فلاش جیبی NOVA؛ گجتی برای ثبت تصاویر حرفه‌ای

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
عکاسی حرفه‌ای با گوشی موبایل کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد؛ گاهی اوقات هرچقدر هم که تلاش کنیم، عکس‌هایمان خوب از آب در نمی‌آیند و اینجاست که گجت‌هایی برای کمک به عکاسی حرفه‌ای‌تر به یاری ما میشتابند. فلاش NOVA مختص افرادی است که می‌خواهند با گوشی خود عکاسی حرفه‌ای کنند.
تبلیغات

 همه ما علاقه‌مند به ثبت لحظات و تجارب خود و اشتراک‌گذاری ‌آنها با سایر مردم هستیم. امروزه بخش عمده‌ای از فضاهای مجازی به تصاویری از حوادث، غذاها، مردم، فیلم‌های خنده‌دار و عکس‌های خودعکس (سلفی) اختصاص دارد. هرچه که ما فیلم‌ها و عکس‌های بیشتری ثبت ‌کنیم، به عوامل بیشتری که در کیفیت عکس‌ و فیلم‌ تاثیرگذارند، پی می‌بریم. عکاسان حرفه‌ای معمولا به وسیله‌ی نورپردازی به عکس دلخواه خود دست می‌یابند. حال وقتی نوبت به گوشی‌های ما می‌رسد، فلاش‌های دوربین گوشی کمی کم‌نور به نظر می‌رسند.

اگر شما می‌خواهید که با گوشی خود عکس‌هایی با نورپردازی بهتری بگیرید، پس لازم است که به تجهیزات خود یک Nova اضافه کنید. Nova یک گجت به شکل یک کارت اعتباری است و زمانی که شما عکس می‌گیرید، نوری درخشان از این فلاش LED منتشر خواهد شد. این گجت از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل خواهد شد و توانایی همگام‌سازی با شاتر دوربین گوشی شما تا فاصله‌ی ۲۰ قدمی را دارد. درون این وسیله ۴۰ لامپ LED وجود دارد و شما می‌توانید میزان درخشندگی و دمای رنگ را از طریق برنامه‌ی مخصوص نوا، بر روی گوشی تلفن خود تنظیم کنید.

در این گجت سه حالت نور برای انتخاب وجود دارد؛ حالت ملایم، که سایه ها را حذف می‌کند، حالت گرم که به پوست رنگی طبیعی می‌دهد و حالت درخشان که بهترین گزینه برای عکاسی در فضاهای گسترده و شلوغ است. شما می‌‌توانید تمام تنظیمات را با توجه به مشخصات محیطی که در آن قرار دارید، به طور دستی انتخاب کنید. از آنجایی که این گجت به طور مستقیم به گوشی شما متصل نمی‌شود، امکان تنظیم زاویه و فاصله نور وجود دارد (مشخصه‌هایی که نقشی جدی در چگونگی عکس شما ایفا می‌کنند)؛ بنابراین این ابزار کمک بسیاری در بهتر و زیباتر ثبت شدن لحظات شما خواهد کرد.

Nova قیمتی حدود ۶۰ دلار دارد و در حال حاضر تنها با محصولات اپل کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات