خلاصه رویداد One More Thing اپل در ۱۰ دقیقه

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در ویدیویی ۱۰ دقیقه‌ای و به‌صورت خلاصه‌شده، اتفاقات مهم رویداد One More Thing اپل را که روز گذشته برگزار شد، مرور خواهیم کرد.
تبلیغات

اپل شب گذشته یکی از مهم‌ترین رویدادهای خود در سال ۲۰۲۰ را برگزار کرد. اهمیت این رویداد که One More Thing نام داشت، به‌ دلیل معرفی پردازنده M1 بود که درواقع برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای قابل حمل کوپرتینویی‌ها ساخته و به تولید انبوه رسیده است.

اصولا در محصولات اپل از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌شود؛ اما کوپرتینویی‌ها به دلایل مختلف در نظر داشتند از نظر تأمین پردازنده برای لپ‌تاپ‌هایشان خودکفا شوند و به شرکت‌های شخص ثالث و محصولاتشان نیازی نداشته باشند. درکنار اینکه چنین اقدامی از نظر اقتصادی برای کوپرتینویی‌ها از ارزش بالایی برخوردار است، مشکلات موجود در پردازنده‌های اینتل از جمله تولید حرارت بالا و عدم کارایی لازم سیستم‌های خنک‌کننده برای دفع گرمای تولیدشده، سبب شد سران اپل به روند تحقیق و توسعه و تولید پردازنده M1 سرعت ببخشند.

شب گذشته سران اپل هنگام رونمایی از محصولات مختلف مانند لپ‌تاپ‌های جدید سری مک بوک ایر، به توان عملکردی و مقایسه کارایی آن با پردازنده‌های اینتل پرداختند و چند نکته مهم عنوان شد. پردازنده M1 نه‌تنها عملکرد بهتری نسبت به پردازنده‌های اینتل از نظر توان محاسباتی دارد؛ بلکه سیستم خنک‌کننده‌ی به‌مراتب بهتری یدک می‌کشد. درواقع مک‌بوک ایر که مجهز به پردازنده M1 است از سیستم خنک‌کننده‌ی بدون نیاز به فن استفاده می‌کند.

در طرف دیگر، پردازنده M1 انرژی کمتری نسبت به پردازنده‌های اینتل مصرف می‌کند و همین امر سبب می‌شود شارژدهی باتری مک‌بوک ایر جدید با هر بار شاٰرژ کامل به ۱۵ ساعت برسد. در ادامه می‌توانید ویدیوی خلاصه‌‌ی رویداد اپل را تماشا کنید که درواقع به‌صورت ویدیوی از پیش ضبط‌شده به‌صورت آنلاین استریم شد و دراختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

تماشا در یوتیوب - دانلود ویدئو از آپارات

همچنین می‌توانید نسخه‌ی آفلاین پوشش زنده‌ی زومیت از این رویداد را نیز در ادامه تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات