این عینک‌ها را اگر جا بگذارید، شما را خبر می‌کنند

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فناوری iBeacon که نخستین بار توسط اپل در iOS 7 معرفی شد، برای ارتباط تلفن‌هوشمند و وسایل مجهز به تراشه‌های iBeacon در فواصل چند قدمی و از طریق بلوتوث کم‌انرژی (BLE) استفاده می‌شود. این عینک‌های آفتابی را که در تصویر می‌بینید هم از همین تراشه‌ها استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند هیچگاه از یادتان نمی‌روند.
تبلیغات

تا به حال از این فناوری، برای مصارفی چون خبر‌ رسانی در استادیوم‌های لیگ بیس‌بال آمریکا یا توسط اپل برای مطلع‌کردن کاربران از تخفیفات اپل‌استورهای اطراف استفاده می‌شد. اما با گذر زمان، تولید‌کنندگان موارد استفاده‌ی جالب‌تری را برای آن پیدا می‌کنند.

سازنده‌ی این عینک‌های آفتابی، شرکتی به نام Tzukuri است که با تعبیه یک چیپ 3 میلیمتری iBeacon در آن‌ها، کاری کرده تا اگر بیش از 16 قدم فاصله بین کاربر و عینکش ایجاد شود، پیام اخطار دریافت کند. این پیام در فواصل 32 و 50 قدمی نیز مجدداً ارسال خواهد شد. اگر کاربر باز هم متوجه اخطار نشود و به راه خود ادامه دهد، اپلیکیشن Tzukuri آخرین موقعیت عینک‌ را ذخیره می‌کند تا بعداً بتوان عینک را پیدا کرد. انرژی چیپ قرار گرفته در عینک، توسط یک سلول خورشیدی بسیار کوچک تأمین می‌شود.

البته قیمت این عینک کمی از نمونه‌هایی که گوشه و کنار خیابان برای فروش گداشته شده‌اند، بیشتر بوده و 349 دلار برای عرضه در فصل تعطیلات سال آینده میلادی، تعیین شده است. با این حال، تمامی عینک‌ها دست سازند و در 6 طرح خاص عرضه می‌شوند. این طرح‌ها عبارت‌اند از: طرح وکیل افسانه‌ای اتیکوس فینچ،  رئیس‌جمهور جان اف. کندی، طراح معروف تام فورد، خواننده گروه نامی بیتلز جان لنون، گریس کلی بازیگر و ترومن کاپوت نویسنده. این عینک‌ها را تنها می‌توانید به همراه آیفون استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات