گوگل با همکاری ادوبی FireFly به جنگ با Image Creator مایکروسافت می‌رود

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
گوگل بارد
گوگل با همکاری سرویس FireFly ادوبی درنظر دارد تا به رقابت با ویژگی Image Creator بینگ برود.
تبلیغات

شرکت ادوبی در ماه مارس اعلام کرد که همانند دیگر شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی شامل گوگل، مایکروسافت و متا با سرویس Adobe FireFly به این عرصه ورود می‌کند. FireFly در همان ابتدا به محصولات شرکت ادوبی شامل فتوشاپ، پریمیر پرو و افترافکت افزوده شد.

امشب در خلال در رویداد Google I/O، اهالی مانتن‌ویو همکاری خود با ادوبی برای افزودن ویژگی‌های FireFly به چت‌بات Bard را اعلام کردند. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی مستقیما با استفاده از خط‌فرمان چت بات عکس‌های موردنظر خود را تولید و ویرایش کنند و با دیگر افراد به‌اشتراک بگذراند.

باتوجه به گزارش‌های منتشر شده، خروجی تصاویر تولید شده در Bard از همان کیفیتی برخورداراند که کاربران نسخه بتا FireFly تجربه کرده بودند؛ چراکه سرویس FireFly به منبع تصاویر باکیفیت Adobe Stock متصل است و کاربران می‌توانند تمامی محتواهای تولید شده را آزادانه با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

افزون‌براین گوگل و ادوبی برای محافظت از اصالت محتوا، محتواهایی که پیش‌تر توسط کاربری دیگر تولید شده‌اند را از نتایج جدید حذف می‌کنند. به‌بیان دیگر نتایج یک دستور ثابت توسط دو کاربر یکسان نخواهد بود. این کار با استفاده از لیست «do not train» انجام می‌شود و با افزوده شدن یک تگ به تمامی نتایج تولید شده، از تولید مجدد آن توسط شخص دیگری جلوگیری می‌شود.

امکان استفاده از FireFly در هفته‌های آتی دراختیار کاربران Bard قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات