بررسی زومیت: بلندگوی مخصوص iPhone/iPod مدل JBL On Stage IV

شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
مطالعه 4 دقیقه
اگر از انواع مختلف گوشی های iPhone و یا پخش کننده های iPod استفاده می کنید، می توانید یک سیستم صوتی بسیار جذاب، کوچک و قابل حمل را همراه خود داشته باشید. صدای این سیستم صوتی بسیار جذاب بوده و نسبت به سیستم های صوتی هم قیمت، بسیار واضح است. در ادامه بررسی کامل این دستگاه را مشاهده می کنید.
تبلیغات

JBL زیر مجموعه کمپانی Harman است. اگر قصد خرید اسپیکر یا بلندگوی مخصوص آیفون یا کامپیوتر را داشته باشید، می توانید به این برند اعتماد کنید. چراکه در زمینه محصولات صوتی بسیار قوی است.

البته برند های دیگری مانند Logitech و iHome نیز محصولاتی با قیمت مشابه و کیفیت تقریبا برابر با On Stage IV عرضه می کنند. ولی اگر ظاهر دستگاه نیز برای شما اهمیت دارد، این مدل یکی از شیک ترین دستگاه های موجود در بازار است.

باز کردن جعبه

بسته بندی ظاهری دستگاه ساده، شیک و البته کمی بزرگ تر از حد معمول است. داخل جعبه JBL iPod On Stage IV موارد زیر وجود دارند:

  • iPod Dock JBL On Stage IV
  • ریموت کنترل
  • آداپتور مخصوص شارژ دستگاه
  • دو شاخه پریز برق و مبدل آن
  • پایه شیشه ای مکمل داک (که روی دستگاه قرار می گیرد و محل دقیق قرارگیری آیپاد را مشخص می کند)

ظاهر کلی دستگاه

ظاهر کلی دستگاه بسیار شیک است. اگر قصد دارید این محصول را به عنوان هدیه تهیه کنید، مطمئن باشید که این هدیه مورد پسند همه خصوصا افرادی که به تکنولوژی علاقه مندند، می باشد.

On Stage IV شبیه به 4 نوار در هم فرو رفته است که دو نوار آن بلند گو و دو نوار دیگر از جنس پلاستیک با رنگ مشکی براق یا اصطلاحا پیانویی است.

روش استفاده از JBL On Stage IV

برای استفاده از On Stage IV می توانید به دو روش عمل کنید:

  •  استفاده از 6 باتری قلمی برای استفاده از دستگاه به صورت قابل حمل
  • استفاده از آداپتور به عنوان منبع تغذیه

استفاده از باتری به عنوان منبع تغذیه

در این روش نیاز به 6 باتری قلمی دارید. تنها کافی است درب پشت دستگاه را که به صورت چرخشی باز می شود باز کنید. باتری ها را درون دستگاه قرار دهید. درب آن را ببندید و دکمه Power دستگاه را فشار دهید و گوشی آیفون یا آیپاد خود رادر حالی که موسیقی پخش می کند روی دستگاه قرار دهید تا صدای آن چندین برابر شود.

ما برای آزمایش صدای On Stage IV از 6 باتری قلمی پاناسونیک استفاده کردیم. با استفاده از این 6 باتری صدای دستگاه وضوح بسیار خوبی دارد. ولی حجم صدا خیلی زیاد نیست. بنابراین اگر قصد دارید حداکثر قدرت صدا را از دستگاه داشته باشید به شما توصیه می کنیم از روش دوم یعنی آداپتور JBL استفاده کنید.

زمانی که از باتری به عنوان منبع تغذیه JBL On Stage IV استفاده می کنید، دستگاه iPhone/iPod شما شارژ نمی شود ولی اگر از آداپتور به عنوان منبع تغذیه استفاده کنید، iPod/iPhone شما شارژ خواهد شد.

استفاده از آداپتور برق به عنوان منبع تغذیه

در این حالت باید آداپتور را به دستگاه JBL متصل کنید. وضوح و حجم صدای دستگاه در این حالت بسیار خوب است. علاوه بر این iPod/iPhone شما شارژ نیز می شود.

ریموت کنترل JBL

ریموت کنترل On Stage IV بسیار خوب عمل می کند. این ریموت کنترل کاملا حساس و دقیق است و با استفاده از آن می توانید آهنگ، آلبوم و صدای دستگاه را تغییر دهید.

پورت های On Stage IV

این دستگاه شامل پورت های مربوط به منبع تغذیه، ورودی Audio و پورت Mini USB است. با استفاده از پورت Audio می توانید از این دستگاه به عنوان اسپیکر هر پخش کننده ای استفاده کنید. پورت Mini USB نیز برای دستگاه هایی که خروجی Mini USB دارند کاربرد دارد.

به طور کلی، دستگاه JBL On Stage IV تنظیمات پیچیده ای ندارد و برای استفاده از آن لازم نیست اطلاعات زیادی داشته باشید.

قوی ترین رقیب On Stage IV

یکی از قوی تری دستگاه های رقیب On Stage IV که کیفیت صدای خوبی دارد Logitech S715i است. از مزایای بسیار خوب Logiteh این است که حجم صدای بسیار خوبی داشته و باتری قابل شارژ دارد. در واقع برای حمل این دستگاه تنها کافی است یک بار آن را شارژ کنید تا بتوانید 12 ساعت از آن استفاده کنید. قیمت این مدل حدود 60 هزار تومان از JBL On Stage IV بیشتر است. برای تهیه Logitech S715i باید حدودا 220 هزار تومان هزینه کنید.

البته طراحی ظاهری این دستگاه خیلی جذاب نیست و اگر به دنبال دستگاهی با ظاهر زیبا هستید On Stage IV را به شما توصیه می کنیم.

ولی اگر حجم صدا، بیشتر از ظاهر و وضوح صدا برای شما اهمیت دارد، مدل Logitech S715i گزینه مناسب تری برای شماست.

قیمت JBL On Stage IV

[contentbox class="contentbox6"]قیمت این دستگاه در بازار پایتخت تهران 175 هزار تومان و در سایت آمازون 115$ دلار است.[/contentbox]

به نظر شما با توجه به ظاهر و وضوح صدای این پخش کننده صدا، قیمت آن مناسب است؟ آیا شما با این هزینه پیشنهاد بهتری برای iPod Dock دارید؟

منبع: Zoomit

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات