حسگر Lupo؛ همراهی سه ابزار مختلف در یک ابزار

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
پیشرفت‌ها در حوضه‌ی الکترونیک در همراهی با استعداد عجیب ما در گم‌کردن اشیائی که به آن‌ها نیاز داریم -از جمله‌ی آن‌ها همین ابزارهای الکترونیک- منجر به شکل‌گیری بازاری برای پاسخگویی به این نیاز یعنی پیدا‌کردن اشیا گم شده شده است. آخرین نمونه از این دست تولیدات Lupo نام دارد. ابزاری چندکاره که علاوه بر کمک درپیدا‌کردن اشیاء می‌تواند یک راه حل امنیتی و یک کنترل از راه دور برای تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها باشد.
تبلیغات

اپ Lupo این قابلیت را دارد که در صورتی که شیء علامت‌گذاری شده ما از محدوده‌ی تعریف شده توسط خود ما دور تر شد، شروع به هشدار‌دادن به ما بکند؛ در نتیجه‌ی این امر می‌توان تا حد زیادی از بابت دزدی‌های احتمالی خیال راحتی داشت. این ابزار می‌تواند با استفاده از هشدار صوتی یا فرستادن پیامی به ما، دور شدن ابزار علامتگذاری شده‌ی ما را به ما اعلام کند. ویژگی امنیتی دیگری که این ابزار داراست، قابلیت قفل‌کردن خودکار رایانه در زمانی است که کاربر از آن فاصله می‌گیرد؛ در نتیجه دیگر نیازی به نگرانی در خصوص انسان‌های کنجکاو حاضر در محل کار یا زندگیمان نیست.

حتی در صورتی که دستگاه علامتگذاری شده‌ی ما گم بشود، می‌توان با استفاده از اپ Lupo آن را بر روی نقشه رهگیری کرد. این ابزار همچنین به قابلیت همکاری بین سایر دستگاه‌های همسان خود نیز مجهز شده است؛ پس نتایج آن نیز دامنه‌ی گسترده تری را در بر خواهد گرفت.

ویژگی خاص دیگری که این ابزار را متمایز می‌کند، قابلیت استفاده از آن به عنوان کنترل از راه دور است. با استفاده از این ویژگی شما قادرید برای مثال دوربین تلفن همراه خود را کنترل کنید یا از آن به عنوان ابزاری برای ارائه‌ی سخنرانی و تغییر صفحات استفاده کنید. سازندگان Lupo قصد دارند آن را به قابلیت استفاده از کنترل‌های حرکتی و دکمه به صورت همزمان مجهز کنند تا فرمان‌پذیری آن به ساده‌ترین حالت ممکن باشد. آن‌ها همچنین می‌خواهند آن را با طول عمر باتری خوبی عرضه کنند؛ برای این منظور، سازندگان Lupo  قصد دارند از سامانه‌ی مدیریت انرژی خوبی بهره ببرند تا بتوان تنها با استفاده از یک باتری معمولی در ابعاد یک سکه، عمری یکساله را برای این ابزار رقم زد.

lupo-3

طراحی این ابزار نیز به گونه‌ای صورت گرفته است که بتواند در برابر فرسایش یا فشار‌های وارده در طول روز مقاومت عالی داشته باشد؛ به صورتی که حتی با افتادن از ارتفاعی یک متری بر روی یک زمین بسیار سخت، آسیبی به آن وارد نشود. البته این ابزار قابلیت همراهی با ما در زمان استحمام یا شنا را ندارد؛ ولی ریختن قدری آب بر روی آن هم موجب از کار افتادن Lupo نخواهد شد.

lupo-1

Lupo از استاندارد بلوتوث 4 برای ارتباط با تلفن، تبلت و رایانه شخصی شما استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نیز به خوبی سیستم‌های به کار رفته بر روی رایانه‌ی شما سازگاری دارد. SDK این ابزار، پیش از این نیز منتشر شده بود و تیم آن معتقدند که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از کارها همچون استفاده از Lupo به عنوان یک دسته‌ی بازی یا کنترل موسیقی را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام داد.

این ابزار در Kickstarter تاکنون نیمی از راه 20000 یورو خود را پیموده است و هنوز سه هفته‌ی دیگر تا اتمام زمان تعیین شده آن وقت باقی مانده است. قیمت آن نیز حدودا 40 یورو خواهد بود که تا آخر سال نیز به دست مشتریان می‌رسد.

در ویدئوی زیر می‌توانید معرفی Lupo را ببینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات