مایکروسافت امشب کنفرانسی غیرمنتظره برگزار می‌کند؛ بینگ جدید رونمایی می‌شود؟

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
موتور جستجو مایکروسافت بینگ Microsoft Bing روی موبایل
مایکروسافت گفته است سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران، کنفرانسی خبری برگزار می‌کند. احتمالا در این کنفرانس نسخه‌ی جدید بینگ معرفی خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت ۷ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۱۸ بهمن ۱۴۰۱) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران کنفرانس خبری مهمی برگزار می‌کند. دعوت‌نامه‌ی رویداد مایکروسافت در حالی ارسال می‌شود که گوگل دقایقی قبل، از «بارد» به‌عنوان جدی‌ترین رقیب چت‌بات ChatGPT رونمایی کرد.

در حال حاضر جزئیات دقیق مراسم اعلام نشده، اما احتمالا مایکروسافت به دنبال رونمایی نسخه‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی بینگ است که از ChatGPT استفاده می‌کند. کنفرانس مایکروسافت به‌صورت زنده پخش نخواهد شد.

بر اساس گزارش ورج، مایکروسافت در بیانیه‌اش می‌گوید که ساتیا نادیا، مدیرعامل این شرکت، در مراسم جدید «پیشرفت‌هایی درباره‌ی چند پروژه‌ی هیجان‌انگیز به‌اشتراک می‌گذارد.»

ردموندی‌ها به‌صورت رسمی تأیید کرده‌اند که میلیاردها دلار در OpenAI (خالق ChatGPT) سرمایه‌گذاری می‌کنند. به موجب این قرارداد، هوش مصنوعی به‌صورت گسترده‌تری در سرویس‌های مختلف مایکروسافت استفاده خواهد شد.

گوگل لحظاتی قبل از ارسال دعوت‌نامه‌ی مراسم مایکروسافت، چت‌باتی اختصاصی به نام بارد معرفی کرد که یک «سرویس هوش مصنوعی آزمایشی مکالمه‌محور» است و در آینده‌ای نزدیک به‌صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.

پاسخ مایکروسافت به بارد، اضافه کردن ChatGPT به موتور جست‌و‌جوی بینگ خواهد بود. در روزهای اخیر نسخه‌ی جدید بینگ برای مدت‌زمانی کوتاه به نمایش درآمد و سپس سریعا از دسترس خارج شد.

اسکرین‌شات نسخه ChatGPT موتور جستجو بینگ فاش شد (به‌روزرسانی: ویدئو اضافه شد)
اسکرین‌شات نسخه ChatGPT موتور جستجو بینگ فاش شد (به‌روزرسانی: ویدئو اضافه شد)
مطالعه '3

مایکروسافت قصد دارد مدل‌های زبانی شرکت OpenAI را به‌صورت گسترده‌تری در سرویس‌هایش استفاده کند. شایعه‌های تأییدنشده از اضافه شدن فناوری‌های جدید به ورد و پاورپوینت و اوت‌لوک خبر می‌دهند. مایکروسافت اخیرا نسخه‌ی پریمیوم پیام‌رسان تیمز را با قابلیت‌های نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی OpenAI معرفی کرده.

رویداد جدید مایکروسافت یک روز قبل از کنفرانس جدید گوگل برگزار می‌کند. کنفرانس گوگل برای عصر نوزدهم بهمن برنامه‌ریزی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات