مایکروسافت تبدیل متن به تصویر DALL-E مانندی را به آفیس ۳۶۵ و بینگ می‌آورد

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قرار است مولد تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی DALL-E مانندی را به موتور جست‌وجوی بینگ و در قالب اپلیکیشن جدیدی به نام Microsoft Designer به مایکروسافت ۳۶۵ بیاورد.
تبلیغات

در حاشیه‌ی رویداد معرفی سرفیس پرو ۹ و سرفیس لپ تاپ ۵، مایکروسافت از اضافه‌شدن اپلیکیشن جدیدی به آفیس خبر داد که مانند مدل‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر از‌جمله DALL-E و Stable Diffusion عمل می‌کند. این اپلیکیشن Microsoft Designer نام دارد و به کاربران اجازه می‌دهد با وارد‌کردن درخواست‌های متنی خود، با صرف کمترین تلاش ممکن بلافاصله با طرح‌های متنوعی روبه‌رو شوند.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، از اپلیکیشن دیزاینر می‌توان برای ایجاد هرچیزی که فکرش را کنید، استفاده کرد؛ از کارت تبریک گرفته تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی و تصاویری برای پاورپوینت و طراحی لوگو برای کسب‌وکارها. درمجموع، به‌نظر می‌رسد تصاویر خلق‌شده با هوش مصنوعی مایکروسافت قرار است پا جای کلیپ‌‌ آرت‌های قدیمی بگذارند.

ناگفته نماند اپلیکیشن دیزاینر هنوز برای عرضه آماده نشده است و مایکروسافت در این رویداد فقط پیش‌نمایش وب محدودی از طرزکار آن را به‌نمایش گذاشت. در‌حال‌حاضر، ردموندی‌ها از کاربران خواسته‌اند این نسخه‌ی آزمایشی را امتحان و با ارائه‌ی بازخورد، به بهترشدن آن کمک کنند. زمانی‌که دیزاینر مراحل آزمایشی را طی کند، هم در نسخه‌ی رایگان و هم نسخه‌ی پولی با قابلیت‌های بیشتر برای کاربران سرویس اشتراکی مایکروسافت ۳۶۵ دردسترس قرار خواهد گرفت.

مولد متن به تصویر مایکروسافت دیزاینر

علاوه‌بر اپلیکیشن Designer، مایکروسافت قرار است مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر موسوم به Image Creator را به موتور جست‌وجوی بینگ اضافه کند. فعلاً جزئیاتی از نحوه‌ی کار این مدل در دست نیست و فقط می‌دانیم که این قابلیت به‌گفته‌ی مایکروسافت، به کاربران کمک می‌کند به ایده‌هایشان جان بدهند. مایکروسافت در بلاگ خود افزود که به‌کمک Image Creator، کاربران می‌توانند تنها با نوشتن توصیف یک چیز یا اضافه‌کردن جزئیاتی مثل موقعیت یا نوع سبک هنری، آنچه مدنظر دارند، ایجاد کنند.

هم Microsoft Designer و هم Image Creator مبتنی‌بر مولد هوش مصنوعی معروف DALL-E 2 هستند که شرکت OpenAI توسعه داده است. در سال ۲۰۱۹، مایکروسافت یک‌میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و مجوز انحصاری برای استفاده از مولد متن AI GPT-3 دارد.

درحال‌حاضر، مشخص نیست که آیا این غول دنیای فناوری مجوز مشابهی برای استفاده از DALL-E دراختیار دارد یا خیر؛ اما موضوع مهم‌تر از این سؤال، آن است که آیا این مدل مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن‌طور‌که مایکروسافت وعده داده‌، عمل خواهد کرد و تا تکمیل‌شدنش چقدر باید منتظر ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات