با ده گجت قابل استفاده در آشپزخانه آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
آشپزی کردن برای عده‌ای به عنوان یک مشغله و برای گروهی به منزله‌ی سرگرمی یا هنر قلمداد می‌شود، اما به نظر شما زمانی که آشپزی و فناوری با یکدیگر همگام شوند شاهد چه چیزی خواهیم بود؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش بوده و قصد دارید طعم زندگی‌تان را دگرگون و آشپزخانه‌تان را به محیطی بهتر تبدیل کنید، با زومیت در مرور این فهرست ده تایی از گجت‌های آشپزخانه همراه باشید.
تبلیغات

طراحان گجت‌های جالب توجهی که در ادامه به حضورتان معرفی می‌شوند، به صورت ویژه روی اهدافی همچون صرفه جویی در زمان، انرژی و در عین حال راحت نمودن هر چه بیشتر زندگی انسان تمرکز کرده‌اند. برای آن دسته از افراد که برنامه کاری فشرده‌ای دارند، شاید پیدا کردن زمانی مناسب برای آشپزی و پخت و پز کار چندان ساده‌ای نباشد، اما انتظار می‌رود  با کمک این گجت‌ها  شاهد انقلابی نوین در زمینه‌ی آشپزی باشیم. وسایلی که در فهرست زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد همگی خاص بوده و قطعاً برای عاشقان غذا و تکنولوژی، که مایلند از هر دو به صورت همزمان لذت ببرند، مفید و قابل استفاده خواهند بود.

جدا کننده‌ی زرده و سفیده

Yolkfish-Egg-Separator

این ماهی پلاستیکی از اعماق اقیانوس‌ها آمده! گونه‌ی جدیدی از ماهی که متخصص جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ از یکدیگر است. برای استفاده از آن تنها کافی است ماهی را به نرمی بفشارید، بعد به آرامی دهان آن را به زرده نزدیک کرده و بدن فشرده شده را رها کنید تا زرده را به درون خود بکشد. فقط کافی است دیگر بار آن را فشرده تا زرده جدا شده را صحیح و سالم تحویل‌ بگیرید.

زمان سنج تخم مرغی

Egg-Perfect-Timer

درست کردن تخم مرغ شگرد خاص خود را دارد، این که تخم مرغ شما سفت، عسلی یا شل باشد، بسته به مدت زمان پخت آن دارد ولی اکنون با کمک فناوری، تشخیص وضعیت تخم مرغ آب پز ساده‌تر شده است. تنها کافی است این زمان سنج همراه با تخم مرغ‌ها داخل ظرف آب قرار گیرد، حسگرهای داخلی آن در واکنش به گرم شدن آب، وضعیت تخم مرغ‌ها را گزارش می‌دهند. روی صفحه سرخ رنگ این زمان سنج وضعیت‌های شل، عسلی یا متوسط و سفت حک شده و همچنین مراحل مابین این وضعیت‌ها نیز مشخص شده‌اند که می‌توان بنا به سلیقه‌ی شخصی، نوع تخم مرغی را که قصد نوش جان کردنش را دارید، مشخص کرد. همگام با گرم شدن و پختن تخم مرغ‌ها، این زمان سنج نیز رفته رفته از  لبه بیرونی به سمت قسمت داخلی تیره تر می‌شود و بدین شکل وضعیت تخم مرغ را با دقت نشان می‌دهد.

قاشقی دیجیتال با قابلیت نشان دادن وزن و حجم

Admetior-Digital-Volumetric-Spoon-Scale

این ترازوی دستی، برای هر خانه‌داری، ابزاری مفید و کارآمد به شمار می‌رود. با کمک قابلیت ویژه این قاشق، می‌توان وزن و حجم هر چیزی اعم از ادویه، آرد، روغن، شیر، شربت، آب و... را با دقتی بالا مشخص کرد. این وسیله به خصوص برای تهیه کیک و شیرینی بسیار کاربردی است.

جدا کننده‌ی دانه‌های ذرت اکسو (OXO)

OXO-Good-Grips-Corn-Stripper

جدا کردن دانه‌های ذرت ابداً کار راحتی نیست، اما این پوست کن شگفت انگیز به خوبی از عهده این کار برمی‌آید. این وسیله دارای محفظه‌ای است که دانه‌ها به محض جدا شدن از چوب ذرت در آن جمع می‌شوند.

گوجه ورقه کن جویی (Joie)

Joie-Tomato-Slicer

اکنون مهارت در برش زدن گوجه برای هر آشپزی اعم از کارکشته یا تازه کار امکان پذیر شده است، البته جا دارد از اسلایسر و چاقوی جویی تشکری ویژه به عمل آورد. کار کردن با این وسیله بسیار ساده است، تنها کافی است گوجه را درون دستگاه قرار داده و با کمک چاقوی مخصوص، آن را به نرمی و در اشکالی دقیق و هم اندازه برش زد. شکل این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده تا هیچ آسیبی به انگشتان فرد وارد نیاید و همچنین برای استفاده در هر مکان و هر زمانی ایده‌آل و مناسب باشد. این ست بی‌نظیر را می‌توان برای سیب زمینی، پیاز و چیزهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

خرد کن سبزیجات

Vegetable-Chopper

این گجت، فوق‌العاده طراحی شده تا جایگزین تجهیزات استاندارد آشپزی شود، وسایلی که اغلب کار با آنها ساده نیست، ولی به لطف یک قطعه‌ی ویژه، کار با این وسیله نیازمند صرف کردن وقت و انرژی چندانی ندارد. در اصل این وسیله ساخته شده تا آن چه مد نظر شماست فراهم شود و هر آنچه که می‌خواهید را برایتان تکه تکه کند.

Zip Zester

Zip-Zester

زیپ زستر گجت مناسبی است که می‌توان به کمک آن طعم لیمو را به غذا افزود یا سیب زمینی را به راحتی پوست کند. با به کارگیری یک تیغه ریز و یک تیغه دوقلوی بزرگ، این وسیله قادر است پوست میوه‌ و سبزیجات را به راحتی جدا کند.

آهن‌ربای چربی (Fat Magnet)

The-Fat-Magnet

اکنون دیگر جدا کردن چربی اضافی از غذاهای چرب چندان سخت نخواهد بود، چرا که این چربی‌رُبای جالب، قادر است به سرعت چربی‌ شناور روی سطح غذا را جذب و جدا کند. این گونه که به نظر می‌رسد، با استفاده از این وسیله، غذای سالم‌تری میل خواهید کرد. برای حصول  نتیجه‌ بهتر، باید ابتدا  آن را داخل فریزر قرار داد  تا کاملاً خنک شود، سپس به آرامی آن را به سطح غذا نزدیک کرد، باقی کار را خود دستگاه انجام می‌دهد. همراه با این وسیله، چربی اضافه با کلسترول و دریافت کالری بیش از حد و البته چاقی خداحافظی کنید. این وسیله برای خوراک‌ها، سوپ، آبگوشت و دیگر غذاها قابل استفاده است.

درست کردن سوشی با کمک "Sushezi"

Sushezi-Sushi-Made-Easy

سوشی یک غذای محبوب ژاپنی است که شاید چندان به مذاق ما ایرانی‌ها خوش نیاید، ولی افراد بسیاری در گوشه و کنار جهان از خوردن و البته درست کردن آن لذت می‌برند. اما اکنون با کمک این وسیله کار آمد دیگر یک سوشی خوب را نباید تنها در منوی رستوران‌های گرانقیمت جستجو کرد. حرفه‌ای سوشی درست کنید، آن هم تنها با کمک گجتی که اکنون در آشپزخانه و در دسترس همگان قرار گرفته است، وسیله‌ای که بهترین انتخاب برای آماده کردن این غذای لذیذ ژاپنی است. تنها با سه گام ساده می‌توان رول‌های سوشی را یکی بعد از دیگری آماده کرده و مهمانان را با سلیقه‌ی خود شگفت زده کرد. با کمک سوشی ساز "Sushezi" ، می‌توان این غذا را سریع، راحت و متنوع آماده کرد و دیگر نیازی به حدس و گمان و تقلید از دیگران نخواهد بود چون که اکنون شما روش خود را تعیین می‌کنید.

iDevices iGrill Mini

iDevices-iGrill-Mini

با کمک این دماسنج و بلوتوث هوشمند و همچنین استفاده از گوشی تلفن خود از زمان آماده شدن کباب مطلع خواهید شد. همچنین می‌توان از میان یک دوجین زنگ هشدار موجود زنگ مورد نظر خود را انتخاب و یا حتی آن را بنابر سلیقه‌ی شخصی خود ساخت. با استفاده از این وسیله و اپلیکیشن آن می‌توان به سراغ کارهای دیگر رفت، سیگاری کشید، قدم زد و درست سر وقت و زمانی که غذا آماده شده و گوشت به خوبی پخته برای سرو غذا بازگشت. عمر باطری آن معادل 150 ساعت بوده و برد بلوتوث هوشمند آن نیز تا 150 پا است. همچنین این وسیله دارای یک نمایشگر LED برای نشان دادن درجه حرارت است، به علاوه یک پایه آهنربایی مناسب نیز برای آن تعبیه شده که می‌توان گجت را در هر وضعیت و هر کجا قرار داد. در مجموع این گجت مفید برای هر عشق کباب با هر سطحی از مهارت مفید و کارساز خواهد بود. قیمت این وسیله مفید چهل دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات