مروری بر محصولات مورد انتظار اپل که در رویداد Spring Loaded معرفی نشدند

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
رویداد Spring Loaded اپل مملو از محصولات جدید و جذاب بود؛ اما بعضی محصولات مورد انتظار معرفی نشدند که در این مطلب نگاهی به آن‌ها داریم.
تبلیغات

بر اساس گزارش DigitalTrends، رویداد Spring Loaded اپل مملو از محصولات جدید و جذاب بود که از آی مک جدید تا آیپد پرو با تراشه M1 را شامل می‌شد؛ اما اگر پیگیر اخبار فناوری باشید، می‌دانید شایعاتی که درباره‌ی این رویداد منتشر شده بود، از معرفی و رونمایی محصولات بیشتری خبر می‌دادند.

درواقع اگر به گفته‌های افشاگران و تحلیلگران اعتماد داشتید، از ندیدن محصولات بیشتری که قرار بود طبق گفته‌ی آن‌ها در ماه آوریل معرفی شوند مأیوس می‌شدید. البته تعدادی از دستگاه‌هایی که این افراد ادعا می‌کردند در Spring Loaded حضور خواهند داشت، برای معرفی آماده نیستند. در این گزارش، محصولاتی که انتظار می‌رفت در نمایشگاه Spring Loaded اپل معرفی شوند اما این اتفاق رخ نداد، گردآوری شده‌اند.

آی مک ۲۷ اینچی

یکی از بزرگ‌ترین اخبار از رویداد مذکور، طراحی مجدد آی‌ مک بزرگ بود؛ اما اپل فقط مدل ۲۴ اینچی (که پیش‌تر  ۲۱٫۵ اینچ بود) را به نمایش گذاشت و در نمایشگاه از آی مک ۲۷ اینچی که بسیاری منتظرش بودند، خبری نشد؛ البته می‌توانید آن را از وب‌سایت اپل، همراه‌ با پردازنده قدیمی اینتل، حاشیه‌های ضخیم و وب کم 720p ضعیف خریداری کنید. این مشخصات برای سیستمی که قرار بود یکی از برترین‌ها باشد واقعا عجیب به نظر می‌رسد.

یکی از احتمالات برای آی مک ۲۷ اینچی این است که اپل این دستگاه را در یک تاریخ دیگر معرفی کند. ممکن است دلیل تأخیر به‌وجودآمده این باشد که اپل هنوز نتوانسته است به اندازه کافی از نمایشگرهای بزرگ‌تر و کارکرد آنان اطمینان حاصل کند؛ یا شاید برخی از محدودیت‌های دیگر در زنجیره تأمین وجود داشته باشد. در هر صورت، به نظر نمی‌رسد ما مجبور باشیم مدت‌زمان زیادی برای به‌روز شدن این بخش‌ها منتظر بمانیم.

آیپد مینی

به نظر می‌رسید کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی آیپد اپل، یکی از دستگاه‌هایی باشد که این شرکت حتما آن را در Spring Loaded معرفی می‌کند. دو سال از آخرین به‌روزرسانی آن می‌گذرد؛ البته این مدت‌زمان برای مشاهده نسخه‌ی جدید آیپد مینی طولانی تلقی نمی‌شود؛ اما هنگامی که آیپد مینی را با آیپد پرو و آیپد ایر مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این دستگاه در مقابل حاشیه‌های نازک و طراحی جذاب برادر و خواهر خود، کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

گورمن و مینگ چی کو، دو تن از تحلیلگران محصولات اپل، مدتی پیش اعلام کردند که احتمالا اپل قصد دارد با نازک‌تر کردن حاشیه‌های آیپد مینی، در ظاهر آن تغییر ایجاد و آن را زیباتر کند. متأسفانه به نظر می‌رسد باید کمی بیشتر صبر کنیم تا در نهایت ببینیم این تحلیل درست بوده یا اپل به شیوه‌ی طراحی سنتی خود برای این دستگاه وفادار مانده است.

iOS 14.5

عموماً تنها زمانی‌که اپل از سیستم‌های عامل‌ خود با جزئیات دقیق صحبت می‌کند، در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی (WWDC) در ماه ژوئن است. بااین‌حال مسئله‌ی iOS 14.5 کمی متفاو‌ت به نظر می‌رسید؛ عمدتاً به این دلیل که به‌طور گسترده‌ای انتظار می‌رفت این نسخه دارای قابلیت «شفافیت رهگیری برنامه» باشد که اکنون مدت‌ها است در دل آژانس‌های تبلیغاتی و کارگزاران داده نگرانی ایجاد کرده.

اپل به برنامه ‌زمانی همیشگی خود وفادار ماند و معرفی iOS 14.5 را به زمان دیگری موکول کرد. اصلا اتفاق تعجب‌آوری نخواهد بود اگر شرکت کوپرتینویی هنگام معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود و ویژگی «شفافیت رهگیری برنامه»، یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کند؛ اما واضح است که اپل احساس می‌کند در رویداد Spring Loaded جایی برای آن نبوده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که پس از اتمام این رویداد، گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که از معرفی iOS 14.5 در هفته‌ی آینده خبر می‌دادند.

اپل پنسل ۳

با وجود به‌روزرسانی مهم آیپد پرو در رویداد Spring Loaded، طبیعتاً توجه کاربران به اپل پنسل معطوف شد. تقریباً سه سال از عرضه نسل دوم آن می‌گذرد؛ همان بازه زمانی‌که بین نسخه‌های نسل اول و نسل دوم این گجت سپری شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد امسال زمان مناسبی برای تازه‌سازی آن باشد. ممکن است این تفکر هنوز درست باشد؛ اما برای دیدن آن باید کمی بیشتر صبور باشیم؛ زیرا در رویدادی که گذشت خبری از آن نبود. درحالی‌که اپل پنسل ۳ در رویداد بهاره دیده نشد، شاید بتوان آن را در نوامبر مشاهده کرد؛ زیرا اپل در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ آن را این بازه زمانی به‌روزرسانی و معرفی کرد.

ایرپاد ۳

اگر به‌دنبال بهترین هدفون‌ بی‌سیم هستید، AirPods Pro اپل باید در بالای لیست شما باشد. تمام ویژگی‌های جذاب و عالی آن‌ها دقیقا همان مواردی هستند که در ایرپادهای معمولی دیده نمی‌شوند. شایعات حاکی از این بود که اپل قصد دارد طراحی ایرپاد را بسیار به طراحی نسخه‌های پرو نزدیک کند و همان فرم فشرده و کامپکت را به آن‌ها بدهد. اگر چنین باشد، ظاهراً اپل هنوز آمادگی نشان دادن این نسخه‌ی جدید به دنیا را ندارد؛ زیرا در رویداد Spring Loaded هیچ نشانی از ایرپاد نبود. برای مشاهده نسخه‌های جدید، WWDC در ماه ژوئن یا رویداد آیفون در ماه سپتامبر می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند، در نتیجه آن‌ها را زیر نظر داشته باشید.

محصولات اپل

نظر شما همراهان زومیت درباره‌ی محصولاتی که در رویداد بهاره‌ی اپل دیده نشدند چیست؟ آیا آن‌ها را در سال جاری میلادی مشاهده خواهیم کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات