داک DeX سامسونگ برای گلکسی اس 8 حدود ۱۵۰ دلار قیمت دارد

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ هم‌زمان با معرفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از داک DeX نیز رونمایی کرد. این داک ۱۵۰ دلار قیمت دارد و از ماه آوریل  روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

بنا به اعلام وب‌سایت سامسونگ، DeX که با قرار دادن گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس روی آن می‌توان از این دو دستگاه به‌عنوان کامپیوتر استفاده کرد، ۱۴۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. این محصول در اواخر ماه آوریل به بازار عرضه خواهد شد که به نظر می‌رسد پس از عرضه‌ی گسترده‌ی پرچم‌داران جدید سامسونگ برنامه‌ریزی شده است.

البته نمی‌توان DeX را یک گجت جانبی ارزان‌قیمت دانست؛ اما انتظار می‌رود تخفیف‌هایی برای این محصول در نظر گرفته شود. به‌عنوان مثال اپراتور T-Mobile به مشتریان مهم خود که گلکسی اس ۸ را از فروشگاه‌های این اپراتور تهیه کنند، یک عدد داک DeX رایگان هدیه خواهد داد.

سامسونگ این داک را دکس استیشن (DeX Station) نامیده اسن و شما می‌توانید با قرار دادن گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس روی آن و اتصال مانیتور و ماوس و کیبورد، از این گوشی پرچم‌دار به‌عنوان یک رایانه‌ی دسکتاپ استفاده کنید. داک مورد بحث برای افزایش کارایی طراحی شده است و ابزارهایی دارد که کاربران با بهره گرفتن از آن‌ها می‌توانند از بسیاری قابلیت‌های یک پی‌سی تمام‌عیار سود ببرند.

علاوه بر این می‌توان در این حالت همچنان اعلانات معمولی گوشی هوشمند را مشاهده کرد و از تماس‌های ورودی و پیام‌های کوتاه دریافتی اطلاع یافت. DeX Station دو پورت یواس‌بی ۲.۰، یک درگاه شبکه (اترنت)، یک درگاه HDMI و یک درگاه یواس‌بی نوع سی دارد که می‌توان از این پورت برای شارژ هر وسیله‌ی دیگری بهره برد. علاوه بر این یک فن در دل این داک تعبیه شده است که می‌تواند گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس شما را در هنگامی که به‌عنوان یک پی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خنک کند.

پیش از این، کمپانی‌های دیگری از جمله مایکروسافت همین کار را به شکلی دیگر انجام داده‌اند که از جمله می‌توان به قابلیت کانتینیوم مایکروسافت اشاره کرد. البته بنا به اعلام وب‌سایت ورج، به نظر می‌رسد سامسونگ در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به کانتینیوم رقیب ردموندی خود داشته است.

البته بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید هنوز برای استفاده از قابلیت‌های DeX و اجرا روی نمایشگرهای بزرگ بهینه‌سازی نشده‌اند. همین شرایط برای بیکسبی نیز وجود دارد و اگرچه سامسونگ اعلام کرده است این دستیار صوتی با بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس همخوانی دارد؛ اما باید دید در آینده این دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی تا چه حد می‌تواند در کاربردهای روزانه توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات