اپل به دنبال تکنولوژی تشخیص چهره برای بلندگوی هوشمند خود است

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از اینکه آمازون بلندگوی هوشمند اکو را معرفی کرد، شرکت‌های دیگر نظیر گوگل نیز به فکر افتادند و این غول جستجوگر نیز محصولی به نام Home را معرفی کرد. اما به تازگی شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه اپل نیز احتمالا  قصد عرضه محصولی مشابه با این دستگاه‌ها را دارد. حال مشخص شده که این کمپانی به دنبال تکنولوژی تشخیص چهره است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

تا به امروز شایعات و گزارش‌های مختلفی منتشر شده که بیان می‌دارند اپل در آینده محصولاتی را در حوزه خانه‌های هوشمند معرفی و روانه بازار خواهد کرد. در بین این شایعات، گفته می‌شود که اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث و سرویس‌ها قادر خواهند بود با استفاده از کیت توسعه اپل، از امکانات دستیار صوتی سیری بهره ببرند. بر طبق اخبار جدید ظاهرا قرار است اپل در آینده به اپل تی‌وی میکروفون و بلندگو اضافه کند تا این محصول نیز امکان استفاده از قابلیت‌های دستیار صوتی را داشته باشد. 

حال گزارش جدیدی از جانب CNET منتشر شده که اعلام می‌کند احتمالا موارد بیشتری نظیر دوربین با قابلیت تشخیص چهره نیز به Apple Tv اضافه خواهد شد. اگر این محصول قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌ها را هم داشته باشد، مطمئنا امکان استفاده از ویژگی‌های دستیار صوتی سیری می‌تواند برای هر کاربری جالب باشد.

علاوه بر این به منظور یادگیری تنظیمات مورد نظر کاربران، از جمله میزان روشنایی نور و نوع موسیقی‌های مورد علاقه، اپل احتمالا ترجیح می‌دهد که دستگاه خانگی‌اش امکان ارسال پیام با iMessages یا برقراری تماس‌های تلفنی را نیز داشته باشد. این محصول همچنین فقط در صورتی که تشخیص دهد شما در حال کار با آن هستید فعال می‌شود.

در بهترین حالت، اگر این شایعات حقیقت داشته باشند اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۷ می‌توان انتظار معرفی محصول جدید اپل را داشت. همچنین گفته می‌شود که اپل به دنبال فناوری تشخیص چهره است که این موضوع نیز به خودی خود جالب است. با توجه به سابقه اپل در ارائه قابلیت‌های امنیتی با دسترسی‌پذیری ساده، می‌توان احتمال داد که فناوری تشخیص چهره در آینده‌ای نزدیک بتواند نقش مهمی در زمینه‌ی امنیت دستگاه‌های هوشمند ایفا کند.

نظر شما در مورد فناوری تشخیص چهره و بکار گرفتن آن در محصولات هوشمند خانگی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات