دستگاه تصفیه هوای ال‌جی می تواند هوای داخل خانه شما را تمیز کند

پنج‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
زندگی در شهرهای بزرگ مزایای زیادی دارد اما در عین حال در این شهرها مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا گریبان همه را گرفته است. گاهی شهروندان از شر این خیابان‌های شلوغ و آلوده به خانه پناه می‌برند، اما فضای داخل خانه هم مستقل از فضای بیرون نیست. سیستم تصفیه هوای ال‌جی می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.
تبلیغات

زمانی که در یکی از میدان‌های پر از دود شهر از تاکسی پیاده می‌شویم، یا وقتی که از فراز منطقه‌ای مرتفع به آسمان خاکستری شهر خیره شده‌ایم، آنچه که بیش از همه ذهنمان را مشغول می‌کند آینده کودکانمان است. آلودگی هوا در سال جان بیش از 7 میلیون نفر را می‌گیرد و یک‌سوم از این آمار متعلق به کشورهای آسیایی در حال پیشرفت است که نرخ بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی در آنها بیداد می‌کند، این آمار نگران‌کننده را نیویورک تایمز منتشر کرده است.

سرتاسر دنیا، دلیل یکی از هر هشت مرگ به نوعی با آلودگی هوا گره خورده است. همه اینها آلودگی هوا را در جایگاه بزرگترین خطر برای سلامتی انسان قرار می‌دهد. اما این خطر تنها در میادین شلوغ و خیابان‌های پر رفت و آمد کمین نکرده است، بلکه آلودگی هوای فضای داخلی به عنوان بزرگترین خطر بالقوه برای خانواده‌ها شناسایی شده است که هر ساله باعث بیش از ۳.۷ میلیون مرگ می‌شود.

فضاهای داخلی گاهی از عواملی آلوده می‌شوند که حتی فکرش را هم نمی‌کنیم. نتیجه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده که دود ناشی از اجاق گاز آشپزخانه تا حد زیادی می‌تواند هوا را آلوده کند. همچنین، بسیاری از وسایل گرمایشی نامناسب در فصل سرما به آلودگی هوای فضای داخلی دامن می‌زنند. گازهای متصاعد شده از سیمان، چوب و سایر مصالح ساختمانی در خانه‌های نوساز هم بسیار خطرناک و آزاردهنده هستند.

اما با این که آلودگی هوای فضای داخلی بسیار خطرناک است، کنترل آن نیز امکان‌پذیر است. شرکت ال‌جی با استفاده از فناوری پیشرفته فیلترینگ چند مرحله‌ای سیستم‌های تصفیه هوای مدرنی ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان آلاینده‌های خطرناک هوا را حذف کرد و آلودگی هوا را به حداقل رساند. این مراحل شامل پیش‌فیلتر کردن، فیلتر آلرژی، فیلتر حذف بو، فیلتر HEPA و فیلتر آب است. پیش‌فیلتر که خود از سه لایه تشکیل شده است به طور مؤثر ذرات بزرگ را فیلتر می‌کند که این عمل از فیلترهای بخش‌های بعدی نیز محافظت می‌کند. فیلتر آلرژی ذرات حساسیت‌زا را جذب کرده و پروتئین این ذرات را با استفاده از آنزیم پروتئین K از بین می‌برد. فیلتر حذف بو که با کربن، آنزیم‌های زیستی و پلاتینیوم پوشش داده شده است، مواد شیمیایی و بوهای نامطبوع خانگی نظیر فورمالدئید را به سرعت حذف می‌کند. در مرحله بعدی فیلتر HEPA تمامی باکتری‌ها و ویروس‌های بزرگتر از ۰.۳ میکرومتر را حذف می‌کند. در آخرین مرحله، فیلتر آب تقریباً تمامی ذرات بزرگتر از ۰.۰۰۰۱ میکرومتر را با ساز و کار مرطوب‌سازی طبیعی حذف می‌کند.

این دستگاه تصفیه هوای ال‌جی علاوه بر اینکه لذت تنفس در هوای پاک را برایمان به ارمغان می‌آورد می‌تواند شر بزرگترین خطر شهرهای امروزی را از سرمان کم کند، خطر آلودگی هوای فضای داخلی. اما خطر کوچکتر یعنی آلودگی هوای فضای خارجی کماکان به قوت خود باقی است. این خطر هم راه‌حلی دارد، اینکه باور کنیم هوایی که آلوده می‌کنیم همان هوایی است که خودمان تنفس می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات