ابزار پوشیدنی برای گرم نگه داشتن بدن شما

دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر به دنبال درمانی همراه برای درد مفاصل خود هستید که ضمن سادگی، کارامد نیز باشد، این بار دستگاهی مخصوص شما ساخته شده است. این توری می‌تواند با بهره گیری از یک باتری، مفاصل و عضلات شما را به شکلی راحت و ایمن گرم نگه دارد تا فرایند بازیابی و درمان شما سریع ترین روند را طی کند.
تبلیغات

برای درمان آسیب‌‌‌های مفاصل بسیاری از بیماران، از اعمال گرمای موضعی بر محل درد استفاده می‌‌کنند. برای این کار آن‌ها معمولا از کیسه‌‌‌های آب گرم یا بسته‌‌‌های گرم شونده مایکروفری یا پدهای گرمایی برقی استفاده می‌‌کنند که خب هر یک دردسرهای خاص خود را دارند؛ ضمن اینکه هیچ یک به پیشرفتگی محصول جدید دانشمندان کره‌‌‌ای و آمریکایی نیستند.

این محصول جدید که از باتری برای تامین توان خود بهره می‌‌برد در واقع یک توری است که می‌‌تواند گرما تولید کند و ضمنا همراه شما نیز باشد. این توری از درهم قرار گرفتن نانوسیم‌‌‌های نقره‌‌‌ای سیمپیچ شده‌‌‌ای ساخته شده است که بین دو لایه‌‌‌ی عایق اما نفوذپذیر از یک نوعی پلاستیک شفاف، ساندویچ شده اند. هر دوی این سیم‌ها و لاستیک به کار رفته می‌‌توانند منبسط و منقبض شوند و راحتی حرکتی مفاصلی همچون مچ یا زانو را فراهم آورند. بیمار می‌‌تواند به راحتی زدن دکمه‌‌‌ای، گرما را بر مفاصل یا مناطق آسیب دیده‌‌‌ی بدن خود اعمال کند؛ حتی زمانی که مفاصل او در حال حرکت هستند.

silver mesh heat wrap 2

به گفته‌‌‌ی دانشمندانی که این توری را ساخته اند، اگرچه ابزارهای مشابهی پیش از این نیز ساخته شده اند، اما آن‌ها معمولا از فرایند‌‌‌های پیچیده یا مواد گرانقیمتی همچون نانولوله‌‌‌های کربنی برای تولید این ابزارهای بهره گرفته اند؛ ولی این دستگاه جدید می‌‌تواند راه حلی ساده و با قیمتی ارزان را برای تولید عرضه کند.

افزون بر کاربرد این ابزار برای درمان‌‌‌های بازتوان بخشی، می‌‌توان از این فناوری برای ساخت ژاکت‌‌‌های اسکی یا صندلی‌‌‌های خودروها با توانایی گرمای داخلی نیز بهره برد. این گروه پژوهشی که از دانشگاه هاروارد و چند دانشگاه کره جنوبی تشکیل شده بود هم اکنون در حال توسعه و تجاری‌سازی این محصول هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات