سوفیا، طنابی هوشمند برای سنجش تعداد پرش‌های کاربران

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
گجت‌های‌هوشمند و اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامتی اخیرا محبوبیت بیشتری دارند. سوفیا یک طناب هوشمند است که می‌تواند میزان کالری سوزانده شده را نیز نمایش داده و کاربران را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری دهد.
تبلیغات

اپلیکیشن‌ها و گجت‌های حوزه‌ی سلامتی اخیرا محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند. سوفیا یکی از گجت‌هایی است که این روز‌ها در حال کسب سرمایه‌ی اولیه از کیک‌استارتر است. با استفاده از این طناب هوشمند می‌توان به اپلیکیشن مربوط در گوشی‌هوشمند متصل شد و اطلاعات مورد نظر را ثبت کرد.

تمامی ماژول‌های الکترونیک مورد استفاده در این طناب هوشمند در دسته‌ها تعبیه شده و می‌توان با استفاده از بلوتوث به اپلیکیشن مربوطه روی گوشی‌های اندرویدی و iOS متصل شد. اپلیکیشن توسعه یافته می‌تواند در کنار اپلیکیشن iOS Health برای آیفون و GoogleFit در اندروید کار کند. داده‌های جمع‌آوری شده در زمان کار با این طناب، بصورت موقت روی گجت ذخیره می‌شوند و در زمان اتصال به گوشی، تمامی موارد در اپلیکیشن محاسبه شده و نمایش داده خواهند شد. از قابلیت‌های این گجت می‌توان به شمارش تعداد پرش‌های انجام شده نیز اشاره کرد که روی صفحه‌ی نمایش کوچک OLED در روی دسته نمایش داده خواهد شد.

SophiaInt

در داخل دسته‌های این طناب سنسور شتاب‌سنج سه بعدی در کنار یک سنسور نوری برای محاسبه‌ی دقیق فعالیت‌های ورزشی انجام شده، قرار گرفته است. FitFox تیمی است که این گجت را توسعه داده و برای بهبود هرچه بیشتر ارگونومی دسته‌های طناب، تغییراتی را در نحوه‌ی طراحی اعمال کرده است. یک وجه دسته‌ی طراحی شده بصورت تخت اما کمی پیچ خورده طراحی شده که لایه‌ای از چرم روی آن را پوشش داده است. طرف دیگر نیز کمی تراش خورده تا در زمان استفاده این طناب از دستان کاربر سُر نخورد.

براساس اطلاعات ارائه شده این طناب بسیاری کاربردی است و استفاده از آن نیز به دلیل قرار گرفتن کف دست در قسمت چرمی، بسیار لذت بخش است. با استفاده از اپلیکیشن این گجت می‌توانید رقابت‌هایی را با خود یا دوستانتان برای ثبت رکوردهای بهتر داشته باشید. این گجت جالب توجه در حال حاضر در کیک‌استارتر با قیمت ۴۵ دلار به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات