Impossible Bike، دوچرخه‌ی تاشوی برقی با قابلیت قرارگرفتن در کوله‌پشتی

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
دوچرخه‌های تاشوی موجود در بازار، علی‌رغم تا شدن و کاهش سایز، باز هم برای حمل در داخل مترو، اتوبوس یا آسانسور بزرگ به‌نظر می‌رسند. با اضافه شدن یک موتور الکتریکی، این موضوع بدتر هم می‌شود. اما گروهی از محققان دانشگاه پکن دوچرخه‌ی الکتریکی را با قابلیت کاهش سایز به اندازه‌ای که درون یک کوله‌پشتی جا بگیرد، طراحی کرده‌اند.
تبلیغات

 رمز موفقیت طراحان این دوچرخه‌ی الکتریکی در بکارگیری الگوی طراحی دایره به‌جای استفاده از الگوی طراحی مثلثی است که اغلب دوچرخه‌ها براساس آن ساخته می‌شوند. فریم اصلی این دوچرخه شامل دو سازه‌ی دایره شکل است که چرخ‌های کوچک دوچرخه نیز هنگام تا شدن درون آن قرار می‌‌گیرند. ضمنا باید به صندلی این دوچرخه نیز اشاره کرد که علاوه بر کارکرد به‌عنوان صندلی، به‌عنوان کیفی که قسمت‌های دیگر دوچرخه پس از جمع شدن درون آن قرار می‌‌گیرد، ایفای نقش می‌کند.

BikeInt

هنری کوپر، یکی از طراحان این دوچرخه‌ی الکتریکی در مورد آن می‌گوید:

زمانی که در مورد دوچرخه‌ی الکتریکی صحبت می‌کنیم، بسیاری در ذهن خود دوچرخه‌های غول‌پیکر سنگین‌وزن را تصور می‌کنند. شماری از دوچرخه‌های الکتریکی مورد استفاده بعضا دارای باتری‌هایی با وزن ۲۰ کیلوگرم هستند. ما با در نظر گرفتن چنین مواردی، درصدد طراحی یک دوچرخه‌ی الکتریکی سبک‌وزن و قابل حمل بودیم.

کوپر جزو چهار دانشجویی است که در دانشگاه پکن این دورچه‌ی الکتریکی را طراحی کرده‌اند. وی در این خصوص می‌گوید:

ما در شهر بزرگ و پرجمعیتی همچون پکن زندگی می‌کنیم. درصورتی که بخواهید از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنید، با توجه به خیل عظیم جمعیت، نمی‌توانید دوچرخه‌ی خود را وارد مترو یا اتوبوس کنید. همچنین دوچرخه‌ها یکی از اولین چیزهایی است که سارقان در پی آن هستند. از این‌رو ما به این موضوع فکر کردیم که ساخت یک دوچرخه‌ی الکتریکی که می‌توان آن را به‌راحتی حمل کرد، ایده‌ی بسیار خوبی است.

نمونه‌ی اولیه تولید شده از این دوچرخه قادر است تا با یکبار شارژ ۴۵ دقیقه با حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر حرکت کند. با توجه به اینکه این دوچرخه برای مصرف شهری ساخته شده، از این‌رو طراحان آن را برای طی مسافت‌های کوتاه طراحی کرده‌اند. در صورتی که در میان راه شارژ باتری‌های دوچرخه تمام شد، می‌توانید آن را با استفاده از شارژر مخصوصی که قابل حمل است، از طریق برق شهری شارژ کرد. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری‌های این دوچرخه‌ی الکتریکی ۹۰ دقیقه است.

تیم طراح این دوچرخه در حال کار بر روی بهبود عملکرد و طراحی نمونه‌ی اولیه است. از جمله‌ی مواردی که طراحان روی آن کار می‌‌کنند، طراحی یک موتور الکتریکی اختصاصی در کنار استفاده از مواد بهتر و مقاوم‌تر برای ساخت این دوچرخه است. بنابر اطلاعات ارائه شده توسط طراحان، این دوچرخه قادر است تا افرادی با وزن ۹۰ کیلوگرم را حمل کند.

نظر شما در مورد این دوچرخه‌ی الکتریکی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات