بادبادک سه‌بعدی کشتی دزدان دریایی، ترکیب خلاقیت و حوصله با نایلون و کامپوزیت

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا شما هم در دوران کودکی خود با استفاده از حصیر و مقداری چسب و روزنامه، بادبادک ساخته‌اید؟
تبلیغات

با روش بادبادک هوا‌کردن آشنایی دارید؟ شاید کمتر فرصت کنیم بادبادک‌هایی خلاقانه بسیازیم و در روزهای تعطیل برای سرگرمی هم که شده، به هوا بفرستیم. اما در ادامه‌ی مطلب ببینیم چه بادبادک‌های جالبی ساخته شده و حتی در آمازون به فروش می‌رسد؛ بادبادکی به شکل کشتی دزدان دریایی.

X-Kites 3D Supersize Pirate Ship از آن بادبادک‌های عجیب و غریب است که ایده‌ی کشتی پرنده‌ای مثل آلباتروس در داستان‌های علمی-تخیلی ژول‌ورن را با ظاهر کشتی دزدان دریایی ترکیب کرده. کشتی هوایی یا هر نامی که می‌خواهید روی آن بگذارید. بادبادکی که طول آن 72 اینچ، معادل 182 سانتی‌متر است و وقتی به اهتزاز در می‌آید، با رنگ‌آمیزی زیبای خود درست شبیه یک کشتی پرنده به نظر می‌رسد.

pirate-ship-kite-guy

البته با نگاهی به تصاویر و ویدیوی بادبادک متوجه می‌شوید که 3 فوت از طول آن یعنی تقریباً 90 سانتی‌متر، به دمی بلند اختصاص دارد.

جنس بادبادک از نایلون بادوام است و بدنه و اسکلت‌بندی آن از الیاف مستحکم و در عین حال سبک فایبرگلس یا به اصطلاح الیاف شیشه ساخته شده. برای سبک‌بودن احتمالاً چاره‌ای جز استفاده از کامپیوزیت وجود نداشته است.

البته اگر به تصویر آن در فروشگاه آمازون نگاه کنید، احتمالاً اصلاً برایتان جالب نیست؛ اما وقتی مدل واقعی را از نزدیک ببینید و مخصوصاً در هوا حرکت کند، بسیار زیبا و جالب خواهد بود.

3d-kite-pirate-ship

این نوع بادبادک‌ها به شکل‌های دیگری هم ساخته می‌شوند؛ مثلاً در تصویر زیر اژدهای رنگارنگ در برابر کشتی دزدان دریایی قرار گرفته تا شاید آن را در هم بشکند:

3d-kites-styles

در وب‌سایت آمازون کایت مورد بحث به قیمت 38 دلار به فروش می‌رسد که شامل کایت و 150 فوت طناب معادل 48 متر و نیز یک دسته برای کنترل راحت‌تر آن در هنگام اهتزاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات