غوغای اپل؛ بازی‌های کنسولی به آیفون می‌آیند

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
بازی اساسینز کرید روی آیفون ۱۵ پرو
اپل در جریان رویداد Wonderlust از آمدن بازی‌های کنسولی از جمله Assassin's Creed Mirage به آیفون ۱۵ پرو خبر داد.
تبلیغات

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار سری آیفون ۱۵ معرفی شد. آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس همگی اعضای این خانواده هستند.

در این میان آیفون ۱۵ پرو به تراشه قدرتمند A17 Pro مجهز شده است که اپل در جریان رویداد امشب خود توضیحات زیادی درباره‌ی آن داد. کوپرتینویی‌ها آن را با استفاده فرآیند ۳ نانومتری تولید کرده‌اند، به این معنی که این تراشه بسیار کارآمدتر بوده و ترانزیستورهای بیشتری را در خود جای می‌دهد.

اپل در جریان رویداد Wonderlust روی پتانسیل بالای پردازنده‌ A17 Pro برای اجرای بازی‌های گرافیکی تمرکز داشت. همچنین این شرکت ادعا کرد آیفون ۱۵ پرو «نسل بعدی بازی‌های موبایلی» خواهد بود زیرا اکنون توانایی پشتیبانی از بازی‌های کنسول و رایانه شخصی، که قبلاً روی سخت‌افزار موبایل در دسترس نبودند، را دارد.

همچنین به گفته اپل پردازنده گرافیکی موجود در آیفون ۱۵ پرو ۲۰ درصد سریع‌تر است و طراحی ۶ هسته‌ای با حداکثر کارایی و بازده انرژی بهتر را دارد.

در مراسم امروز اپل اعلام شد که آیفون ۱۵ پرو مجموعه‌ای از بازی‌های AAA شامل Resident Evil 4 Remake، Resident Evil Village و Assassin's Creed Mirage را دریافت می‌کند. این شرکت همچنین از به‌روزرسانی‌های عملکردی و ری‌تریسینگ برای بازی در آیفون خبر داد.

اپل نقطه عطفی در صنعت گیمینگ موبایل ایجاد کرده زیرا این اولین بار است که بازی Assassin's Creed کنسول/کامپیوتر به صورت بومی روی iOS اجرا می‌شود. البته نباید آن را با استریم ابری یا بازی Assassin's Creed منتشرشده برای موبایل اشتباه گرفت. به نظر می رسد نسخه کامل Assassin's Creed Mirage در آیفون 15 پرو در دسترس خواهد بود.

براساس اطلاعات، Resident Evil Village، Resident Evil 4 و Death Stranding اواخر امسال برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس عرضه می‌شوند، در حالی که Assassin's Creed Mirage در نیمه اول سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات