اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان با عنوان ili در CES 2016 معرفی شد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
به لطف پیشرفت فناوری هر روز شاهد از بین رفتن‌های مرزهای جغرافیایی و زبانی هستیم. ili گجتی پوشیدنی است که به ادعای توسعه‌دهندگانش با استفاده از آن دیگر نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر نیست و می‌توان با تم به زبان مادری، دیگران را از منظور خویش آگاه کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

عبارت دهکده‌ی جهانی را این روز‌ها بسیار زیاد می‌شنویم. ارتباطات گسترده‌ای که اینترنت برای کاربران ایجاد کرده، این قابلیت را در اختیار افراد قرار داده تا در کسری از ثانیه با گوشه گوشه‌ی جهان در ارتباط باشند. اما این تنها خدمتی نیست که دنیای فناوری برای از میان برداشتن مرزها انجام داده و خواهد داد. ili گجتی پوشیدنی است که در جریان CES 2016 معرفی شده و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به زبان مادری تکلم کرده و دیگران را از منظور خویش آگاه کنند. در واقع می‌توان ili را یک مترجم پوشیدنی خواند که می‌تواند امور را برای افراد ساده‌تر از پیش کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، ili اولین گجت پوشیدنی مترجمی است که به بازار عرضه خواهد شد. برای استفاده از این گجت پوشیدنی کافی است تا پیش از ادا کردن عبارات مورد نظر، کلید روی آن را فشرد و پس از آن شروع به صحبت کرد. در حین صحبت کردن کاربر، ili اقدام به ترجمه می‌کند که از این‌رو طرف مقابل به راحتی می‌تواند صحبت‌های رد و بدل شده را متوجه شود.

برای استفاده از این گجت پوشیدنی دیگر نیازی به استفاده از ارتباط بی‌سیم، مخابراتی و سایر گزینه‌های موجود برای ارتباط با سایر گجت‌ها نیست. ایلی دارای موتوری داخلی است که می‌تواند با استفاده از آن مکالمات را ترجمه کرده و ارائه کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این گجت پوشیدنی در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی پشتیبانی می‌کند. کمپانی توسعه دهنده اعلام کرده که نسل جدید این گجت پوشیدنی با پشتیبانی از زبان‌های کره‌ای، تایلندی و فرانسه روانه‌ی بازار خواهد شد. همچنین در نسل سوم زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و عربی نیز به زبان‌های مورد نظر اضافه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این گجت هوشمند منتشر نشده است. مترجم پوشیدنی ایلی در ماه مارس یا آوریل سال جاری برای پیش فروش در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات