الکامپ 23 به پایان رسید؛ بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور در قاب تصاویر

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
پس از گذشت ۴ روز از برگزاری مهمترین رویداد صنف فناوری اطلاعات (الکامپ ۲۰۱۷)، امروز عصر این دوره از الکامپ به کار خود پایان داد.
تبلیغات

اگرچه از برگزاری الکامپ قبل تقریبا ۶ ماه می‌گذرد، شرکت کنندگان امیدوارند حضورشان در الکامپ موجب رونق کسب و کارشان شود، چراکه این الکامپ بر خلاف همیشه که اواخر سال برگزار می‌شود، نیمه‌ی اول سال برپا شده و شرکت‌ها برای یک سال آینده می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

امسال برای سومین سال متوالی این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد و تقریبا می‌توان گفت، نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل سر و سامان یافته و وضعیت کیفی آن  بهتر شده است. اما بازهم شاهد کم و کاستی‌هایی در نمایشگاه هستیم؛ یکی از نقاط ضعف نمایشگاه که به قوت خود باقی است، حضور کمرنگ شرکت‌های سخت‌افزاری است. هرچند مسوولان سازمان نصر کشور معتقدند دلیل حضور نیافتن شرکت‌های بزرگ سخت‌افزاری بازار کساد و مشکلات وارداتی شرکت‌ها استِ اما حرف شرکت‌ها چیز دیگری است. اکثر شرکت‌های سخت‌افزاری به دلیل محاسبه ارزی- ریالی غرفه‌ها مجبورند هزینه گزافی برای حضور در نمایشگاه متحمل شوند که برایشان مقرون به‌صرفه نیست.

انتظار آنها از نهاد صنفی خود این است که با تعامل و رایزنی با مسئولان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بتوانند محاسبه ارزی را حل کنند تا بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

موضوع دیگر که از آن به عنوان مزیت نمایشگاه امسال نام برده می‌شود، تغییر زمان الکامپ است. این تغییر زمان باعث شد برخی از شرکت‌ها نتوانند در الکامپ حضور پیدا کنند و از این موضوع ناراحت بودند. از طرفی هوای بسیار گرم تابستان برای بازدیدکنندگان آزار دهنده و کلافه کننده بود. این موضوع باعث شده بود فضای بیرونی نمایشگاه خلوت‌تر از فضای داخل سالن‌ها باشد و بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دادند وقت خود را در سالن‌های خنک بگذرانند تا زیر آفتاب سوزان.

دولتی‌ها لوکس و خلوت

یکی از موضوعاتی که معمولا در نمایشگاه الکامپ شاهد هستیم، سالن‌های شکیلی است که در اختیار دولتی‌ها قرار می‌گیرد و به سالن دولت الکترونیک معروف است. این سالن‌ها با وجود لوکس بودن و هزینه‌ی زیادی که برای غرفه چینی‌های شکیل آن صرف می‌شود، کمتر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کنند؛ چرا که همانطور که با نام الکامپ عجین شده، این نمایشگاه بیشتر مختص جوانان است و به جرات می‌توان گفت این سالن‌ها بیشتر برای به‌رخ کشیدن یا بازدید خود دولتی‌ها تدارک دیده می‌شود. با این حال هر سال بزرگ‌ترین و بهترین سالن‌ها در اختیار دولتی‌ها قرار می‌گیرد.

استارتاپ‌ها نوآور و شلوغ

امسال مکان به مراتب بهتری برای استارتاپ‌ها در نظر گرفته شده که نسبت به سال‌های گذشته، این کسب و کارهای نوپا وضعیت مناسب‌تری دارند و در فضایی بهتر و مطبوع‌تر به معرفی حرفه‌ی خود می‌پردازند. رقابت الکام‌استارز و حضور غرفه‌‌های شتابدهی استارتاپ‌ها از دیگر نکات مثبت الکامپ برای کسب و کارهای جدید بود.

نمایشگاه بدون کارگاه

برخلاف هر سال، در الکامپ ۲۳ تعداد کارگاه‌هایی که برگزار شد، انگشت شمار و اندک بود؛ این در حالی است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه را برگزاری کارگاه‌ها تشکیل می‌داد. بنابراین می‌توان نبود کارگاه‌های تخصصی را یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه دانست.

جانمایی شرکت‌ها

مثل همیشه در نمایشگاه الکامپ امسال هم شاهد آشفتگی در جانمایی شرکت‌ها بودیم. غیر از یکی دو سالن، در بقیه سالن‌ها ازهر صنف و حرفه‌ای در هر بخشی حضور داشت و نمی‌شد به راحتی شرکت یا صنف مورد نظر ا پیدا کرد.

در حاشیه

باز هم امروز شاهد صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت رایگان یا شارژ بودیم. ورودی‌ نمایشگاه‌ باز هم جایگاهی برای بساط دستفروشان بود و این موضوع باعث اختلال در رفت و آمد می‌شد. اجرای مسابقات و برنامه‌های بی‌ربط به نمایشگاه و دعوت از مجریان طنز نیز مثل همیشه، باعث شد تا موضوع تخصصی‌ بودن الکامپ زیر سوال برود. تخصیص سرویس‌های مخصوص و رایگان برای جابجایی بازدیدکنندگان از دیگر نکات قابل توجه الکامپ ۹۶ بود.

با همه‌ی این‌ها الکامپ به پایان رسید، اما مسئولان وعده داده‌اند که سال آینده این نمایشگاه به لحاظ کیفی پربارتر برگزار شود.

الکامپ ۹۶ در قاب تصاویر

الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96
الکام استارز
الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96
الکامپ 96

نظر شما در رابطه با الکامپ ۹۶ و کیفیت برگزاری آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات