پیرهن هوشمند چشم‌انداز اینتل از آینده‌ی ابزارهای پوشیدنی

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
تصور لباسی را داشته باشید که امکانات شبیه به ساعت‌های هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد ابزار پوشیدنی بعدی چیزی است که به معنای واقعی کلمه پوشیدنی است! این پوشیدنی جدید چیزی نیست جز یک پیراهن هوشمند که اینتل آن را معرفی کرد. برایان کرزانیچ، مدیرعامل اینتل علاوه بر اینکه امشب یک ربات را با خود بر روی صحنه‌ی کنفرانس Code آورده بود یک پیراهن بسیار ویژه را نیز بر تن کرده بود.

این پیراهن بخصوص که کرزانیچ آن را پوشیده بود توسط سنسورهایی احاطه شده که قادرند وضعیت سلامت کاربر خود را از طریق مانیتور کردن ضربان قلب و حتی زیر نظر گرفتن احساسات فرد مورد بررسی قرار دهند. این سنسورها به سادگی قادر هستند که با اپلیکیشن مخصوصی بر روی گوشی هوشمند ارتباط برقرار کند و تعاملات لازم را برای کاربر مهیا سازند.

این پیراهن هوشمند که انتظار می‌رود در طی تابستان امسال عرضه شود از یک باتری برخوردار است که نباید خیس شود اما کرزانیچ تاکید دارد که شما می‌توانید با این لباس با اطمینان خاطر در زیر باران قدم بزنید. تنها اقدام احتیاطی لازم در خصوص باتری پیراهن هوشمند اینتل این خواهد بود که پیش از شستشوی لباس، باتری آن را خارج سازید.

اینتل تصمیم ندارد وارد عرصه‌ی تولید پوشاک شود اما در تلاش است سنسورهای ویژه‌ای ایجاد کند که بتوان از آن‌ها در پوشیدنی‌های واقعی نظیر البسه بهره جست. این نیز تنها بخشی از بینش کرزانیچ از آینده‌ای است که خود او آن را با عبارات "چشم‌ها، گوش‌ها، مچ و بدن" از آن یاد می‌کند. بنابراین این پیراهن نیز آخرین قطعه‌ای نخواهد بود که در زمینه‌ی ابزارهای هوشمند پوشیدنی از اینتل شاهد آن خواهیم بود.

هنوز صحبتی در خصوص زمان دقیق عرضه و قیمت به میان نیامده بنابراین  منتظر بمانید تا شما را در زومیت از اخبار و تحلیل‌های تکمیلی مطلع سازیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات