دستگاهی هوشمند که دوربین جلویی و پشتی را به خودرو اضافه می کند

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Ihreesy دستگاه هوشمندی را معرفی کرده است که می‌تواند به عنوان دوربین پشتی و جلویی خودرو‌ها عمل کند. این محصول قابلیت‌های مختلفی دارد که در این مقاله از زومیت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

دوربین پشتی خودرو‌ها وسیله‌ی مناسبی است که باعث می‌شود رانندگی بسیار ساده‌تر شود و حرکت به سمت عقب کار چندان دشواری نباشد. از سوی دیگر دوربین‌های جلو که اغلب به دوربین داشبورد مشهور هستند برای تمام رانندگان گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. استفاده از دوربین‌های جلوی خودرو برای پیگیری مراحل مربوط به تصادف نیز کاربردی هستند.

اما اگر هیچ کدام از این دو دوربین را روی خودروتان ندارید، نگران نباشید. زیرا در حال حاضر دستگاهی عرضه شده که می‌تواند هر دو کار را انجام دهد. این محصول که توسط شرکت Ihreesy تولید می‌شود، ساز و کار ساده‌ای دارد. این دستگاه شامل یک آینه‌ی وسط بزرگ است که نمایشگری ۴.۳ اینچی را در خود جای داده است. این دستگاه به واسطه‌ی گیره‌های خود، به راحتی روی انواع آینه‌‌های وسط خودروها قابل نصب است. 

دستگاه جدید ihreesy دارای دو دوربین است؛ یکی در بخش پشتی آینه برای نمایش و ضبط محیط روبروی خودرو و دیگری برای نصب روی در صندوق عقب. مراحل نصب این دستگاه بسیار ساده است. تنها کافی است این آینه‌ی جدید را روی نمونه‌ی استاندارد خودروی خود نصب کنید و دوربین دید عقب را نیز در محل مناسبی روی در صندوق عقب متصل کنید. البته در نظر داشته باشید که دوربین دوم دارای سیم است و یکی از مراحل سخت استفاده از این گجت، عبور سیم این دوربین از پشت پوشش سقف و دیواره‌های کابین خودرو و رساندن آن به صندوق عقب است.

آینه‌ی جدید ihreesy‌ توانایی ضبط تصاویر دریافتی از دوربین‌ها را با رزولوشن 1080p و ذخیره‌ی آن روی کارت حافظه دارد. در نهایت نیز باید به بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دستگاه اشاره کرد. برای استفاده از این آینه‌ی جدید، نیاز به شارژ باتری‌های آن به وسیله‌ی شارژر فندکی مخصوص خواهید داشت. با توجه به این که شرکت سازنده صحبتی از میزان شارژدهی باتری‌های آن نکرده است، به احتمال قوی نباید توقع شارژدهی مناسب آن را داشت.

در ادامه می‌توانید لیست تمامی قابلیت‌های این دستگاه را مشاهده کنید:

  • گستره دید بزرگ دوربین عقب – جایگزینی مناسب برای آینه دید عقب با استفاده از نمایشگری ۴.۳ اینچی – ضبط ویدیو از جلو با وضوح ۷۲۰ پیکسل با ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۱۰۸۰ پیکسل با ۲۵ فریم بر ثانیه – دوربین جلو با زاویه دید ۱۷۰ درجه‌ای – این دستگاه می‌تواند در زمان‌های تاریک نظیر شب‌ها نیز ویدیو‌هایی با کیفیت بالا ثبت کند – امکان ثبت تصویر با استفاده یک دکمه با وضوح ۷ مگاپیکسل – دوربین پشتی در برابر آب مقاوم است – امکان ضبط متداوم ویدیو و نمایش آن با وضوح ۴۸۰ پیکسل و ۳۰ فریم بر ثانیه.
  • امکان تشخیص تصادف: سنسور حساس G زمانی که تصادف تشخیص داده شود اقدام به ضبط ویدیو می‌کند و البته امکان تنظیم حساسیت این سنسور نیز وجود دارد. دوربین پارک: زمانی که خودرو پارک شده باشد، دستگاه در حین تشخیص لرزش اقدام به ضبط ویدیو می‌کند. نمایش تصویر در تصویر: تصاویر ضبط شده توسط دوربین جلویی و پشتی می‌توانند به صورت تصویر در تصویر در نمایشگر نشان داده شوند.
  • امکان روشن و خاموش کردن ضبط صدا از طریق یک دکمه برای حفظ حریم خصوصی – امکان ثبت عکس با وضوح ۸ مگاپیکسلی از طریق یک دکمه (البته در قسمت دیگر مشخصات، این وضوح ۷ مگاپیکسل اعلام شده بود که ممکن است برای دوربین پشتی باشد). امکان ضبط ویدیو اضطراری از طریق یک دکمه – امکان خاموش کردن دستی نمایشگر برای کاهش مصرف انرژی – تنظیم دستی نور، کنتراست و میزان سفیدی– امکان تغییر حالت نمایش از تمام صفحه به حالت‌های مختلف از طریق یک دکمه و فعال کردن حالت تصویر در تصویر.
  • ضبط و نمایش هوشمند: امکان تشخیص حرکت و تصادف، ضبط ویدیو از طریق سنسور G، نمایش بخش پشتی در حین پارک، خاموش کردن نمایشگر برای کاهش مصرف انرژی از جمله قابل‌های ضبط و نمایش هوشمند این محصول هستند. این دستگاه با خاموش شدن موتور اتومبیل به صورت خودکار خاموش می‌شود. امکان ضبط یکپارچه ویدیو برای افزایش کارآمدی حافظه دستگاه – امکان پاک کردن و رونویسی روی اولین ویدیو‌ها به دلیل پر شدن حافظه دستگاه.
  • این محصول در حال حاضر ۶۵.۹۹ دلار قیمت دارد اما یک نسخه ارزان‌تر نیز با قیمت ۵۹.۹۹ دلار وجود دارد که تنها از یک دوربین بهره می‌برد و فاقد دوربین پشتی است.

نظر شما در خصوص این دستگاه هوشمند و قابلیت‌های آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات