بازوی پرینت شده به روش سه بعدی زمان را با استفاده از نور خورشید نمایش می‌دهد

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ساعت از جمله‌ی ابزار‌هایی است که نظر بسیاری از علاقمندان به فناوری را به خود جلب می‌کند؛ حال اتسی دیلر فرانسوی ساعتی طراحی کرده که ترکیبی از سنت و مدرنیته است. نام این ساعت Mojiptix بوده و همچون زمان باستان از نور خورشید استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که زمان بصورت اعداد و ترکیبی از قطعاتی با پرینت سه بعدی تولید شده‌اند، نمایش داده می‌شود.
تبلیغات

بشر پیش از آنکه موفق به تولید ساعت شود، از ترکیب یک چوب و نور خورشید برای تعیین ساعت استفاده می‌کرد. حال در قرن بیست و یکم یک طراح فرانسوی با نام اتسی دیلر، ساعتی را طراحی کرده که از همین روش استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که می‌توان ردپای فناوری را در این محصول به وضوح دید. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، این ساعت از ترکیب یک بازوی تولید شده در فرآیند سه بعدی تشکیل شده؛ درعوض به جای نمایش زمان بصورت سنتی، می‌توان ساعت و دقیقه را بصورت اعداد اصطلاحا کامپیوتری روی سطح زمین دید. این ساعت بسیار جالب Mojoptix نام دارد.

همانطور که اشاره کردیم، این ساعت با استفاده از پرینت سه بعدی تولید شده است. البته طراح این ساعت اسکریپت مربوط به آن را به صورت متن باز در اینترنت قرار داده تا علاقمندانی که به پرینتر سه بعدی دسترسی دارند، بتوانند آن را دانلود کرده و با ساخت این ساعت، از آن استفاده کنند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این ساعت تنها قادر است زمان را بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر نمایش دهد. همچنین دقیقه شمار آن تمام دقایق را نمایش نداده و هر بیست دقیقه یکبار می‌توان زمان را بصورت بروز شده دید. برای مثال در زمان آغاز به کار این ساختار، ابتدا ساعت ۱۰:۰۰، سپس ۱۰:۲۰، ۱۰:۴۰ و ساعت ۱۱:۰۰ نمایش داده می‌شود. دلیل این موضوع محدودیت‌های این بازو برای تنظیم سایه و نمایش دقایق است.

3dprintint aa169

در هر صورت و با وجود محدودیت‌های موجود، نمایش ساعت بصورت اعداد ساعت‌های رایانه‌ای بسیار جالب توجه است.

نظر شما در مورد این ساعت بسیار جالب توجه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات