تماشا کنید: ساخت سربند ضد سردرد و تایید آن توسط FDA

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
خب از این پس، می‌توانید از این سربند زیبا و واقعا مفید در مواقعی که دچار سردردهای شدید می‌شوید استفاده کنید و مطمئن باشید که عملکرد آن می‌تواند از شدت سردرد شما بکاهد. این سربند فناوری محور، از تحریکات الکتریکی مغز شما برای درمان میگرن استفاده می‌کند که آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب‌تر از قرص‌ها یا درمان‌های دارویی دیگر برای درمان میگرن تبدیل می‌کند. تا پیش از این استفاده از درمان‌های با استفاده از جریان‌های الکتریکی نیازمند تجهیزات بزرگ و حجیم پزشکی بودند که هر کسی نیز به آن دسترسی نداشت. اگر به دنبال راه حلی ساده برای درمان میگرن خود هستید در ادامه با ما باشید.
تبلیغات

Celafy سربندی زیباست که با استفاده از باتری کار می‌کند و اخیرا توانسته تایید FDA را نیز دریافت کند، به گفته‌ی سازندگان این سربند، Celafy نه تنها سردرد شما را درمان می‌کند بلکه می‌تواند از سردردهای بعدی نیز جلوگیری کند.

این سربند در جلوی سر شما قرار می‌گیرد و با استفاده از دو باتری AA معمولی نیز کار می‌کند. در قسمت جلویی این سربند همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید یک الکترود خودچسبنده وجود دارد که می‌تواند تحریکات الکتریکی عصبی گذرنده از پوست را به اعصاب سه قلوی شما برساند تا درد ناشی از حمله‌ی میگرنی کاهش پیدا کند و در دراز مدت نیز باعث کاهش تعداد دفعات تکرار این سردردها شود.

برای درمان میگرن Celafy از تحریکات عصبی با فرکانس بالا استفاه می‌کند که سیگنال‌های درد را از مرکز عصبی دور نگه می‌دارند. برای جلوگیری از حملات بعدی و کاهش دفعات تکرار حملات میگرنی نیز Celafy از تحریکات با فرکانس پایین استفاده می‌کند تا آستانه‌ی تحمل شروع میگرن را افزایش دهد، در نتیجه پس از مدتی سردردها کمتر به این آستانه رسیده و درد کمتری ایجاد می‌کند، ضمن اینکه ممکن است به طور کامل ناپدید شوند.

به گفته‌ی شرکت سازنده کاربران در هنگام استفاده از این سربند آن را چندان احساس نخواهند کرد ضمن اینکه میزان امواج الکترومغناطیس ناشی از استفاده از این سربند از دوزی که هنگام تماشای تلویزیون دریافت می‌کنید بسیار کمتر است.

در مواردی که این سربند برای جلوگیری از سردرد به کار می‌رود می‌بایست حداقل در دوره‌هایی 20 دقیقه‌ای آن را به سر داشت. با فشردن یک دکمه این دوره آغاز می‌شود و با افزایش تدریجی شدن تحریکات در طی زمان به صورت خودکار به حد نهایی خود می‌رسد. در صورتی که شدت این تحریکات به آستانه‌ی تحمل شما برسند می‌توانید با فشردن مجدد دکمه شدت آن را کاهش دهید تا سربند خود باعث ایجاد سردرد در شما نشود. با استفاده از این روش این سربند می‌تواند آستانه‌ی تحمل شما نسبت به حملات میگرنی را افزایش دهد.

celafy headband-2

پژوهشگران این پروژه از سال 2011 تحقیقات بالینی این ابزار را شروع کرده‌اند و در آخرین مورد 2313 فرد که از سردرد رنج می‌بردند به مدت حدود 60 روز از این سربند استفاده کرده‌اند. حدود 54.4 درصد از درمان توسط Celafy راضی بودند و می‌خواهند یکی از این سربندها را پس از عرضه به بازار خریداری کنند و تنها 4.3 درصد از افراد شرکت کننده از عوارض آن ناراحت بودند که بسیاری از این عوارض نیز موقت و برگشت پذیر بودند.

قیمت این سربند 295 دلار است که این شامل 3 الکترود است که می‌توان از هر یک 15 تا 30 بار استفاده کرد. قیمت الکترودهای اضافی نیز 25 دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات