Klikr؛ نسل بعدی محافظ گوشی‌های هوشمند

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
مطالعه 5 دقیقه
صاحبان فناوری باید این نبوغ را داشته باشند که از آب کره بگیرند! چه کسی فکرش می‌کرد که از یک قاب ساده گوشی هم بتوان در حوزه‌ی فناوری استفاده کرد و آن را از یک کالای صرفا دم‌دستی یا تزئینی متمایز ساخت؟! این بار قاب محافظ Klikr است که خاص بودنش، توجه زومیت را به خود جلب کرده است.
تبلیغات

 ممکن است Klikr در ظاهر تنها یک محافظ گوشی به نظر برسد اما این فقط یکی از کاربردهای پیش پاافتاده‌ی آن است و قرار است فراتر از این‌ها عمل کند. این قاب محافظ دارای یک دوربین جداشدنی‌ است که در ادامه خواهیم دید، قابلیت‌های بسیار جالبی دارد. دارایی‌های Klikr تنها به دوربینش محدود نمی‌شود. یک چوب سلفی، باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و سیستم شارژ مغناطیسی از دیگر امکانات این قاب منحصر بفرد است. در حال حاضر Klikr برای سه گوشی هوشمند آیفون۶، آیفون 6 اس و سامسونگ 6 اس قابل استفاده است.

مشخصات ظاهری 

در ساخت Klikr ایده بر آن بود تا با طراحی یک مجموعه‌ی تا حد ممکن جمع و جور، بهترین کارآیی و عملکرد ممکن حاصل شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید Klikr واقعا شبیه یک قاب معمولی تلفن همراه است.

امکانات و قابلیت‌ها

ایده‌ی اصلی ساخت Klikr، ایجاد یک انقلاب در تجربه‌ی عکاسی است. اول از همه، دوربینی که به قاب متصل شده است از نوع رباتیک بوده و بر اساس فناوری میکرو‌رباتیک پیشرفته طراحی شده است. این بدان معنی‌ است که دوربین می‌تواند به صورت خودکار حرکت یا چرخش داشته باشد و زاویه دید گسترده‌ای را برای عکس‌برداری فراهم کند. دوربین Klikr کوچک‌ترین دوربین اکشنی‌ است که تاکنون ساخته شده.

چوب سلفی Klikr به شما کمک می‌کند که عکس سلفی گروهی بگیرید. این چوب می تواند تا سایز ۲ فوت (تقریبا ۶۱ سانتیمتر) بلند شود.

دوربین Klikr این قابلیت را دارد که کاملا از قاب جدا شده ور روی یک سطح محافظ قرار بگیرد و سپس به چوب سلفی متصل شود. به این ترکیب "wand" گفته می‌شود. در این حالت، حرکت دوربین می‌تواند به شکلی بی‌سیم‌وار از فاصله ۱۰ فوتی (تقریبا معادل ۳ متر) کنترل شود. wand باتری مخصوص به خودش را دارد. از همین‌جا می‌توان فهمید که با یک دوربین اصولی سر و کار داریم. wand می‌تواند از طریق وای‌فای یا بلوتوث به هر گوشی هوشمندی متصل شود.

چنانچه به دنبال یک قاب عادی و معمولی برای گوشی خود هستید باز هم می‌توانید روی Klikr حساب کنید. Klikr می‌تواند فقط با پک باتری‌اش عرضه شود و دوربین و چوب سلفی همراهش نباشد. ظرفیت این پک باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده که معادل ۲۴ ساعت زمان استندبای است. در واقع می‌توان گفت که این پک، عمر باتری گوشی شما را دو برابر می‌کند.

یکی از دیگر بخش‌های جالب سخت‌افزاری Klikr، سیستم شارژکننده مغناطیسی آن است که تمام اجزا را با هم شارژ می کند.

برنامه‌ی نرم‌افزاری

همانطور که قبلا گفتیم Klikr تنها به عنوان یک قاب محافظ طراحی نشده است. ازآنجا که هدف سازندگان این محصول رسیدن به یک تجربه‌ی تمام عیار از عکاسی بوده است، پس وجود یک برنامه نرم‌افزاری امری بدیهی به نظر می‌رسد.این برنامه "Kapchaa" نام دارد. ماهیت وجود این برنامه بر روی گوشی هوشمند، ایجاد یک رابط کاربری بین کاربر و سخت‌افزار یکپارچه‌ی Klikr است.

Kapchaa این افتخار را دارد که اولین اپلیکیشن اجتماعی باشد که می‌تواند بدون کلیک کردن، عکس ها را به اشتراک بگذارد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که عکس را ثبت کنید، به اشتراک بگذارید و تمام عکس‌های گرفته شده را با آن سازمان‌دهی کنید.

تصور این که در تحقق بخشیدن رویای Klikr چه فناوری‌هایی باید دست به دست هم دهند نسبتا ساده و راحت است؛ اما روند تولید آن بسیار گران و پرهزینه است. به همین دلیل تیم Klikr کمپینی با نام Indiegogo راه‌اندازی کرد تا بتواند کمک های مالی مورد نیاز را برای تولید انبوه این محصول را جمع‌آوری کند. میزان مبلغ هدف، ۲۵۰۰۰ دلار تعیین شده بود. در دیاگرام زیر، صاحبان این ایده توضیحاتی کلی راجع به چگونگی صرف هزینه داده‌اند:

واکنون با گذشت کمتر از ۳ ماه، این کمپین توانسته است به کمک ۳۸۹ نفر از خیرین تکنولوژی دوست(!) مبلغ ۳۱۱۲۰ دلار جمع‌آوری کند.

 این هم از جدول زمانی پروژه Klikr:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات