مایکروسافت ۳۱ اردیبهشت مراسم «هوش مصنوعی ویندوز و سرفیس» را برگزار می‌کند

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft Logo در بین جمعیت
مایکروسافت رسما تأیید کرد که اواخر شهریور مراسم جدیدی با محوریت ویندوز و سرفیس برگزار می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه‌ای که برای ورج فرستاده به‌صورت رسمی تأیید کرده است که دوشنبه ۲۰ می ۲۰۲۴ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)، درست در آستانه‌ی کنفرانس بزرگ بیلد، مراسم ویژه‌ای با تمرکز بر هوش مصنوعی ویندوز و سرفیس برگزار خواهد کرد.

مایکروسافت می‌گوید که ساتیا نادلا، مدیرعامل، قرار است در مراسم ۳۱ اردیبهشت درباره‌ی برنامه‌هایی که این شرکت برای سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی دارد، صحبت کند.

مراسم جدید مایکروسافت به‌صورت زنده پخش نمی‌شود و صرفا عده‌ی محدودی از روزنامه‌نگاران در مقر مایکروسافت حضور پیدا خواهند کرد. مراسم ویژه‌ی مایکروسافت روی نسل جدید سرفیس و تغییرات سیستم‌عامل ویندوز با محوریت هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

مایکروسافت قصد دارد پنج‌شنبه‌ی این هفته مراسمی با محوریت کسب‌و‌کارها برگزار کند. به احتمال زیاد در مراسم پنج‌شنبه شاهد رونمایی مدل‌های تجاری سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ خواهیم بود و معرفی مدل‌های مخصوص مصرف‌کننده‌های عادی این دو محصول به ۳۱ اردیبهشت موکول می‌شود.

مدل‌های مصرفی سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ با پردازنده‌ی مورد انتظار اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام عرضه می‌شوند. این تراشه شامل واحد NPU اختصاصی برای شتاب‌دهی به پردازش‌های هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱ است. فعلا نمی‌دانیم قیمت لپ تاپ های جدید مایکروسافت چقدر خواهد بود.

گفته می‌شود که مایکروسافت روی قابلیت جدید AI Explorer برای ویندوز ۱۱ نیز کار می‌کند. این قابلیت تمامی کارهایی که در سیستم انجام می‌دهید را به خاطر می‌سپرد و جست‌و‌جو در بین آن‌ها را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند؛ یعنی چیزی شبیه به قابلیت Timeline در ویندوز ۱۰ که در نهایت توسعه‌اش متوقف شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات