ExoDrive درگاه میکرو SD را به تلفن هوشمند اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
کاور جالب ExoDrive درگاه میکرو SD را به گوشی‌های هوشمند فاقد این قابلیت اضافه می‌کند.
تبلیغات

آنقدر حجم محتوا و اطلاعات مورد نیاز کاربران زیاد شده که طی یک سال گذشته ظرفیت فضای ذخیره‌سازی داخلی دستگاه‌های مختلف به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. البته این مسئله برای آنهایی که تمایل دارند حجم زیادی از تصاویر، ویدئوها و موزیک‌ها را همراه خود داشته باشند، می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد.

دیگر زمان اینکه کاربران مجبور باشند به حجم 16 گیگابایت یا کمتر، برای فضای ذخیره‌سازی داخلی روی دستگاه خود قانع باشند، گذشته است و به نظر می‌رسد حاضرند برای جبران این مشکل بهای حجم بیشتری از فضای‌ ذخیره‌سازی داخلی را بپردازند.

به همین منظور، بسیاری از کمپانی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا فضای 32 یا 64 گیگابایتی را برای حافظه داخلی دستگاه خود انتخاب کنند و در ازای آن امکان استفاده از فضای ذخیره‌سازی خارجی را حذف کنند. به عنوان مثال می‌توان به دستگاه‌هایی با 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی اشاره کرد که میزان حافظه داخلی آنها به درستی در نظر گرفته شده است.

اما خبر خوشحال‌کننده آنجایی به گوش می‌رسد که ظاهرا محصولی جدید در Kickstarter با هدف برطرف کردن این مشکل، به دنبال جمع‌آوری بودجه برای به سرانجام رساندن و توسعه ایده جذاب خود است. قاب‌های ExoDrive کیس‌هایی هستند که به دستگاه شما اضافه می‌شوند و امکان استفاده از کارت‌های حافظه خارجی را حتی برای دستگاه‌هایی فراهم می‌کنند که شرایط پشتیبانی از دستگاه ذخیره‌سازی خارجی یا شیار کارت حافظه microSD را ندارند.

exodrive2

به علاوه این کیس از یک آداپتور یا تبدیل میکرو اس‌دی به میکرو یو‌اس‌بی داخلی بهره می‌برد که به درگاه میکرو USB دستگاه وصل می‌شود. بنابراین، وقتی این کیس اضافه شد، کارت حافظه خارجی از طریق سوکت میکرو یو‌اس‌بی دستگاه شما شناسایی (مسیریابی) می‌شود. اما نکته جالب‌تر اینجاست که شیار microUSB هنگام استفاده از کیس، همچنان در دسترس بوده و امکان استفاده از آن برای شارژ گوشی یا اتصال بدون مشکل به کامپیوتر و لپ‌تاپ، همچون گذشته وجود دارد.

براساس گفته‌های سازنده این کیس، قاب‌های اگزو‌درایو با درگاه کارت‌های حافظه میکرو SD تا 128 گیگابایت (البته اشاره شده است که به طور بالقوه از کارت‌هایی تا 2 ترابایت پشتیبانی می‌شود) سازگار هستند. اگر می‌خواهید بدانید این کیس‌ با چه گوشی‌ سازگاری دارد، باید بگوییم در صفحه کیک‌استارتر به دستگاه‌هایی چون موتو G و موتور X موتورولا، گلکسی S5 و گلکسی S4 سامسونگ، وان‌پلاس وان، One M8 و One M7 اچ‌تی‌سی، G2 ال‌جی در کنار نکسوس 5 و نکسوس 6 گوگل اشاره شده است.

اگر به این کیس‌ها علاقمند شده‌اید و قصد دارید یکی از آنها را تهیه کنید باید بگوییم نمونه‌های تخفیف خورده 25 دلاری آن به اتمام رسیده و تنهای تعدادی با قیمت 35 دلار باقی مانده است که پس از به پایان موجودی آنها باید برای هر کیس قیمت استاندارد 45 دلاری کیک‌استارتر را بپردازید. گفته می‌شود این کیس‌ها در رنگ‌های سیاه، خاکستری یا سفید موجود هستند و انتظار می‌رد عرضه آنها از ماه مارس سال جاری میلادی آغاز شود.

یادتان باشد کیس‌های ExoDrive در شهر بریزبن استرالیا تولید می‌شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه کیک‌استارتر آنها مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات