با Jaq گوشی خود را توسط سلول‌های سوخت هیدروژنی شارژ کنید

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
جک یک شارژر گوشی‌های هوشمند است که توسط باتری‌های مجهز به سلول‌های سوخت هیدروژنی کار می‌کند. سازنده‌ی این شارژر آن را اولین شارژر هیدروژنی دنیا می‌دانند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

جک (Jaq) محصول یک استارتاپ سوئدی به نام MyFC است که تلاش می‌کند از طریق سلول‌های سوخت هیدروژنی، امکان شارژ شدن گوشی‌های هوشمند را فراهم کند. این کمپانی ادعا می کند که محصولش، اولین شارژر سوختی دنیا است.

این باتری بدون نیاز به اتصال به برق، شارژ می‌شود. در واقع باتری Jaq به جای ذخیره‌ی جریان الکتریسته از برق شهر، به واسطه‌ی واکنش‌های شیمیایی با کارت‌های آب و نمک کار می‌کند. برای شارژ شدن این باتری کافی است تا کارتی که حاوی آب و نمک است را در محفظه‌ی در نظر گرفته شده آن، قرار دهید تا ظرفیت ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعتی این باتری پر شود و آماده‌ی شارژ کردن آیفون یا گوشی‌های اندرویدی شود.

این کمپانی شارژر سوختی خود را برای افرادی ساخته است که برای مدت طولانی به برق دسترسی ندارند و تنها ۱۰ یا ۲۰ کارت حاوی آب و نمک را همراه خود حمل می کنند تا در طول سفر همیشه بتوانند گجت‌های همراه خود را شارژ کنند.

کمپانی MyFC هنوز قیمت دقیق کارت‌های اضافی این شارژر را اعلام نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌کند برای شارژ این کارت‌‌ها، کاربر حدودا ۵ دلار در ماه هزینه داشته باشد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات