اسکیت‌ بورد برقی هوشمندی که با نحوه سواری شما سازگار می‌شود

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اسکیت‌بورد هوشمندی با نام XTND معرفی شده که از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که تا به حال در یک اسکیت‌بورد برقی وجود نداشته است.
تبلیغات

امروزه در بازار انواع مختلف اسکیت‌بورد‌ها و اسکوتر‌های برقی موجود است ولی اسکیت بورد جدید ایکس‌تی‌ان‌دی (XTND) یک پکیج کامل به نظر می‌رسد. علاوه بر بدنه‌ی فوق سبک، عمر باتری طولانی، حداکثر سرعت بالا نسبت به رقبا و زمان کم مورد نیاز برای شارژ مجدد، چیزی که این اسکیت بورد را از بقیه متمایز می‌کند، هوش مصنوعی به کار رفته در سخت‌افزار کنترل‌کننده‌ی آن است. شرکت سازنده ادعا کرده‌ است که این اسکیت‌بورد با استفاده از یادگیری ماشین سبک سواری صاحبش را یاد می‌گیرد و بر اساس آن مسیر‌های بهتری پیشنهاد می‌کند. همچنین به راحتی می‌توانید با گوشی همراه خود از مکان دقیق آن مطلع شوید و تا زمانی که کامل روی آن قرار نگرفته‌اید حرکت نمی‌کند.

xtnd

XTND حدود ۳ کیلوگرم وزن دارد و از باتری با ظرفیت ۹۹ وات ساعت (99 Wh) بهره می‌برد که در مدت زمان کمتر از یک ساعت کاملا شارژ می‌شود. با شارژ کامل باتری می‌توانید با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت حدود ۲۰ کیلومتر مسافت طی کنید. موتور‌های پیشران، خروجی برابر ۱۸۰۰ وات به صورت جداگانه به هرچرخ منتقل می‌کنند.

مشخصه‌ای که در این اسکیت بورد بیش از همه مهم‌ به نظر می‌‌‌رسد، همان مغز کنترل کننده‌ی مرکزی آن است. XTND پس از اتصال به موبایل یا ساعت هوشمند حرکات صاحبش را ردیابی می‌کند، مسیر‌های روزمره را فرا می‌گیرد و مسیر‌های بهتری با توجه به صافی زمین، سربالایی و سرازیری‌ها پیشنهاد می‌دهد. از این طریق مصرف باتری به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. از آن جا که این اسکیت‌بورد داری سیستم یادگیری ماشین است هرچقدر مسافت بیشتری با آن جابه‌جا شوید عملکرد بهتری خواهد داشت.

xtnd

در برنامه‌ی موبایل XTND می‌توانید تنظیمات مورد نظرتان را شخصی‌سازی کنید و اسکیت‌بورد را در حالت‌های مختلف قرار دهید. اگر اسکیت‌بوردتان دزدیده شد می‌توانید از فاصله‌ی دور آن را ردیابی و قفل کنید. برای جلوگیری از هرگونه تصادف XTND داری سنسور‌های فشاری است که تا زمانی که به درستی روی آن قرار نگرفته‌اید حرکت نمی‌کند. اگر از روی آن به زمین بیفتید ترمز‌های آن به صورت خودکار ترمز می‌کنند.

همچنین این بورد داری لرزش‌گیر در سرعت‌های مختلف است و در تاریکی به صورت خودکار و برای ایمنی بیشتر چراغ‌های جلو و عقب روشن می‌شوند.

تمامی قابلیت‌های بورد توسط برنامه‌ی موبایل یا دسته‌ی کنترل از راه دور بورد که برای شارژ به صورت مغناطیسی به بورد متصل می‌شود، قابل کنترل هستند.

پروژه‌ی XTND همچنان در حال جمع آوری منابع مالی است، ولی به هدف‌گذاری ۱۰۰ هزار دلاری اولیه طرح رسیده است. قیمت اولیه ۹۹۹ دلار اعلام شده است و سفارش‌های اولیه تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ به دست مشتریان می‌رسد.

xtnd
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات