دنیا عرضه خواهد شد. 

بلکین ساندفورم الیت / Belkin Soundform Elite

اسپیکر جدید بلکین همچون اسپیکر Sound X هواوی برای پخش محتوای صوتی از فناوری Speaker Active Matching (یا SAM) شرکت دیویلت استفاده می‌کند که به‌طور ویژه به‌منظور کاهش تحریف صدا ساخته شده، به‌خصوص هنگامی که موسیقی با صدای بسیار بلندی در حال پخش است. اسپیکر ساندفورم الیت افزون بر موارد یادشده از نوعی ووفر (Woofer) جالب ساخته‌شده توسط دیویلت استفاده می‌کند که روی کاهش میزان لرزش اسپیکر حتی هنگام فعال بودن صدای باس اثر می‌گذارد. با درنظرگرفتن اینکه ساندفورم الیت به‌گونه‌ای طراحی شده است که گوشی هوشمند در بخش بالایی آن قرار گیرد، استفاده از ووفر یادشده قابلیتی مهم به‌شمار می‌آید و نشان می‌دهد بلکین به ریزرترین جزئیات محصولش نیز توجه کرده است.

براساس اعلام رسمی بلکین، گجت جدید این شرکت می‌تواند محصولات الکترونیکی را به‌صورت بی‌سیم از طریق استاندارد (Qi) با توان حداکثر ۱۰ وات شارژ کند. این توان خروجی برای شارژ سریع شمار درخورتوجهی از دستگاه‌های الکترونیکی امروزی، کافی به‌نظر می‌رسد. 

بلکین ساندفورم الیت / Belkin Soundform Elite

تا پیش از برگزاری نمایشگاه CES امسال، معرفی محصولی نظیر اسپیکر هوشمند از سوی بلکین بسیار غیرمنتظره بود و رونمایی ساندفورم الیت نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد حضور پررنگ‌تری در بازار اسپیکرهای هوشمند داشته باشد. بلکین به‌طور کلی طی سال‌های اخیر نشان داده است که تمایل زیادی به ساخت اسپیکر ندارد، بااین‌حال اسپیکرهای هوشمند طی چند سال اخیر کم‌کم در حال ورود به خانه‌ی کاربران بوده‌اند و می‌توان از طریق تولید آن‌ها سود مناسبی کسب کرد. با درنظرگرفتن افزایش تدریجی تمایل مردم به خرید اسپیکرهای هوشمند، بلکین نیز سعی کرده است با تولید محصولی باکیفیت، به‌مرور زمان به سمت تصاحب بخشی از بازار برود. ساندفورم الیت به‌لطف داشتن شارژر بی‌سیم،‌ قابلیت متمایزکننده‌ای نسبت به دیگر اسپیکرها دارد و به همین دلیل از پتانسیل خوبی برای موفقیت در بازار بهره‌مند است. این اسپیکر قرار است در بهار سال ۲۰۲۰ با قیمت ۲۲۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات