جذاب‌ ترین گجت‌های CES 2016

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
کم‌کم پرونده CES 2016 هم بسته می‌شود و این نمایشگاه با همه‌ی فراز و نشیب‌هایش به پایان می‌رسد. از گجت اندازه‌گیری تنفس برای محاسبه‌ی چربی سوزانده شده تا اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان و کلاه ایمنی هوشمند محصولات هیجان‌انگیزی است که در این نمایشگاه رونمایی شد. با زومیت همراه باشید تا به بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2016 بپردازیم.
تبلیغات

نمایشگاه CES هر سال اوایل ژانویه برگزار می‌شود، شرکت‌ها با حضور در آن و معرفی محصولات‌ جدید نقشه‌ی راه‌شان را برای سالی که در پیش است تعیین می‌کنند. این نمایشگاه جایگاهی برای معرفی جدیدترین دستاوردها در زمینه‌ی محصولات مصرفی و ابزارهای الکترونیکی است. امسال هم تقریبا همه شرکت‌های بزرگ از سراسر دنیا در لاس‌وگاس جمع شدند و به معرفی محصولات نوآورانه‌ی خود پرداختند. اگرچه نسبت به سال‌های قبل تعداد کمتری گجت هوشمند و خلاقانه در این نمایشگاه معرفی شد، اما برخی محصولاتی که به معرض نمایش گذاشته شد شگفتی بسیاری را برانگیخت.

در ادامه به خلاقانه‌ترین گجت‌های هوشمندی می‌پردازیم که در این نمایشگاه معرفی و رونمایی شدند.

نمایشگر ۱۸ اینچ تاشوی ال‌جی

نمایشگر ۱۸ اینچی جدید ال‌جی، منعطف و قابل جمع شدن است. این نمایشگر که از نوع OLED است شاید در آینده‌ی نه چندان دور به روزنامه‌ی الکتریکی یا تبلت جمع شدنی تبدیل شود.

محاسبه میزان چربی‌سوزانده شده با تنفس

کمپانی LEVEL گجتی را معرفی کرد که از طریق تنفس، میزان چربی سوزانده شده را تشخیص می‌دهد. این دستگاه شبیه ابزارهای تشخیص الکل است که پلیس برای شناسایی راننده‌های متخلف استفاده می‌کند. افرادی که بدنبال تناسب اندام هستند می‌توانند بعد از هر تمرین میزان چربی سوزانده شده را محاسبه کنند و از این ابزار برای شناسایی حرکاتی که بیشترین چربی را می‌سوزاند بهره ببرند.

تنظیم خودکار کمربند هوشمند

Belty یکی از گجت‌های جالبی‌ است که امسال به نمایش گذاشته شد. این کمربند هوشمند بصورت خودکار تنظیم می‌شود. همچنین این ابزار کاربرد سلامتی نیز دارد؛ به این ترتیب در صورتی که کاربر مدت زمان زیادی بی‌تحرک باشد، یا حتی برای نوشیدن آب به کاربر هشدار می‌دهد.

اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان

ili گجتی پوشیدنی است که به ادعای توسعه‌دهندگانش با استفاده از آن نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر نیست و می‌توان به زبان مادری، دیگران را از منظور خویش آگاه کرد. ili حین صحبت کردن کاربر شروع به ترجمه می‌کند؛ بنابراین طرف مقابل به راحتی می‌تواند صحبت‌های رد و بدل شده را متوجه شود. این گجت هم‌اکنون زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی را ترجمه می‌کند و در آینده زبان‌های دیگر هم به آن افزوده خواهد شد.

کلاه ایمنی هوشمند بی‌ام‌و برای موتورسواران

بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمندی رونمایی کرده که به واسطه‌ی نمایشگر تعبیه شده روی آن، علاوه بر نمایش اطلاعات عمومی همچون سرعت، وضعیت سوخت و نشانگر دنده، قابلیت تشخیص علایم جاده و اعلام خطر به راننده را نیز دارد. همچنین دوربین‌هایی در بخش جلو و پشت کلاه تعبیه شده که امکان ضبط ویدیو رو داشته و البته تصاویر پشت را به راننده نمایش می‌دهد.

قابلیت کنترل دمای پا با کفش‌های هوشمند 

digitsole 5 f829c

کفش‌های هوشمند دیجیت‌سول (Digitsoles Smartshoe) قابلیت تنظیم و کنترل دمای درون کفش، ثبت مصرف کالری و همچنین ردیابی و ثبت تعداد گام‌های پیموده شده را با استفاده از یک برنامه‌ی کاربردی نصب شده روی گوشی‌ هوشمند متصل به آنها دارند.

سنسورهای موجود در کف کفش، اطلاعات مربوط به مسافت طی شده، کالری مصرف شده و گام‌های برداشته شده را به اپلیکیشن گوشی‌ هوشمندی که با این سیستم متصل است ارسال می‌کنند. سنسورها حتی این توانایی را دارند که تشخیص دهند کفی‌ها تا چه اندازه تمیز و تازه هستند و در هنگامی که نیاز به جایگزینی داشته باشند توسط سنسورها اعلام خواهد شد.

محکم کردن بندهای کفش با گوشی‌هوشمند

کمپانی فرانسوی Zhor Tech کفش‌های دیجیتالی جدیدی معرفی کرده که با استفاده از گوشی هوشمند می‌توان "بندهای آن" را محکم کرد. همچنین با استفاده از این کفش می‌توان از ویژگی‌های سلامتی مانند گام‌شمار بهره برد. این کفش‌ها قابلیت شمردن گام‌های کاربر را دارد و می‌تواند فشاری که فرد به کف کفش وارد می‌کند را اندازه‌گیری کند.

البته نمی‌توان معرفی واکمن‌های رنگی سونی، شارژر Jaq با قابلیت شارژ گوشی به‌وسیله‌ی سلول‌های سوخت هیدروژنی و حتی اسکوتر Xcooter را که جمع شده و با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و قابلیت امنیتی کاربر را تضمین می‌کند، فراموش کرد.

همچنین در این نمایشگاه لنوو محصولی به نام LINK 32GB در ابعاد یک حافظه‌ی فلش را معرفی کرد که با اتصال به گوشی هوشمند، کپی کاملی از آن می‌گیرد تا هنگام اتصال به کامپیوتر کل‌نرم‌افزارهای گوشی را به همراه سیستم‌عامل اندروید در ویندوز اجرا کند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات