کنسول بازی معرفی شده بر پایه گوشی هوشمند که کیفیتی مثل پی سی ارائه می دهد

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یک کمپین به نام PGS در وب‌سایت کیک‌استاترز ایجاد شده که هدف آن ساخت محصولی است که هم گوشی‌هوشمند و هم یک کنسول گیمینگ دستی است. این دستگاه دو سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و اندروید ۶.۰ مارشمالو را اجرا کرده و به گفته سازنده آن می‌تواند با پی‌سی‌ها در اجرای بازی‌های رایانه‌ای رقابت کند. در ادامه مطلب بازومیت همراه شوید.
تبلیغات

در واقع PGS (مخفف Portable Gaming System به معنی سیستم گیمینگ قابل حمل) محصولی خواهد بود که قرار است کار هر دو دستگاه یاد شده را به خوبی انجام دهد. دو مدل از این دستگاه تولید خواهد شد. مدل قدرتمندتر که با نام Hardcore از آن یاد می‌شود، یک گوشی‌هوشمند کامل است که می‌توان آن را با سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار بازار مقایسه کرد. این محصول مجهز به نمایشگری Super AMOLED به اندازه ۵.۷ ایچی خواهد بود که رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. پردازنده این دستگاه Atom X7 اینتل در نظر گرفته شده که شامل چهار هسته است. حافظه رم پردازشی این محصول ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۱۲۸ گیگابایت است. باتری بزرگ دستگاه مورد بحث نیز ظرفیتی ۶۱۲۹ میلی‌آمپری دارد که بسیار قابل توجه است.

مدل ضعیف‌تر این محصول مجهز به صفحه‌نمایشی از نوع IPS بوده و اندازه آن ۵.۵ اینچی و رزولوشن آن نیز ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل است. حافظه رم پردازشی این مدل ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ذخیره‌سازی آن ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده و باتری آن نیز ظرفیتی ۴۰۸۰ میلی‌آمپری دارد. هر دو مدل این محصول به صورت پیشفرض سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو را اجرا می‌کنند و نیز هر دو مدل قادر هستند هر کاری که با گوشی‌های هوشمند می‌توان انجام دارد را به کاربران ارائه دهند که از جمله می‌توان به امکان برقراری تماس اشاره کرد.

اما از نظر پی‌سی بودن، این دستگاه‌ها قادر به اجرای نسخه کامل سیستم‌عامل دسکتاپ ویندوز ۱۰ هستند که این یعنی امکان اجرای اپلیکیشن‌های دسکتاپی ویندوز ۱۰ نیز در این محصولات وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود تا قابلیت اجرای بازی‌های مخصوص پی‌سی نیز با این محصولات فراهم باشد. درحالیکه ممکن است سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای دو مدل این دستگاه برای اجرای بازی‌های سنگین کافی به نظر نیاید، اما بنا به اعلام سازندگانش، این محصول قادر به اجرای بازی‌هایی نظیر بتمن: شهر آرکهام، Mirror’s Edge و Dark Souls 2 (برای این بازی تنظیمات باید در حالت ضعیف قرار داده شوند) را دارد. PGS همچنین می‌تواند به دستگاه‌های خارجی دیگر نظیر کیبورد و موس متصل شود که این مورد به شما امکان این را می‌دهد تا یک رایانه کامل را در جیب خود همیشه و همه جا به همراه داشته باشید.

این دستگاه تنظیم شده تا به صورت دوال بوت (Dual Boot) دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز را اجرا کند. بنابراین دو سیستم‌عامل یاد شده به صورت مجزا و مستقل از یکدیگر کار می‌کنند. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید در حالی که در محیط ویندوز هستید، به اپلیکیشن‌های اندروید دسترسی داشته باشید. عکس این موضوع نیز صادق بوده و امکان اجرای اپلیکیشن‌های ویندوزی در محیط اندروید وجود ندارد. در هرحال اگر سرمایه مورد نیاز این پروژه که ۴۰۰ هزار دلار اعلام شده، تامین گردد، توسعه‌دهنده این محصول قابلیت برقراری تماس صوتی و نیز ارسال ییام‌های متنی را از طریق سیستم‌عامل ویندوز نیز فراهم خواهد کرد. در این صورت شما می‌توانید در حین انجام بازی‌های پی‌سی، به تماس‌ها و پیام‌های خود نیز پاسخ دهید.

در هنگام نوشته شدن این مطلب، پروژه یاد شده که یک کمپین در کیک‌استارتر ایجاد کرده، موفق به جمع‌آوری ۲۵۰ هزار دلار شده که هدف اولیه این کمپین یعنی ۱۰۰ دلار را با یک فاصله بسیار زیاد و قابل توجه رد کرده است. به حامیان مالی این پروژه که ۲۳۰ دلار را به آن کمک کرده‌اند مدل Lite (مدل ضعیف‌تر) PGS هدیه داده می شود. همچنین افرادی که حداقل ۲۸۰ دلار به این کمپین کمک مالی کرده‌ باشند، مدل Hardcore را دریافت خواهند کرد. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا PGS موفق خواهد شد تا از نظر عملکرد در اجرای بازی‌ها با رایانه‌های شخصی و کنسول‌های گیمینگ دستی رقابت کند یا خیر. در هر حال ایده کلی این پروژه بسیار جذاب است، چراکه امکان داشتن یک کنسول کامل و یک گوشی‌هوشمند را به صورت همزمان برای کاربران فراهم می‌کند و نیز با توجه به داشتن دو سیستم‌عامل و که یکی از آن‌ها سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است، می‌توان یک رایانه کامل را همیشه به همراه داشت. در ادامه می‌توانید تصویر بیشتری از این محصول را مشاهد کنید.

PGS

نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا PGS موفق خواهد شد به هدف خود برسد و با رایانه‌ها و کنسول‌های گمینگ دستی به رقابت بپردازد؟ نظر خود را در این مورد در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات