انتشار عمومی گوگل بارد برای بیش‌از ۱۸۰ کشور همراه با ویژگی‌های جدید

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
زبان های جدید گوگل بارد
دیگر برای استفاده از بارد لازم نیست که در لیست انتنظار باقی بمانید.
تبلیغات

گوگل در جریان رویداد Google I/O 2023 قابلیت‌های جدیدی برای چت‌بات هوش مصنوعی موسوم به «بارد» معرفی کرد و اعلام کرد که کاربران بیش‌از ۱۸۰ کشور برای دسترسی به این چت‌بات دیگر نیازی به ثبت‌نام و قرارگرفتن در لیست انتظار ندارند. این چت‌بات تاکنون تنها برای کاربران ایالات متحده و بریتانیا دردسترس قرار داشت و کاربران این مناطق نیز برای استفاده از آن باید در لیست انتظار قرار می‌گرفتند.

گوگل می‌گوید که بارد افزون‌بر انگلیسی، اکنون از زبان‌های کره‌ای و ژاپنی نیز پشتیبانی می‌کند و در آینده پشتیبانی از ۴۰ زبان برتر دنیا که خوشبختانه فارسی را نیز شامل می‌شود به آن اضافه می‌شود. هرچند که گوگل موکدا آن‌را جایگزینی برای موتور جستجوی خود معرفی نمی‌کند و یا حداقل در زمان کنونی از ادغام آن با سرویس جستجو سر باز می‌زند.

تغییر مدل زبانی بارد به PaLM 2 توانایی‌های این چت‌بات هوش مصنوعی را در زمینه‌ی استدلال، ریاضیات و مهارت‌های کدنویسی افزایش داده است. هم‌اکنون ۲۰ زبان برنامه‌نویسی پراستفاده توسط پایگاه داده این چت‌بات پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند برای اعمالی چون کدنویسی، دیباگ یا صادرکردن کد به پلتفرم‌های مختلفی چون Google Colab از بارد کمک بگیرند. افزون‌براین اضافه‌شدن تم تیره و لینک‌دهی هر بلوک کد به منبع آن از دیگر تغییرات بارد برای بهبود تجربه کدنویسی است.

خروجی جیمیل بارد

از دیگر تغییرات بارد می‌توان به خروجی گرفتن چت به سرویس‌های جیمیل و داکس اشاره کرد و بارد می‌تواند این‌کار را با حفظ قالب‌بندی و شیوه‌ی نگارش متون انجام دهد. همچنین گوگل قرار است برای تولید تصاویر هوش مصنوعی از سرویس Adobe Firefly بهره بگیرد و به همین منظور در آینده اتصال بارد به سرویس‌های آنلاین شخص‌ثالث بیشتری صورت خواهد گرفت.

تولید عکس بارد با Adobe Firefly
تولید عکس بارد با Adobe Firefly
گوگل لنز در بارد

بارد همچنین در آینده‌ای نزدیک قادر خواهد بود تا با استفاده از موتوی جستجوی تصویری گوگل لنز، با تشخیص اشیاء موجود در تصاویر، تجزیه و تحلیل دقیق‌تری روی عکس‌ها انجام دهد تا برای نوشتن عنوانی کوتاه برای تصویر به کاربران کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات