احتمال می‌رود ساعت هوشمند Moto 360 موتورولا به پوشش یاقوت کبود و شارژ القای مغناطیسی مجهز گردد

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
در طی یک پرسش و پاسخ با طراح ارشد پروژه Moto 360 در Hangouts گوگل پلاس، اطلاعاتی در خصوص مکانیسم شارژ ساعت هوشمند موتورولا بدست آمده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. طراح ارشد این پروژه به این نکته اشاره کرده که این ساعت هوشمند از پورت خاصی برای شارژ بهره‌مند نیست و ممکن است موتورلا از چیزی که در حال حاضر  "راز" محسوب می‌شود به این منظور بهره برده باشد.
تبلیغات

قطار شایعات، کلمه‌ی راز را گرفته و با سرعت به پیش می‌رود. در همین خصوص تا کنون حدس‌هایی از امکان شارژ خورشیدی تا شارژ جنبشی برای این ساعت هوشمند مطرح شده است اما شایعات جدید نشان می‌دهند که شاید قضیه به آن جالبی که تصور می‌کنیم نباشد. یک منبع چینی مدعی است که Moto 360 از مکانیسم شارژ القای مغناطیسی بهره خواهد برد که پایه‌ای برای همان شارژ بیسیم Qi موجود است. ایده‌هایی در میان بوده که ممکن است موتورولا به این منظور به تکنولوژی شارژ بیسیم Rezence روی آورده باشد اما بدلیل استفاده این تکنولوژی از رزونانس مغناطیسی با اطلاعات بدست آمده از منبع چینی که از القای مغناطیسی سخن به میان آورده همخوانی نخواهد داشت. البته به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد که چرا موتورولا باید شارژ القایی Qi که هم‌اکنون در دستگاه‌های فراوانی استفاده شده را یک "راز" نگاه دارد.

شایعات موجود همچنین ایده‌هایی را نیز در خصوص صفحه‌نمایش Moto 360 مطرح می‌نماید. ما می‌دانیم که صفحه‌نمایش این ساعت بصورت مدور بوده و از قطر دارای اندازه‌ای حدود 1.81 اینچ است. همچنین گفته می‌شود که این صفحه‌نمایش زیبا از نوع OLED بوده و با پوششی از یاقوت کبود محافظت می‌شود. OLED بودن این صفحه‌نمایش از آنجا که مربوط به ساعت هوشمند و نیز موتورولا می‌شود معقول به نظر می‌رسد چراکه این کمپانی از تکنولوژی مذکور تا کنون بخوبی در Active Display گوشی هوشمند Moto X بهره برده است. پوشش یاقوت کبود نیز مسلما در زمره‌ی "مواد با کیفیت" قرار می‌گیرد که به گفته خود موتورولا در این ساعت هوشمند استفاده شده است. البته پوشش یاقوت کبود که برای محافظت از صفحه‌نمایش دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد همیشه منجر به پیچیده شدن فرآیند تولید می‌گردد که البته صحبت‌هایی نیز در خصوص مشکلاتی که موتورولا برای تولید انبوه ساعت خود با آن‌ها مواجه شده به گوش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات