آیا کسی مشتاق خرید واکمن 3200 دلاری سونی خواهد بود؟

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در نمایشگاه IFA 2016، شرکت سونی، از واکمن جدید خود که کیفیت بالایی دارد، رونمایی کرد. قیمت هر یک از این دستگاه‌ها ۳۲۰۰ دلار است. این سری از واکمن برای علاقه‌مندان واقعی موسیقی که حس موسیقیایی و شنوایی عالی دارند تولید شده است.
تبلیغات

سونی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ واکمن عجیبی معرفی کرد که قیمت بسیار بالای ۳۲۰۰ دلاری دارد. دلیل این قیمت بالا چیست؟

شگفت‌آفرینی شرکت سونی

مدل NW-WM1Z سونی، تنها گران‌قیمت نیست، بلکه یک موزیک پلیر بزرگ و سنگین است. این دستگاه به لحاظ بزرگی مشابه یک آیپاد اورجینال می‌باشد.این موزیک پلیر از شاسی مسی فاقد اکسیژن و طلا اندود ساخته شده است. پشت بدنه دستگاه نیز دارای روکش چرمی است. خلوص بالای این ماده باعث می‌شود که واکمن سونی، صدای زیر و بم را با وضوح بالاتر و با باس قدرتمندتری تولید کند. در جلو این  دستگاه یک نمایشگر لمسی ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ ۸۵۰x قرار داده شده است. در سمت چپ دستگاه یک هولد سوییچ (hold switch) وجود دارد که تاچ اسکرین را غیرفعال می‌کند. دکمه بازپخش و تنظیم حجم صدا نیز در سمت راست قرار دارد.  

رابط کاربری، نیز از نوع معمول رابط سونی به همراه حجم زیادی از اطلاعات است. همه‌چیز، از اطلاعات موسیقی گرفته تا کلیدهایی برای اکولایز کردن آلبوم آرت با نوع فایل‌ها در این رابط قابل مشاهده است. حجم بالای اطلاعاتی که در صفحه نمایش قرار داده شده است، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد.

اگر کمی درک تکنولوژیکی داشته باشیم این دستگاه را انتخاب می‌کنیم و از بابت برخی اطلاعاتی که در اختیارمان می‌گذارد سپاسگزار خواهیم بود. اطلاعاتی مثل اینکه دقیقا تا چه مقدار می‌تولنید حجم صدا را کنترل کنید. مدل NW-WM1Z با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه گردیده است و و قابلیت افزودن حافظه خارجی را نیز دارد.

البته برای علاقمندان حرفه‌ای موسیقی، تمام این موارد به صدا و پشتیبانی از فرمت‌ها بر می‌گردد. این واکمن از فایل‌های صوتی نیتیوDirect Stream Digital) DSD) پشتیبانی می‌کند و دارای سمپل ریت ۶۴ بار بیشتر از کیفیت CD است. همچنین برای ارتباط با هدفون‌های وایرلس از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

اما با تمام این اوصاف آیا ارزش این واکمن برای خریداران ۳۲۰۰ دلار هست؟ برای کسی که به صورت حرفه‌ای به موسیقی گوش فرا نمی‌دهد و حاضر نیست این رقم را بابت این دستگاه بدهد چه؟ اگر شما بخواهید فایل‌های صوتی با کیفیت بالا را پلی کنید، این دستگاه آپشن‌های کاربردی بسیار زیادی دارد.

Sony walkman
Sony walkman
Sony walkman
Sony walkman

در زمان گوش دادن به موسیقی با هدفون سونی MDR-1000X، شما هیچ نویزی در صدا احساس نمی‌کنید و صدا خیلی خوب پخش می‌شود. اگر قیمت ۳۲۰۰ دلار برای شما خیلی زیاد است. سونی واکمن NW-WM1A  را به شما پیشنهاد می‌کند. این دستگاه بسیار مشابه NW-WM1Z به نظر می‌رسد. جنس این دستگاه از آلومینیوم سبک است و در رنگ مشکی به بازار ارائه می‌شود. به لحاظ ضخامت نیز NW-WM1A با مدل NW-WM1Z برابری می‌کند. البته از آن‌جا که این واکمن از جنس مس با مقاومت اندک، ساخته نشده است، صدای نابی را که مدل NW-WM1Z ارائه می‌کند در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. به همین دلیل نیز دارای قیمت کمتری نسبت به مدل مشابه خود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات