با MicrobeScope آیفون خود را به میکروسکوپی واقعی تبدیل کنید

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
حتماً پیش از این با ابزارهای زیادی همچون لنزهای گوناگون برای بزرگنمایی یا گرفتن عکس‌های مختلف برای دستگاه‌های اندرویدی یا آیفون آشنا شده‌اید.
تبلیغات

MicrobeScope اما ابزار متفاوتی است؛ به کمک این ابزار می‌توانید به سادگی به مشاهده میکروب‌ها بپردازید! این ابزار که می‌توانید در هر جایی آن را به همراه داشته باشید، قادر است قابلیت زوم 800 برابری را به آیفون شما بیاورد تا بتوانید با آن چیزهایی را ببینید که با چشمان خود هرگز قادر به دیدن آن‌ها نبودید.

MicrobeScope از اسلایدهای شیشه‌ای معمولی – همچون میکروسکوپ‌های معمولی – استفاده نمی‌کند و به جای آن کاربر می‌تواند نمونه اش را مستقیماً بر روی بخش روشنایی دستگاه قرار دهد که با کمک دو باتری AAA و لامپ‌های LED روشنایی دستگاه را تأمین می‌کند.

همچنین این ابزار از گیره‌های تنظیم نیز بهره نمی‌برد و نقطه‌ی کانونی لنز آن به طور ثابت تنظیم شده است و تنها میزان بزرگنمایی آن قابل تغییر است. هرچند نیازی به گفتن نیست، ولی این ابزار برای کارهای آزمایشگاهی جدی ابزار چندان مناسبی به شمار نمی‌آید؛ ولی می‌توان به عنوان یک ابزار علمی برای کودکان یا یک ابزار سرگرم‌کننده برای بزرگسالان از آن بهره برد.

کاربر با گذاشتن آیفون خود بر روی بخش مخصوص این ابزار می‌تواند به راحتی به ضبط فیلم یا عکس‌برداری از موجودات ریز دنیای میکروسکوپی بپردازد، موجودای همچون باکتری ها، قارچ‌ها یا آمیب‌های تک سلولی!

microbescope-1

در حال حاضر این ابزار در Kickstarter با قیمتی 115 دلاری عرضه می‌شود؛ البته همانطور که می‌دانید این مشروط به موفقیت کافی این طرح در جذب سرمایه‌های خریداران برای تولید آن است.

اگر شما یکی از طرفداران چنین ابزارهایی هستید، هم اکنون نیز می‌توانید از ابزارهایی همچون Mini Microscope یا ProScope Micro Mobile برای داشتن بزرگنمایی‌هایی در حد 60 یا 80 برابر استفاده کنید؛ ولی اگر بزرگنمایی 800 برابری کف خواسته‌های شماست، باید تا موفقیت این طرح و تولید آن صبر داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات