گجت‌های ورزشی به زودی باتری‌ها را کنار گذاشته و انرژی‌ مورد نیازشان را از خود شما تامین می‌کنند

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایده استفاده مکرر از انرژی‌های تجدید پذیر و تبدیل آنها به انرژی قابل استفاده با کمترین هزینه همیشه رویای دوستداران محیط زیست و البته دانشمندان بوده است. کمپانی Parpetua با معرفی فناوری جدید TEGwear ما را به این رویا نزدیک‌تر کرده است. تکنولوژی ابداعی این کمپانی در واقع تراشه‌ای است که روی قسمتی از بدن قرار می‌گیرد و از اختلاف میان حرارت بدن و دمای محیط انرژی قابل استفاده‌ای در حد چند صد میکرووات تولید می‌کند. این میزان انرژی مسلما نمی‌تواند گوشی همراه‌تان را شارژ کند اما می‌تواند انرژی مورد نیاز بسیاری از لوازم کنترل و نظارت ورزشکاران را در هنگام تمرینات تامین نماید.
تبلیغات

گجت‌های پوشیدنی و سبک، روش ورزش کردن ما را تغییر داده‌اند. برخی از ما آنها را بخش جدایی ناپذیر برنامه ورزشی خود می‌دانیم تا بتوانیم بر ضربان قلب، میزان فعالیت و کالری سوزانده شده به صورت زنده و همزمان نظارت داشته باشیم. اما دستگاه‌های آینده ممکن است حتی بیشتر با شیوه ورزش کردن ما ترکیب شوند.

اگر با سرعت بدوید، چند کیلومتری دوچرخه سواری کنید و یا ورزش‌های معمولی روزانه خود را انجام دهید، فناوری TEGwear انرژی مورد نیاز گجت ورزشی شما را تامین می‌کند.

کمپانی Parpetua که تخصصش در راه‌کارهای استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر در حسگرهای بی‌سیم است، در حال بازاریابی و فروش تراشه ای است که برروی بدن جاسازی می‌شود و گرمای بدن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

جادوی این تراشه مبتنی بر انرژی ترموالکتریک است. فناوری TEGwear بر دو دمای متفاوت به عنوان مبنا تکیه دارد: حرارت بدن و سرمای اطراف دستگاه. این تراشه تفاوت میان این دو دما را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کند.

سخت‌افزار آن می‌تواند به سادگی با گجت‌های کم مصرف و سبکی که علاقه‌مندان ورزش استفاده می‌کنند، یکپارچه شود (البته قادر نخواهد بود انرژی گوشی همراه‌تان را تامین کند). بنا به گفته‌های نایب رئیس بخش بازاریابی این کمپانی، جری ویانت، Parpetua به دنبال شرکایی در زمینه توسعه این محصول است تا بتوانند دستگاه‌های بدون باتری پوشیدنی برای مصارف حوزه سلامت، تناسب اندام و ایمنی طراحی نمایند.

تا سال ۲۰۱۴، ساعت‌ها، حسگرهای قابل اتصال به بدن و گام‌شمارهایی که در بدن جاسازی می‌شوند با استفاده از این تکنولوژی موجود خواهند بود. این وسیله قادر خواهد بود تا انرژی در محدوده میکرووات و یا نزدیک به میلی‌وات تولید کند که برای استفاده در دستگاه‌های بسیار کم مصرف مثل دستگاه نظارت بر ضربان قلب کافی است.

آیا شما هم دوست دارید از دستگاه‌هایی که انرژی‌شان را از بدنتان کسب می‌کنند استفاده کنید؟ در بخش نظرات پاسخ دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات