اپل تاریخ برگزاری رویداد معرفی آیفون SE 2022 را اعلام کرد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق اعلام اپل، این شرکت نخستین رویداد ۲۰۲۲ خود را سه‌شنبه ۱۷ اسفند برگزار خواهد کرد. در این رویداد، احتمالاً اپل روی مک مینی و آیفون SE 2022 متمرکز خواهد بود.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر حاکی از آن بود که اپل با برگزاری رویدادی در ماه مارس، قصد دارد جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود نظیر آیفون SE 3 را رونمایی کند. حال پس از شایعات فراوان، اپل رسماً اعلام کرده است که قصد دارد سه‌شنبه، ۱۷ اسفند، رویداد جدیدی با عنوان «Peek Performance» برگزار کند.

طبق روال معمول، رویداد یادشده ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران پخش خواهد شد و معرفی کامپیوترهای جدید مک در کالبد و قلب تپنده‌ی جدید بسیار محتمل خواهد بود. همچنین، رونمایی آیفون SE جدید تقریباً قطعی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا مدت‌ها است که گفته می‌شود اپل در حال ساخت نسل سوم گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه خود موسوم به آیفون SE است و فعل‌وانفعالات زنجیره‌ی تأمین نیز می‌تواند مُهر تأییدی بر این ادعا باشد.

اغلب شایعات حاکی از آن است که آیفون SE جدید تغییرات بسیار اندکی درمقایسه‌با مدل کنونی به خود خواهد دید. درواقع، تنها تغییر چشمگیر این گوشی پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) خواهد بود که با استفاده از مودم‌های سلولار کوالکام محقق می‌شود. گوشی یادشده می‌تواند مدل پلاس برای نسل گذشته باشد تا متعاقباً شرایط کوپرتینویی‌ها را در بازار گوشی‌های میان‌رده 5G بهبود بدهد. بنابراین، آیفون SE جدید با صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی و دکمه‌ی هوم و حاشیه‌های ضخیم خود، شباهت بسیاری با مدل فعلی خواهد داشت.

از قرار معلوم، قلب تپنده‌ی این گوشی را تراشه‌ب قدرتمند A14 یا A15 تشکل خواهد داد و همراه آن مودم X60 کوالکام پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) را فراهم خواهد کرد. البته شایعاتی نیز مبنی‌بر تغییرات زیاد نسل سوم آیفون SE وجود دارد؛ اما صحت‌وسقم آن‌ها را نمی‌توان تأیید یا رد کرد.

از دیگر مشخصات آیفون SE می‌توان به ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم اشاره کرد. گوشی یادشده احتمالاً با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و کاهش ۱۰۰ دلاری کاهش قیمت درمقایسه‌با مدل کنونی، با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلار دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

با عبور از آیفون SE جدید، گمان می‌رود که مک مینی نیز بخت بسیاری برای حضور در این رویداد داشته باشد. منابع می‌گویند که مک مینی جدید به تراشه‌ی قدرتمند M2 مجهز خواهد شد و با حذف کامل مدل اینتلی، گذار خانواده‌ی مک مینی به تراشه‌های سفارشی مبتنی‌بر آرم را تکمیل خواهد کرد. این کامپیوتر رومیزی کوچک می‌تواند به شاسی بازطراحی‌شده با فریم آلومینیومی و سطح بازتابنده مانند پلکسی‌گلاس مزین شود.

افزون‌براین، ضخامت دستگاه بسیار کمتر و مانند سایر محصولات اپل از زبان طراحی با لبه‌های تخت بهره خواهد گرفت. سطح شیشه‌ای ممکن است بدین‌معنی باشد که کوپرتینویی‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های دورنگ را برای مک مینی مشابه مجموعه رنگ‌های آی‌مک ارائه دهد. به‌طورکلی، مک مینی جدید می‌تواند قدرت پردازشی درخورتوجهی را در ابعاد بسیار کوچک به‌ارمغان آورد و به گزینه‌ای ایدئال برای عموم کاربران و حتی مراکز سرور تبدیل شود.

از دیگر محصولات احتمالی می‌توان به آیپد ایر ۵ و آی‌مک پرو اشاره کرد. آیپد ۵ نیز احتمالاً همانند آیفون SE، بر همان زبان طراحی نسل گذشته استوار خواهد بود و از تراشه‌ی A15 قدرت خواهد گرفت؛ اما درمقابل، گزارش‌ها از تغییرات عمده در آی‌مک پرو خبر می‌دهند. جالب است بدانید که غول دنیای فناوری پس از تقریباً ۴ سال هنوز نسل بعدی رایانه مذکور را رونمایی نکرده است و درواقع، تنها به‌روزرسانی آن به ارائه پیکربندی نه‌چندان مهم در سال گذشته میلادی باز‌می‌گردد.

نحوه‌ی برگزاری

اپل مدتی است به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رویدادهایش را مجازی برگزار می‌کند و گمان می‌رود از قالب مجازی‌اش برای رویداد آتی پیروی کند؛ ازاین‌رو، سخنرانی اصلی ویدئویی از‌پیش‌ضبط‌شده و فیلم‌برداری زیبا از اپل‌پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود.

قالب دیجیتال این رویدادها به اپل اجازه می‌دهد با دقت بیشتر و در‌عین‌حال هزینه‌ی کمتری عرضه‌ی محصولاتش را برنامه‌ریزی کند؛ زیرا برنامه‌ریزی رویدادهای حضوری گران و دشوار است. ما نیز در زومیت مانند هرسال این رویداد را لحظه‌به‌لحظه پوشش خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات