شیائومی نسل جدید mi Box را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته، شیائومی از نسل جدید پخش‌کننده‌ی اینترنتی خود با عنوان mi Box S برای بازارهای جهانی رونمایی نمود.
تبلیغات

محصول شیائومی در دسته‌ی پخش‌کننده‌های اینترنتی قرار می‌گیرد. این دستگاه از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی بهره گرفته و علاوه بر پخش محتوای رسانه‌ای، امکان اجرای اپلیکیشن‌های مختلف را نیز دارد. mi Box S با قیمت ۵۹ دلار از روز قبل (۱۷ مهر) برای پیش‌خرید در آمریکا و سایت والمارت در دسترس قرار دارد و شیائومی از ده روز دیگر اقدام به پخش آن برای خریداران می‌کند.

هم‌زمانی معرفی این دستگاه با مراسم رونمایی گوگل از سخت‌افزارهای جدیدش شاید اتفاقی باشد، اما ویژگی‌های مبتنی بر گوگل mi Box S نیز قابل توجه هستند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها را می‌توان به‌کارگیری دستیار هوشمند گوگل و قابلیت کروم‌کست دانست که به لطف بهره‌گیری از نسخه هشتم اندروید تی‌وی مهیا شده‌اند.

اگر بخواهیم خیلی سریع به ویژگی‌های این دستگاه اشاره کنیم باید بگوییم می‌باکس اس از تراشه AMLogic S905 که پردازنده‌ای با چهار هسته ARM Cortex-A53 و پنج هسته پردازنده گرافیکی Mali-450 است در کنار ۲ گیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده. این پردازنده امکان پخش ویدئوهای با کیفیت 4K‌ و HDR در کنار صدای Dolby DTS را دارد. در پشت دستگاه پورت HDMI 2.0A، USB‌، AV و درگاه تغذیه قرار دارد که برای کاربر این دستگاه کافی به نظر می‌رسد. می‌باکس اس امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi و برقراری ارتباط با دستگاه‌های جانبی (از جمله ریموت دستگاه) از طریق Bluetooth 4.2‌ را دارا است.

برخلاف سخت‌افزار، می‌باکس جدید از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی دارد. بیشترین تفاوت اما در ریموت دستگاه و بخصوص به خاطر اضافه شدن دو دکمه اختصاصی نتفلیکس و پخش زنده دیده می‌شود. دکمه اختصاصی فراخوانی دستیار گوگل نیز در بالای ریموت کنار دکمه پاور قرار گرفته است.

miBox
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات